BMW M2 Coupé

13. 11. 2016 | Aljoša Mrak
Deli

370 'konjev', zadnji pogon, 12. mesto na Racelandu in teden, ko sem živel za popoldanske izlete. Vse to je BMW M2.

Največkrat sem slišal vprašanje, ali je BMW M2 dober, hud ali kar zver. Pametno vprašanje zahteva pameten odgovor, zato sem na kratko izustil, da slabega BMW-ja z oznako M še nisem vozil. Da, tudi če je bil štirikolesno gnan ali celo turbodizel. Le kako bi lahko bil nato razočaran nad prisilno polnjenim bencinskim trilitrskim šestvaljnikom, ki ponuja kar 370 'konjev', z zadnjim pogonom? Bolj primerno vprašanje bi se glasilo, ali je najmanjši M dorasel večjim bratom v smislu voznosti, predvidljivosti, celo užitka v vožnji.

Je zaradi krajše medosne razdalje živčen, se bojiš pohoditi plin do konca in polno izkoristiti odličen sedemstopenjski dvosklopčni menjalnk M-DCT? Strahu ti noben lastnik ne bo priznal, kaj šele avtomobilski novinar ali nedeljski dirkač, kot mi nekateri radi vržejo pod nos, lahko pa mirne vesti rečem, da M2 grize, vendar s pametnim voznikom za volanom ne ugrizne. Ob takih avtomobilih si vedno želim, da bi delal za televizijo.

Kako napisati, da je zvok vrstnega šestvaljnika kot najlepši koncert na odprtem, ne pa v razglašeni dvorani Stožice, da ob vsakem polnem plinu in ugasnjeni stabilnostni elektroniki puščaš za seboj dooolge črne sledi in da srčni utrip voznika naraste sorazmerno s hitrim pomikom igle na merilniku hitrosti? Da se ljubezen začne že ob pogledu na dodatno preluknjane zavorne kolute velikosti ogromne pice, ki jih oklepajo modre zavorne čeljusti z oznako M, da prednji odbijač ne prispeva k aerodinamiki, temveč raje učinkovito usmerja zrak v drobovje avtomobila, in da so široki boki podobno seksi, kot so trenirane ritke nežnejše polovice na zumbah in podobnih srečanjih.

Ali da so školjkasti sedeži bolj mamljivi kot domači kavč in športni večopravilni volanski obroč kot televizijski daljinec, da dodatki ogljikovih vlaken na sredinski konzoli namigujejo na dirkaške gene (saj veste, M kot Motorsport) in da vozni program Comfort (no ja, to besedo vzemite bolj pogojno, saj je aluminijasto podvozje precej togo) kmalu premaknete na Sport (njami) oziroma Sport+ (vauuu). Pri plusu si stabilnostni ESP privošči popoldanski počitek, ne ravno spanec, saj z enim očesom še vedno gleda, vendar gre počez hitreje, kot bi lahko izustil »O moj bog!« Obisk Racelanda je dokazal, da je kljub pomanjkanju trakcije s časom 57 sekund osvojil še vedno vrhunsko 12. mesto, kar je slabih osem desetink sekunde in šest mest slabše kot večji brat M3 s 431 'konji'. Razočaranje? Neee, saj zabava po navadi ni hitro vijuganje, ampak poslušanje pokanja iz izpušnega sistema in lovljenja zadka. In tega BMW M2 ponuja v izobilju!

Ali krajša medosna razdalja oziroma skromnejša velikost kaj prikrajšata M2? Ne. Na sprednjih sedežih še vedno sediš kot kralj, pri vožnji ni preveč nemiren, niti pri izključenem stabilnostnem sistemu – tudi zaradi M aktivnega diferenciala. Skratka, ne zavrti se takoj, če le imaš malo občutka za tovrstno zabavo. Ker zabaven je, in to še kako!

Aljoša Mrak foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 64.000 €
Cena testnega modela: 73.914 €
Moč: 272kW (370 KM)
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Obvezno zavarovanje: 1.099 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 2.216 €
Tehnični podatki
Motor: 6-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 2.979 cm3³– največja moč 272 kW (370 KM) pri 6.500/min – največji navor 465 Nm pri 1.400–5.560/min.
Prenos moči: motor poganja zadnji kolesi – 7-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko.
Zmogljivost: največja hitrost 270 km/h – pospešek 0–100 km/h 4,3 – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 7,9 l/100 km, izpust CO2 185 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.595 kg – dovoljena skupna masa 2.010 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.468 mm – širina 1.854 mm – višina 1.410 mm – medosna razdalja 2.693 mm – prtljažnik 390 – posoda za gorivo 52 l.