Citroën C3 1.4 16V HDi XTR

19. 8. 2004 | Peter Kavčič
Deli

Poznate Meharija, tistega kar malce smešnega Citroëna, ki je pred tridesetimi leti predstavljal francoski pogled na uživaško preživljanje prostega časa na Azurni obali? Danes ima ta mali, plastični in zelo oglati avtomobilček kultni sloves, saj ga pravi ljubitelji naravnost obožujejo. No, temu avtomobili bi danes lahko rekli C3 XTR.

Sicer pa, če se ne motimo, ime mehari v arabskem ali morda tuareškem jeziku pomeni ’ženska kamela’. Tako kot je kamela najboljši beduinov prijatelj, je zanesljiv in nezahteven avtomobil prijatelj avanturistično razpoloženega voznika.

Toda XTR, ki so jih izdelali v omejeni seriji, ni pravi terenec. Je le nekoliko drugače opremljeni C3, ki ima trebuh za 3 centimetre višje od tal, odpornejšo plastično zaščito okrog avtomobila ter nekaj malega pod motorjem. To pomeni, da se boste s C3 XTR brez skrbi peljali po slabem makadamu, prav po terenu, po kakšnih razbitih kolovozih pa z njim raje ne ’rinite’. Dizelski motor namreč poganja le prednji par koles, kar pomeni, da vas iz blata reši le pomoč bližnjega kmeta s traktorjem.

Morda pa nenazadnje ta avto niti ni namenjen tako naporni vožnji, dobili smo namreč močan vtis, da je vsa ta dodatna zaščita, ki se C3-ju zelo lepo poda, bolj šminka kot dejanska zaščita (dobro, pred drobnimi vejami ali kamenčki zaščita res pomaga, kaj več pa ne). Avanturistični pridih v današnji poplavi precej podobnih avtomobilov, še posebej pa C3-jev, pomeni prijetno osvežitev, lastnik takega avtomobila pa da jasno vedeti, da ga vse, kar je preverjeno in običajno, ne vznemirja, raje poizkusi kaj novega, najbolje čim bolj odštekanega.

Naš mali ’mehari’ to vsekakor je. Panoramska streha razkrije pogled na zvezdnato nebo, notranjost je moderna in oblečena v odpornejše materiale, ima polno predalčkov, skratka, izgleda tako, kot bi se pravkar pripeljal iz novega filma o Lari Croft. No ja, tudi Angelino Jolie si zelo slikovito predstavljamo v tem avtomobilu, a kaj več o tem kdaj drugič.

Potniki (najverjetneje otroci) na zadnjih sedežih bodo poleg udobnega sedenja lahko izkusili uporabnost zložljive ’letalske’ mizice, voznik (recimo mama ali očka) pa bo med vožnjo brez težav ves čas nadziral, kaj počne mladina, s pomočjo domiselnega širokokotnega mini vzvratnega ogledala. Nekoliko manj domiseln pa je prtljažnik, ki mu tudi vse možnosti preklapljanja ne pomagajo do večje prostornine. Ta meri v osnovi 305 litrov, lahko pa se ga ob podrtih sedežih poveča na 1.310 litrov.

Razveselila pa nas je zmerna poraba, ki pri 1, 4-litrskem motorju HDi, ki je mimogrede odlična izbira za ta avto, ni presegla šestih litrov. Povprečje porabe goriva je namreč znašalo 5, 7 litra na 100 kilometrov.

Glede na ceno osnovnega modela, za katerega je treba plačati 3, 5 milijona tolarjev, je C3 XTR zelo domiseln avto za ljudi, ki želijo biti drugačni in voziti nenavaden avto. Morda pa se z njim lahko podate celo v Saharo h kamelam.

Peter Kavčič

Foto Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Citroën Slovenija
Cena osnovnega modela: 14.959,94 €
Cena testnega modela: 16.601,99 €
Moč: 66kW (90 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,7 s
Največja hitrost: 180 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,3l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1398 cm3 - največja moč 66 kW (90 KM) pri 4000/min - največji navor 200 Nm pri 2000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 185/60 R 15 H (Michelin Energy).
Zmogljivost: največja hitrost 180 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,7 s - poraba goriva (ECE) 5,3/3,7/4,3 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1088 kg - dovoljena skupna masa 1543 kg.
Zunanje mere: dolžina 3850 mm - širina 1687 mm - višina 1609 mm - prtljažnik 305-1310 l - posoda za gorivo 46 l.
Naše meritve
T = 22 °C / p = 1014 mbar / rel. vl. = 71 % / Stanje kilometrskega števca: 2430 km
Pospešek 0-100km: 12,4s
402m z mesta: 18,4s ( 121km/h)
1000m z mesta: 33,7s ( 154km/h)
Prožnost 50-90km/h: 14,4 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 13,2 (V.)s
Največja hitrost: 182km/h (V.)
poraba na testu: 5,7 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,9m
AM meja: 43m
Hvalimo in grajamo
izgled
oprema
motor
ni terenec, čeprav izgleda tako
majhen prtljažnik