Kratek test: Ford B-Max 1.5 TDCi Titanium

30. 1. 2015
Deli

Natančnega vzroka, zakaj je B-Max pri kupcih večinoma spregledan, ne poznamo, lahko pa si mislimo, da je malce nerodno postavljen med manjšo Fiesto in uporabnejšim C-Maxom ali kombijevskim Focusom.

Če torej želiš imeti mestni avtomobil, pri trgovcu obkljukaš Fiesto, družine pa verjetno spraskajo manjkajoči denar in si privoščijo malce večje in uporabnejše modele s Fordovim znakom. Sicer pa B-Maxu, ki pri tehniki sloni na Fiesti, ne manjka pravzaprav nič. No, razen B-stebrička ... Bočna drsna vrata na obeh straneh vozila so zakon, odsotnost B-stebričkov pa daje avtomobilu pridih posebnosti in povečuje uporabnost. Zato priznam, da sta ga moja otroka takoj vzljubila, moja žena pa nekoliko manj, saj je velikost prtljažnika samo 304 litre. Skratka, dovolj za šolski torbi, premalo za dvotedensko zalogo hrane, ki po navadi priroma domov iz veletrgovin.

Žal zadnji sedeži ne omogočajo prilagodljivost notranjega prostora, malce več možnosti pa je v prtljažniku, saj vmesna plošča deli kraljestvo prtljage na dva dela. Zaradi preglednosti, parkirnih tipal spredaj in zadaj ter kamere za vzvratno vožnjo je smukanje po mestu bolj lepa dogodivščina kot nočna mora, B-Max pa se čisto v Fordovem duhu zelo dobro znajde tudi na ovinkasti cesti. Malce za šalo, malce zares smo se smejali, da gre enako hitro po ravnem kot po ovinkih. Vzrok za to je seveda 1,5-litrski turbodizelski TDCi s 55 kilovati, ki je pričakovano slabše odziven pri nižjih vrtljajih, zelo poskočen pa v višjih. Zato morate pri speljevanju dodati več plina, na avtocestnih klancih kdaj tudi prestaviti v četrto prestavo in imeti malce potrpljenja v mestnem središču, ko je pri počasnem premikanju največkrat uporab­ljena druga prestava.

V srednjem in višjem območju vrtljajev pa je povsem druga pesem: takrat motor deluje suvereno, zelo neslišno in brez tresljajev in na avtocesti zlahka zmore do 160 kilometrov na uro. Na našem normnem krogu je porabil pet litrov, med testom 6,3 litra, kar je za varčneža prej povprečje kot vrhunski dosežek.

Družinski tlaki v prid ima B-Max dodatno ogledalo za pregled nad dogajanjem v drugi vrsti (otroci!), pohvalili pa bomo tudi pet varnostnih blazin (vključno s kolensko za voznika!) in varnostni zavesi ter dodatno gretje vetrobranske šipe. V mrzlih jutrih je zlata vredno! Žal pa testni B-Max ni imel samodejnega preklopa med dnevnimi lučmi in popolno osvetlitvijo. Ford B-Max je ravno na meji med mestnim avtomobilom in enoprostorcem, kjer konkurentov skoraj (še) ni. To je njegova prednost in – kot smo že omenili v uvodu – hkrati tudi njegova glavna pomanjkljivost.

bese­di­lo: Aljoša Mrak

Osnovni podatki
Prodaja: Summit avto d.o.o.
Cena osnovnega modela: 12.770 €
Cena testnega modela: 17.990 €
Moč: 55kW (75 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 16,5 s
Največja hitrost: 157 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,1l/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 372 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 919 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.499 cm3 – največja moč 55 kW (75 KM) pri 4.000/min – največji navor 190 Nm pri 1.700–2.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 195/60 R 15 H (Continental ContiPremiumContact 2).
Zmogljivost: največja hitrost 157 km/h – pospešek 0–100 km/h 16,5 s – poraba goriva (ECE) 4,8/3,8/4,1 l/100 km, izpust CO2 109 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.307 kg – dovoljena skupna masa 1.780 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.077 mm – širina 1.751 mm – višina 1.604 mm – medosna razdalja 2.490 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 47 l.
Prtljažnik: 304–1.372 l.
Naše meritve
T = 22 °C / p = 1.045 mbar / rel. vl. = 71 % / stanje kilometrskega števca: 1.417 km
Pospešek 0-100km: 15,8s
402m z mesta: 19,9s ( 113km/h)
Prožnost 50-90km/h: 16,2s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 21,1s (V.)
Največja hitrost: 157km/h (V.)
poraba na testu: 6,3 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,0 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 44,9m
AM meja: 40m
Ocena
  • Večji od Fieste in manjši od Focusa (in C-Maxa) je B-Max vmesna stopnička med mestnim avtomobilom in enoprostorcem. Avtomobil je pravi Ford, vendar s težko nalogo.

Hvalimo in grajamo
drsna vrata na obeh bokih
vodljivost, lega na cesti
nima B-stebričkov (večja uporabnost)
zmogljivosti motorja (predvsem navor pri nižjih vrtljajih)
zgolj petstopenjski menjalnik
nima preklopa med dnevnimi lučmi in polno osvetlitvijo