Kratki test: Mazda CX-5 CD150 AWD Attraction

25. 11. 2014 | Tomaž Porekar
Deli

Mazda je svojo novo oblikovno smer najavila prav s CX-5. Čeprav je terenec, je privlačen. Pa tudi z motorjem in opremo kar prepriča.

Morda bi lahko zapisali, da tudi s ceno. Redkokdo še ponuja toliko avtomobila za tako solidno ceno, a seveda je več kot 33 tisoč evrov kljub temu kar zajeten kupček denarja in človek pač mora biti pripravljen toliko zapraviti za novo prevozno sredstvo. Če je, je Mazda CX-5 zagotovo dobra izbira. Glavni razlog je že precej zmogljiv 2,2-litrski turbodizel, ki je bil v našem preizkusnem avtomobilu povezan še s prijetnim samodejnim (šeststopenjskim) menjalnikom. Seveda moramo k temu dodati še štirikolesni pogon, tako da je glede pogonskega dela pravzaprav težko imeti še kaj več.

Prepriča pa tudi pogled na lepo dolg in izčrpen seznam opreme. Attraction je pri Mazdi ravno v sredini lestvice petih stopenj, a že tako popoln, da tudi zanj velja konec prejšnjega odstavka.

Poglejmo torej nekaj poudarkov iz vsakodnevne uporabe. Najprej se v spomin vtisne udobje. Samodejni menjalnik res omogoča, da povsem pozabimo na poglavje iskanja primernega prestavnega razmerja v kateremkoli položaju oziroma razmerah. Čeprav ta Mazdin turbodizel ni najmočnejši v njihovi ponudbi, se zdi povsem dorasel sicer kar veliki masi avtomobila. Pospeševanje ne dela nikakršnih težav.

Ali morebiti kombinacija takšnega motorja in menjalnika dvigne povprečno porabo goriva? Zdi se, da ne. Še najbolj se izkaže pri mestni vožnji, kjer povprečje najmanj odstopa od pričakovanega – je celo pod tistim, ki smo ga izračunali kot skupno testno povprečje (7,9 litra na 100 kilometrov). Najbolj bodo v denarnico za gorivo morali seči tisti, ki na avtocestah radi vozijo na robu dovoljene največje hitrosti. Naš rezultat za normni krog pa dokazuje, da je tudi samodejni menjalnik manj požrešen, kot si predstavljamo – s 6,4 litra povprečne porabe.

Počutje v Mazdini kabini je povsem prijetno, edino, kar moti, pa še to je bolj vtis kot pa utemeljen argument, je videz črne 'plastike' v notranjosti. Če se opazovanju notranjosti posvetimo temeljiteje, ugotovimo, da Mazde izdelujejo ljudje, ki se zares potrudijo za dobro kakovost. Stiki in zaključki se zagotovo lahko spogledujejo s kakšno nemško premijsko znamko, kakšno drugo pa celo zlahka premagajo.

Le glede info-zabavnosti se bodo pri Mazdi še morali malo ozirati naokoli in dobro preučiti tekmece. Nekaj boljših rešitev sicer najdemo tudi že pri obeh novejših Mazdah, 'šestki' in 'trojki', a majhen zaslon in okorno upravljanje menijev nista na ravni preostalih sestavnih delov CX-5. Prilagodljivost notranjosti je klasična, torej lahko iz petsedežnika brez težav naredimo poltovornjak. Res pa je, da je tudi to le redek primer, saj je že osnovni prtljaž­nik kar primerno velik za spravilo prtljage večglave družine.

Lega na cesti je solidna, Mazdi že med običajno vožnjo pomaga opozorilnik za zapuščanje voznega pasu (če ga vklopite, se ob spreminjanju voznih pasov hitro navadite na uporabo smernikov). Vozeči za vami so vam za tak način vožnje gotovo hvaležni. Štirikolesni pogon na spolzkem cestišču sicer dobro deluje, a se tudi elek­tronska pomoč rada vklopi. Tako se zdi, da je lahko vožnja še dovolj dinamična, a se sčasoma navadimo, kdaj nam bo računalnik sporočil, da je po njegovem mnenju zabave konec.

Kakšen je torej sklep? Če iščete uporaben in udoben avtomobil, s sedežem, od koder boste na večino drugih udeležencev gledali zviška, s CX-5 ne boste zgrešili.

Besedilo: Tomaž Porekar

Osnovni podatki
Prodaja: MMS d.o.o.
Cena osnovnega modela: 22.990 €
Cena testnega modela: 30.900 €
Pospešek (0-100 km/h): 10,6 s
Največja hitrost: 194 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,3l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.191 cm3 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 4.500/min – največji navor 380 Nm pri 1.800–2.600/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 225/65 R 17 V (Yokohama Geolandar G98).
Zmogljivost: največja hitrost 194 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,2 s – poraba goriva (ECE) 6,2/4,7/5,3 l/100 km, izpust CO2 144 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.615 kg – dovoljena skupna masa 2.120 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.555 mm – širina 1.840 mm – višina 1.710 mm – medosna razdalja 2.700 mm –prtljažnik 503–1.620 l – posoda za gorivo 56 l.
Naše meritve
T = 22 °C / p = 1.032 mbar / rel. vl. = 64 % / stanje kilometrskega števca: 11.425 km
Pospešek 0-100km: 10,6s
402m z mesta: 17,2s ( 133km/h)
Največja hitrost: 194km/h (VI.)
poraba na testu: 8,9 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 6,4 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 42,6m
AM meja: 40m
Ocena
  • Tale Mazda CX-5 pelje bolj v smer športnega terenca – kar ji dobro pristaja. Manj pa bi lahko rekli, da se spogleduje s križanci, čeprav si z njimi deli všečno (kupejevsko) zunanjost.

Hvalimo in grajamo
oblika (videz)
oprema (serijska)
prostornost in ergonomija
motor
kakovost izdelave
zapleteni meniji sistema infozabavnosti
videz umetne mase v notranjosti