Kratki test: Mazda6 Sedan CD150 Attraction

15. 4. 2015
Deli

Rdeča Mazdina šestica z dizelskim motorjem in paketom opreme Attraction je lahko kar vzorčni primer glede na želje kupcev, ki stopijo v Mazdin salon.

No ja, lahko bi dodali še, da je prva želja vseeno karavanska izvedba, glede na to, da pri Mazdi ne delajo razlik v ceni med obema karoserijskima različicama. Pa je to prav? Je limuzina enako uporaben avto kot karavan? Bi bilo bolj pošteno, če bi bila tisočaka cenejša? Poglejmo: prostora za potnike je v obeh različicah enako. Zadaj se sedi dobro, tudi na račun tega, da 'odščipnejo' malce vzdolžnega pomika prednjih sedežev na račun udobja zadaj, kot je tipično za japonske avte. Zato če ste višji od 190 centimetrov, boste noge že držali malce na V.

Prtljažnik, ki meri 489 litrov, pri limuzini ni tako zelo majhen v primerjavi z 522-litrskim pri karavanu. Če odštejemo prtljago, ki bi jo pri karavanu peljali nad višino glav potnikov (kar pa vemo, da ni najbolj varno), dobimo približno enako prostornino. Razlika nastane le pri načinu vnosa prtljage v avto. Čeprav je odprtina še vedno dovolj velika, bo vnos vozičkov, koles in drugih večjih predmetov bolj težaven, kot je to v navadi pri karavanu. Seveda je tista najbolj očitna razlika pri prostoru, ki nastane, ko v karavanu podremo zadnjo klop in dobimo na razpolago zajetnih 1.648 litrov prtljažnega prostora. Paket opreme Attraction, ki sicer pomeni srednjo stopnjo opremljenosti, je dobro založen z opremo. Šest varnostnih blazin, sistem za izogibanje trku, opozorilo za zapuščanje voznega pasu, tempomat, samodejna klimatska naprava, ogrevani prednji sedeži, bluetooth ...

Nekatere stvari bi pričakovali le pri najvišji stopnji opreme, a smo na tej ravni opreme kljub temu pogrešali navigacijo. Tudi osrednji večpredstavnostni sistem ni ravno predstavnik zadnjih tehnoloških rešitev, saj se mu malce že pozna, da bije bitko s časom: 5,8-palčni osrednji zaslon je razmeroma majhen, grafike so neprivlačne, nekatere funkcije pa tudi načenjajo živce. Primer: predvajalnik glasbe z USB-pomnilnika si ne zapomni, kje smo nazadnje nehali poslušati glasbo, in ob vnovičnem vžigu avta predvaja vse od začetka.

O Mazdinem 2,2-litrskem dizelskem motorju smo se že dodobra razpisali. Vsakič smo prišli do sklepa, da je ta motor pisan na 'pleh' takemu avtu: 110 kilovatov moči poskrbi za odločno pospeševanje, medtem ko je raven hrupa in tresljajev na najmanjši možni ravni. Če smo bili vajeni ropotanja in tresenja pri mrzlem zagonu, je zdaj to zgodovina.

Na avtocesti pri križarjenju pri 130 kilometrih na uro nam števec motornih vrtljajev kaže številko 2.100, potovalni računalnik pa izmeri porabo 6,9 litra na sto prevoženih kilometrov. Tudi sicer se je Mazda6 izkazala na našem normnem krogu, kjer je poraba prilezla do 6,6 litra na sto kilometrov. Izbira med karavanom in limuzino je pri Mazdi6 res težka. A vseeno se na račun iste cene večina odloči za karavansko izvedbo. Mi pravimo, da bi bilo pošteno, da pustijo cene takšne, kot so, le da vam pri limuzini primaknejo še samodejni menjalnik.

bese­di­lo: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Mazda Motor Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 21.290 €
Cena testnega modela: 28.400 €
Moč: 110kW (150 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,0 s
Največja hitrost: 211 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 3,9l/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 631 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.483 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.191 cm3 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 4.500/min – največji navor 380 Nm pri 1.800–3.600/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/45 R 18 V (Goodyear UltraGrip 8).
Zmogljivost: največja hitrost 211 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,0 s – poraba goriva (ECE) 5,1/3,6/3,9 l/100 km, izpust CO2 104 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.395 kg – dovoljena skupna masa 2.055 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.870 mm – širina 1.840 mm – višina 1.450 mm – medosna razdalja 2.830 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 62 l.
Prtljažnik: 489 l.
Naše meritve
T = 7 °C / p = 1.011 mbar / rel. vl. = 83 % / stanje kilometrskega števca: 8.312 km
Pospešek 0-100km: 9,9s
402m z mesta: 17,0s ( 133km/h)
Prožnost 50-90km/h: 6,6/10,3s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 8,9/11,7s (V./VI.)
Največja hitrost: 211km/h (VI.)
poraba na testu: 7,2 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 6,6 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 42,2m
AM meja: 40m
Ocena
  • Tako gnano in opremljeno Mazdo6 boste najpogosteje uzrli na naših cestah. Odličen motor, veliko opreme in še vedno sveža in aktualna oblika.

Hvalimo in grajamo
motor (zmogljivosti, umirjeno delovanje)
oprema
poraba
ni navigacije
zastarel večpredstavnostni sistem