Kratki test: Mercedes-Benz E 300 Bluetec Hybrid

Smo Slovenci pripravljeni plačati več zgolj zato, ker bi avtomobil v ozračje izpuščal manj škodljivih snovi? Kaj pa, če bi porabil tudi manj goriva?

 Mercedes-Benz je ob zadnji prenovi razreda E v ponudbo umestil tudi hibridno različico. Tako kot večina podobnih različic pri drugih avtomobilskih znamkah je tudi ta seveda dražja od osnovne oziroma različice s primerljivim motorjem. A podrobnejši pregled cen razkrije, da doplačilo za hibridno različico pri Mercedesu sploh ni tako veliko. Novi razred E v Sloveniji z oznako E 250 CDI stane 48.160 evrov. Serijsko v to ceno spada šeststopenjski ročni menjalnik, ob doplačilu 2.903 evre pa ročnega nadomesti sedemstopenjski samodejni z možnostjo sekvenčnega pretikanja prek volanskih ušes. Da je to boljša izbira, ki jo je vredno doplačati, verjetno ni treba posebej razlagati, zanimiva pa je cena, ki jo s tem doplačilom dobimo – 51.063 evrov. Po drugi strani pa stane različica razreda E 300 BlueTec Hybrid 52.550 evrov, kar je zgolj 1.487 evrov več. In seveda, avtomobil je že serijsko opremljen s sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom.

In kaj kupec še dobi za slabih 1.500 evrov doplačila? Zmogljiv 2,1-litrski motor, ki v osnovi zmore 204 'konje' (enako kot v osnovni različici E 250 CDI), in hibridni sklop, ki doda še dobrih 27 'konj'. V primerjavi z zgolj dizelsko različico je zmogljivost zanemarljivo večja, pospešek od 0 do 100 km/h je časovno krajši za zgolj dve desetinki, tudi največja hitrost je večja za le dva kilometra. Večja razlika se pokaže pri izpustih CO2, kjer hibridna različica v ozračje izpusti 110 g/km, kar je za 23 g/km manj od osnovne dizelske. Pa vas to prepriča? Verjetno oziroma zagotovo še vedno ne.

Torej ostane še poraba goriva. Po tovarniških obljubah in zapisih porabi dizelska različica 5,1 litra dizelskega goriva za 100 prevoženih kilometrov, hibridna različica pa za 100 (zelo lepo in nežno) prepeljanih kilometrov zgolj 4,2 litra. To pa je razlika, ki bi jo marsikdo 'kupil', v prid hibridni različici pa seveda govori tudi dejstvo, da je poraba goriva v resničnem svetu bistveno večja od tovarniških številk. Posledično pa je večja tudi razlika v porabi med običajno in hibridno različico. Toda čeprav se sliši lepo, je za omenjeno razliko v porabi goriva potrebno močno sodelovanje voznika z avtomobilom in motorjem, sicer je lahko poraba precej večja od obljubljene.

Mercedes je hibridno različico razreda E zasnoval nekoliko drugače, kot je običaj pri drugih podobnih različicah. Ves hibridni sklop je namreč pod prednjim motornim pokrovom, kar pomeni, da je tudi prtljažnik enako velik, ker v njem ni dodatnih baterij. No, teh ni niti pod motornim pokrovom, saj 20-kilovatni elektromotor energijo spravlja kar v osnovno avtomobilsko baterijo, ki je sicer večja in zmogljivejša kot v osnovni različici, a čudežev vseeno ne zmore. To pomeni, da pridelane energije ni veliko, predvsem pa se tudi hitro porabi. A vseeno je je dovolj, da motor ugasne vsakič, ko za nekaj trenutkov umakneš nogo s plina, in to ne le na mestu (Start-Stop), temveč tudi med vožnjo. Posledično avtomobil začne 'jadrati' in izdatno polniti baterijo. Njena energija in elektromotor priskočita na pomoč tudi pri speljevanju, če pa je pritisk na plin resnično nežen in nadzorovan, je približno do hitrosti 30 km/h mogoče v celoti speljati zgolj na elektriko. A pritisk mora biti res nežen, enako je tudi med vožnjo, ko odmik noge s plina ugasne dizelski motor, a ga ponovni premočan pritisk spet nemudoma vključi. Za sinergijo med voznikom, dizelskim motorjem in elektromotorjem je potrebno precej časa, a se da. Tako je mogoče denimo pot z vrha Ljubelja do Tržiča skoraj v celoti prevoziti zgolj na elektriko oziroma 'jadrati', pri čemer je denimo za celotno pot iz Ljubljane do Celovca in nazaj povprečje porabljenega goriva za 100 prevoženih kilometrov znašalo zgolj 6,6 litra. Še bolj se je hibrid razreda E izkazal na normnem krogu. Ob natanko 100 prevoženih kilometrih z upoštevanjem vseh hitrostnih omejitev je poraba znašala le 4,9 litra na 100 kilometrov, to pa je zagotovo podatek, ki bi lahko marsikoga prepričal, da se morda že v bližnji prihodnosti odloči za hibridno različico.

In naj vam še namignem: ob vseh 'grožnjah' s pazljivim pritiskanjem na plin to ne pomeni, da se morate voziti polžje počasi, le prefinjeno, s čim manj odločnimi pospeševanji in čim več počasnimi, torej ne sunkovitimi ustavljanji.

Sebastjan Plevnjak

Osnovni podatki
Prodaja: Autocommerce d.o.o.
Cena osnovnega modela: 42.100 €
Cena testnega modela: 61.117 €
Moč: 150kW (204 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,2 s
Največja hitrost: 242 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,9l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.143 cm3 – največja moč 150 kW (204 KM) pri 4.200/min – največji navor 500 Nm pri 1.600–1.800/min. elektromotor: sinhronski motor s stalnim magnetom – nazivna napetost 650 V – največja moč 20 kW (27 KM) – največji navor 250 Nm. akumulator: nikelj-kovinsko hidridni akumulatorji – kapaciteta 6,5 Ah.
Prenos moči: motor poganja zadnji kolesi – 7-stopenjski samodejni menjalnik – gume 245/45 R 17 H (Continental ContiWinterContact).
Zmogljivost: največja hitrost 242 km/h – pospešek 0–100 km/h 7,5 s – poraba goriva (ECE) 4,1/4,1/4,1 l/100 km, izpust CO2 110 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.845 kg – dovoljena skupna masa 2.430 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.879 mm – širina 1.854 mm – višina 1.474 mm – medosna razdalja 2.874 mm –prtljažnik 505 l – posoda za gorivo 59 l.
Ocena
  • Na začetku se je vožnja s hibridnim E-jem zdela malce naporna, a se je že po dobrem tednu mogoče povsem privaditi sodelovanja tako z dizelskim kot elektromotorjem. In seveda, ob tem ne gre pozabiti na vse udobje in prestiž, ki ga ‘zvezda’ še vedno zmore in zna ponuditi. Navsezadnje je za to poskrbelo tudi dobrih devet tisoč evrov doplačila k že omenjeni osnovni ceni.

Hvalimo in grajamo
motor
hibridni sklop je v celoti pod motornim pokrovom
menjalnik
počutje v kabini
končna izdelava
poraba goriva med umirjeno vožnjo, normni krog
cena dodatne opreme
zmogljivost baterije
poraba goriva med običajno, hitrejšo vožnjo