Kratki test: Mini Cooper S (5 vrat)

25. 1. 2015
Deli

Tudi petvratni Mini je, vsaj kot različica Cooper S, kljub večji uporabnosti zabaven. Zelo.

Tokrat bomo izjemoma začeli pri zad­njem delu. V primerjavi s trivratno različico je prtljažnika več za 67 litrov, saj se kraljestvo vrečk, škatel, potovalk in oblačil konča pri številki 278 litrov. Pa še tega je s pomično pregrado mogoče ločiti na dva dela, po tretjini deljiva zadnja klop pa omogoča ravno dno za prevoz malce več­jih predmetov. Številke prostornine niso ravno rekordne, toda dvotedenski nakup za štiričlansko družino bo prtljažnik zlahka prežvečil. Preverjeno.

Pojdimo malce naprej in se ustavimo pri zadnjih sedežih. Zadnja vrata so sicer manjša, zato pa sem po zaslugi 7,2 centimetra daljše medosne razdalje v primerjavi s trivratnim bratom tudi svojih 180 centimetrov spravil na zadnji sedež. Dolgih poti ravno ne bi priporočal, saj je treba kolena postaviti ravno v priročno luknjo na sredini zadnjega dela naslona prednjega sedeža in sedeti pokončno, toda zaradi 1,5 centimetra večjega prostora za glave zadnjih potnikov in 6,1 centimetra izdatnejše širine v višini komolcev (spet v primerjavi s trivratno različico) prostor ni klavstrofobičen.

Pritrdišča ISOFIX so lahko za vzor. Potem končno pridemo do voznika, ki mora biti športno naravnan, vendar popustljiv pri družinskih potrebah. Petvratni Mini oblikovno ni tako skladen kot trivratni, zato tudi ne tako ljubek, vendar so zadnja bočna vrata in dodatne centimetre oblikovalci dobro skrili. Cooper S pomeni najmočnejši motor: dvolitrski prisilno polnjeni štirivaljnik je bil že tolikokrat pohvaljen, da o njegovi kakovosti ne gre izgubljati več besed. V programu Green in nežni desni nogi zmore tudi povprečno porabo 6,3 litra, pri vklopljenem programu Sport in dinamičnemu vozniku pa se ne čudite številkam, ki presežejo magično mejo desetih litrov.

Toda zmogljivosti, pa naj bo govor o moči ali navoru, pokanje iz izpušnega sistema ob spuščeni stopalki za plin, vrhunski menjalnik in športno podvozje, vselej poskrbijo za veder obraz tistega, ki ve, kaj je dober športni avtomobil in zakaj si ga je sploh kupil. Seveda družina nad pretogim vzmetenjem in blaženjem ne bo preveč navdušena, a to je ne nazadnje Cooper S, in ne One (D) ali Cooper (D). Še enkrat pa moramo pohvaliti vse novosti, ki jih ima novi Mini.

Merilnik hitrosti je zdaj pred voznikom, kar je bolj ergonomično in preglednejše, podatki infozabavne vsebine pa kraljujejo na velikem okroglem zaslonu, ki je tradiciji v prid ostal. Barvne kulise (okrog merilnikov in notranjih kljuk) lahko poljubno spreminjate, vendar mi je bila večina skoraj preveč živahnih, kičastih. Mogoče sem že prestar ... Petvratni Mini naj bi prevzel štafeto najbolj prodajanega modela, kar je veliko breme na ramenih novinca. Toda dejstvo je, da kljub prirastku ostaja pravi Mini. Zakaj torej ne bi doma glasovali za uporabnejšega?

bese­di­lo: Aljoša Mrak

Osnovni podatki
Prodaja: BMW GROUP Slovenija
Cena osnovnega modela: 25.400 €
Cena testnega modela: 31.540 €
Moč: 141kW (192 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 7,6 s
Največja hitrost: 232 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,0l/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 904 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.723 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.998 cm3 – največja moč 141 kW (192 KM) pri 4.700–6.000/min – največji navor 280 Nm pri 1.250–4.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/45 R 17 W (Michelin Primacy 3).
Zmogljivost: največja hitrost 232 km/h – pospešek 0–100 km/h 6,9 s – poraba goriva (ECE) 7,9/4,9/6,0 l/100 km, izpust CO2 139 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.220 kg – dovoljena skupna masa 1.750 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.005 mm – širina 1.727 mm – višina 1.425 mm – medosna razdalja 2.567 mm
Notranje mere: posoda za gorivo 44 l
Prtljažnik: prtljažnik 278–941 l
Naše meritve
T = 19 °C / p = 1.043 mbar / rel. vl. = 67 % / stanje kilometrskega števca: 3.489 km
Pospešek 0-100km: 7,6s
402m z mesta: 15,5s ( 152km/h)
Prožnost 50-90km/h: 5,5/7,3s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 6,8/8,5s (V./VI.)
Največja hitrost: 232km/h (VI.)
poraba na testu: 9,2 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 6,3 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,8m
AM meja: 40m
Ocena
  • Če menite, da je zaradi sedemcentimetrskega prirastka petvratni Mini manj zabaven med vožnjo, se motite. A je zato precej bolj uporaben.

Hvalimo in grajamo
motor
menjalnik
športno podvozje
večji prtljažnik
pritrdišča ISOFIX
poraba goriva
pretrdo podvozje za družinsko potovanje
cena