Mercedes-Benz B 200 CDI Autotronic

4. 8. 2005
Deli

Ko so vodilni možje pri DaimlerChryslerju začrtali smernice razvoja za razred B, je bilo glavno vodilo razvojnim inženirjem kratko in jasno - naj bo drugačen!

V današnjem svetu je iskanje novih tržnih niš postalo že skoraj bolezen vodilnih mož avtomobilskih proizvajalcev, saj hočejo vsi nenehno povečevati prodajo. To pa je na njihovo žalost možno samo, če trgu tudi ponudiš nekaj več. Eden od pristopov je seveda iskanje novih tržnih niš, pri čemer tudi Mercedes ni nič drugačen. V zadnjih mesecih so predstavili dva bolj ali manj samosvoja avtomobila.

Prvi je tako imenovani veliki športni potovalnik ali razred R, drugi pa tako imenovani mali športni potovalnik ali razred B. In če prvemu še lahko priznamo, da je resnično nekaj novejšega v svetu avtomobilizma, pa drugemu to le pogojno uspeva. Vse je namreč odvisno od tega, skozi katere oči ga opazujete in preučujete.

Nanj lahko gledate skozi oči večine običajnih smrtnikov, ki jim avtomobili višjega cenovnega, tako imenovanega premium razreda predstavljajo zgolj razmetavanje denarja in šopirjenje peščice izbranih z nečim, česar drugi nimajo, ne morejo imeti ali nočejo imeti. Skozi takšne oči razred B ni nič novega ali posebnega. V njem namreč ne vidijo ničesar, česar nimajo že v Renaultovem Scenicu, Oplovi Zafiri, Volkswagnovem Touranu ali novem Golfu Plus.

Ste premožnejši, vam značka na nosu jeklenega konjička nekaj pomeni in vam do danes še niste uspelo najti dovolj uporabnega, a ne prevelikega avtomobila? Če je odgovor na vsa ta vprašanja pritrdilen, potem bo za vas razred B najbrž dovolj drugačen, da vam vzbudi zanimanje.

Res je, tam kjer se v avtomobilskem peskovniku igra Mercedes-Benz, sta glavna tekmeca bavarska Audi in BMW. Oba sta v zadnjem letu osvežila oziroma razširila svojo modelno ponudbo z dvema modeloma. Audi z A3 oziroma A3 Sportbackom, BMW pa s serijo 1. Skupno obema je, da se uvrščata v tako imenovani Golfov razred, kjer je večina možnosti za umeščanje novih izdelkov že izčrpana. A ker brihtne glave tržnih analitikov ne počivajo, vedno najdejo kakšno luknjo, ki morda še ni zapolnjena. Če takšne luknje ni, si jo izmislijo. Občasno čas pokaže, da z glavo skozi zid pač ne gre, in morajo priznati zmoto, a večinoma jim uspeva zadeti žebljico na glavico.

Ker oba, A3 Sportback in serija 1, stavita predvsem na športnost, dinamiko in užitek v vožnji, je moral Mercedes ubrati drugačno pot. Dobra smer se jim je očitno zdela poudarjena uporabnost, prostornost in prilagodljivost avtomobila. Temu so tako pri razvoju novinca podredili večino dela in novih zamisli.

Tehnično gledano so izhajali iz malega brata razreda A, ki je na podobno struno zaigral že pred leti v razredu malih avtomobilov. Znanje, ki so ga že osvojili pred leti in ga nadgradili z obstoječo generacijo A-ja, so morali le ustrezno prilagoditi mersko večjemu modelu.

Glavna razlika v primerjavi s Sportbackom in Enko je višina B-jeve karoserije. Medtem ko sta dolžina in širina Mercedesove karoserije dokaj podobni Audijevi in Beemvejevi, je višina B-jeve karoserije s 1604 milimetri kar za 181 oziroma 174 milimetrov večja kot pri obeh bavarskih tekmecih. Razlika, ki je več kot občutna tudi v kabini.

Tam bodo vsi potniki nedvomno opazili bogato odmerjene centimetre v višino. Ne spredaj ne zadaj niti največji posamezniki ne bodo mogli tarnati nad prostorom nad glavami kot recimo v Beemvejevi Enki. Kljub temu da B prepriča s centimetri, namenjenimi komolcem potnikov, se lahko zgodi, da bo prečnih centimetrov zmanjkalo za glave potnikov na zadnjih sedežih.

Dokaj velik prečni naklon stranskih šip in ožanje strehe proti zadku vozila jim pusti v predelu za glave potnikov dokaj malo prostora v širino. Če na zadnji klopi sedita večja potnika, bosta njuni glavi zelo blizu sicer mehko podložene strešne obloge.

Položaj potnikov v tem modelu je podobno visok in pokončen kot v limuzinskih kombijih. Posledica tega je, da je s tem tudi preglednost okoli avta med vožnjo razmeroma dobra. Manj dobro pa je, da mora kupec v avtomobilu, ki ga Mercedes že v osnovi ceni na dobrih 6, 9 milijona tolarjev, doplačati mehanizem za po dosegu nastavljiv volanski obroč. Doplačilo zanj (nekaj več kot 43 slovenskih tisočakov) sicer ni pretirano, a dejstvo je, da bi morala biti takšna stvar v tako dragem avtu skoraj prva na seznamu serijske opreme. Torej, če ste višje rasti, vam priporočamo, da pri nakupu B-ja na seznamu dodatne opreme odkljukate tudi to postavko, saj si boste potem veliko lažje uredili delovno mesto po lastnem okusu.

Poleg prostornosti in uporabnosti v prtljažnem prostoru, ki se jima bomo podrobneje posvetili malo kasneje, pa želi B prepričati s slednjima tudi v potniškem prostoru. O prostornosti smo se že razpisali, zato se za trenutek ustavimo le še pri uporabnosti.

Okoli potnikov je sicer dokaj veliko predalčkov in odlagalnih prostorov, a se le redki med njimi izkažejo za resnično uporabne, saj jih je večina (pre)majhnih ali nameščenih preveč odročno. Denarnica, torbica s CD-ploščami in podobne stvari bodo tako največkrat našle svoje mesto v predalih na vratih in v mrežici, nameščeni na sredinskem grebenu tik pred sovoznikovim sedežem.

Za zadnjo sedežno klopjo najdemo še eno od B-jevih odlik - prtljažnik. Ena od njegovih posebnosti je prilagodljivo prtljažno dno, ki vam omogoča preprost preklop med prostornim prtljažnikom z globokim dnom ter malo plitvejšim in manjšim prtljažnikom, a z dvojnim dnom. V postavitvi z dvojnim dnom, ko je torej dno prtljažnika nameščeno v zgornji legi, boste z dodatnim podiranjem naslona zadnje klopi dobili v uporabo prtljažnik pravilne oblike s popolnoma ravnim dnom.

Če pa ste si med dodatki za doplačilo izbrali tudi paket prilaganja sedežev Easy Vario (doplačilo 80.400 SIT), boste lahko izkoristili vseh 2245 litrov zraka, ki obdaja voznika. Najprej vam Easy Vario omogoča odstranitev celotne zadnje klopi, če pa to še ni dovolj, lahko sovoznikovemu sedežu poklopite naslon. Komur pa tudi to ne bo dovolj, lahko podobno kot zadnjo klop odstrani iz vozila tudi sovoznikov sedež odstranite iz vozila.

S tem se med petimi vrati in armaturno ploščo sprosti kar 2, 5 metra vzdolžnega prostora. Če potrebujete vseh pet sedežev, pa je dobro vedeti, da je tudi takrat v zadku na razpolago vsaj 544 litrov prostora. Podatki, zaradi katerih je B na tem področju nedvomno zelo drugačen od obeh bavarskih tekmecev.

Drugačen od Sportbacka in Enke pa je B tudi na cesti. Tam visok in dokaj pokončen položaj sedenja v vozniku ne vzbuja želje po pretiranem preganjanju skozi ovinke. Že res, da je nagibanje karoserije tudi v hitreje odpeljanih ovinkih razmeroma majhno, a je volanski mehanizem značilno mercedesovsko slabo povratno poveden. Med vožnjo je več kot očitno, da se B ne more primerjati z okretnostjo in dinamiko vožnje v A3 in seriji 1, po drugi strani pa potegneta kratko slednja dva, ko steče beseda o prostornosti in uporabnosti v notranjost.

Testni B je poganjal najmočnejši dvolitrski turbodizel, ki premore 103 kilovate oziroma 140 konjskih moči. Motor odlikujeta miren tek in dobra prožnost, nekoliko se obotavlja le pri štartu z mesta. Posebnost pogonskega sklopa v testnem B-ju je bila povezava z neskončnostopenjskim (CVT) samodejnim menjalnikom Autotronic.

Medtem ko je njegova prednost udobje med vožnjo in pretikanje brez sunkov, pa omogoča vsem tistim, ki si občasno vendarle zaželijo malo več vpliva nad delovanjem menjalnika, tudi to možnost. Mercedesovi inženirji so namreč vpisali v njegovo računalniško pamet sedem navideznih in vnaprej določenih prestavnih razmerij, skozi katere se lahko voznik sprehaja in si s tem vsaj malo popestri vožnjo v B-ju.

Kot smo že omenili, se B-jeva karoserija med ovinki tudi med priganjanjem ne nagiba preveč, kar je predvsem posledica nekoliko trše nastavitve vzmetenja, ki pusti svoj pečat tudi na udobju, a slednje vendarle ne bo trpelo toliko, da se z njim ne bi mogli zapeljali tudi na daljše potepe in prišli na cilj spočiti.

Volkswagnovega Golfa Plus, avtomobil podobnih zunanjih mer in podobne notranje zasnove, ki je celo nekoliko bolj uporaben od B-ja, dobite za približno 1, 4 milijona tolarjev manj, kot jih morate odšteti za slednjega. Od glavnih dveh tekmecev, Audija A3 Sportbacka in Beemveja serije 1, se B loči predvsem po slabših voznih lastnostih, občutno boljši notranjosti in uporabnosti. Pogled od daleč nam tako potrdi, da je razred B nedvomno dovolj drugačen od najbližjih in tistih malo bolj oddaljenih tekmecev.

Na koncu ostane le še vprašanje, ali so kupci pripravljeni plačati zanj zajetne zneske oziroma ali jim uporabnost in prostornost v notranjosti odtehta nekoliko slabše vozne lastnosti kot pri bavarskih tekmecih. Le čas pozna odgovor …

Peter Humar

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: AC Intercar d.o.o.
Cena osnovnega modela: 28.910,03 €
Cena testnega modela: 34.618,59 €
Moč: 103kW (140 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,4 s
Največja hitrost: 195 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,8l/100km
Garancija: 2 leti brez omejitve prevoženih kilometrov splošne garancije, 10 let ali 100.000 prevoženih kilometrov za servisni paket Simbio.
Menjava olja vsakih Glede na servisne intervale sistema Assyst. km
Servisni pregled na Glede na servisne intervale sistema Assyst. km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Gorivo: 6.353,36 €
Gume (1) 1.165,08 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 18.986,81 €
Obvezno zavarovanje: 3.434,32 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 4.980,39 €
Skupaj 34.919,96 € (strošek na km: 0,35 €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 83,0 × 92,0 mm - gibna prostornina 1991 cm3 - kompresija 18,0 : 1 - največja moč 103 kW (140 KM) pri 4200/min - srednja hitrost bata pri največji moči 12,9 m/s - specifična moč 51,7 kW/l (70,4 KM/l) - največji navor 300 Nm pri 1600-3000/min - 2 odmični gredi v glavi (veriga) - po 4 ventili na valj - vbrizg goriva po sistemu skupnega voda - turbinski polnilnik na izpušne pline/mehanski polnilnik - hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - neskončnostopenjski samodejni menjalnik s sedmimi računalniško določenimi prestavnimi razmerji - prestavna razmerja I. 2,720; II. 1,690; III. 1,120; IV. 0,790; V. 0,650; VI. 0,520; VII. 0,420; vzvratna 4,220 - diferencial 3,950 - platišča 6J × 16 - gume 205/55 R 16 H, kotalni obseg 1,91 m - hitrost v VII. prestavi pri 1000/min 68,9 km/h.
Zmogljivost: največja hitrost 195 km/h - pospešek 0-100 km/h 9,7 s - poraba goriva (ECE) 7,6/5,0/6,0 l/100 km.
Voz in obese: kombi - 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, trikotni prečni vodili, stabilizator - zadaj poltoga prema, poševni vodili, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator - zavori spredaj kolutni (prisilno hlajeni), zadaj kolutni, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 3,0 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1435 kg - dovoljena skupna masa 1880 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1500 kg, brez zavore 400 kg - dovoljena obremenitev strehe 50 kg.
Zunanje mere: širina vozila 1777 mm - kolotek spredaj 1522 mm - zadaj 1547 mm - rajdni krog 12,0 m.
Notranje mere: širina spredaj 1440 mm, zadaj 1450 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 470 mm, zadnja klop 440 mm - premer volanskega obroča 390 mm - posoda za gorivo 54 l.
Prtljažnik: Prostornina prtljažnika izmerjena z AM standardnim kompletom 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 l): 1 × letalski kovček (36 l); 2 × kovček (68,5 l); 1 × kovček (85,5 l)
Naše meritve
T=24 °C / p= 1012 mbar / rel. vl.: 64 % / Gume: Michelin Energy / Stanje km števca: 5602 km
Pospešek 0-100km: 10,4s
402m z mesta: 17,3s ( 134km/h)
1000m z mesta: 31,3s ( 169km/h)
Največja hitrost: 195km/h (D.)
Najmanjša poraba: 5,5l/100km
Najvišja poraba: 9,6l/100km
poraba na testu: 6,8 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 69,4m
Zavorna pot pri 100km/h: 40,4m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 55dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi /dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi /dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi /dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 61dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 60dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 59dB
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi 66dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 65dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 64dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 64dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (346/420)
  • Če ste zvesti kupec Mercedesov in vam je A premajhen, C pa prevelik, potem bo B ravno pravi za vas. Drži, da je v tem razredu konkurenca resnično velika, in če sta vam prostornost in uporabnost notranjosti vozila pred voznimi užitki, potem je B še vedno pravi izbor za vas. Uživajte v drugačnosti.

  • Zunanjost (13/15)

    Mercedesi so lahko precej lepši. Glede kakovosti končne izdelave je vreden trikrake zvezde na nosu.

  • Notranjost (123/140)

    Njegov prodajni adut se skriva v notranjosti. Prostorna kabina je obdana s kakovostnimi materiali in prtljažni prostor je zelo uporaben.

  • Motor, menjalnik (39 /40)

    Povezava sodobnega turbodizla z neskončnostopenjskim menjalnikom CVT se na cesti dobro izkaže.

  • Vozne lastnosti (71 /95)

    Če vam vožnja predstavlja užitek, potem razred B ni pravi avtomobil za vas. Zmogljiv motor mu sicer nekoliko pomaga, da ne boste ravno trpeli z njim, to je pa tudi vse.

  • Zmogljivost (29/35)

    Samodejni menjalnik mu pobere veliko poskočnosti, a meritve pokažejo, da je to samo osebni občutek. Z B 200 CDI boste lahko hitro prehitri.

  • Varnost (32/45)

    B-jevo dobro oceno iz varnosti kvarita doplačljiv mehanizem za vzdolžno nastavljanje volanskega obroča in dejstvo, da je treba varnostne zavese doplačati.

  • Gospodarnost

    Nakup B-ja 200 CDI ne bo tako poceni, kot bo vožnja z njim. Garancijski pogoji so zavidanja vredni, poprodajna vrednost vozila pa malo manj.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 2/5

Hvalimo in grajamo
poraba goriva
sistem Easy Vario
preglednost (med vožnjo)
prostornost potniškega prostora
prostornost prtljažnika
menjalnik
občasno tresenje notranjega vzvratnega ogledala
premehka stopalka za plin
majhni zunanji ogledali
volanski obroč nastavljiv samo po višini
cena
preglednost (med parkiranjem)