Mini One (55 kW)

Recimo, da preživite čudovit večer v družbi Keire Knightley, jo po zabavi pospremite domov in pred vrati dobite poljub na lice. To sicer izvabi nasmešek, a kaj ko . .

Vidite, kam merimo? Mini One je namreč odličen avto, a tokratna različica, ki je zavila k nam na test, je bila opremljena z najšibkejšim motorjem v paleti. 1, 4-litrski štirivaljnik s 55 kW moči sicer dostojno opravlja nalogo premikanja vozila od točke A do točke B, a kaj, ko je avto s skoraj vsemi svojimi komponentami nastavljen na uživaško vožnjo in preganjanje med ovinki.

Začnimo pri zunanjosti. Da gre za osnovno izvedbo Minija, je težko opaziti. Če bi mu nekdo navrtal luknjo skozi pokrov motorja, bi z lahkoto koga preslepil, da gre za Cooperja S. Le majhna kolesa izdajajo, da gre za osnovno izvedbo.

Ob pogledu na notranjost človek težko ostane ravnodušen. Merilnik hitrosti izvabi nasmeh na usta prav vsakomur. Nekateri ga bodo z nasmeškom občudovali, drugi se mu bodo posmehovali. Je pa res nekoliko nepraktičen, saj je močno odmaknjen iz smeri pogleda voznika. Uporabnost popravi manjši digitalni prikazovalnik hitrosti tik ob volanu.

Ko smo pri uporabnosti, velja omeniti še nekoliko nepraktično postavljene komande za upravljanje radia. Te so v več sklopih in človek dostikrat ne ve, kam seči z roko. Verjetno sčasoma pride v kri . . Sedi se odlično, saj sta sedeža močno pomaknjena proti zadnjemu koncu avtomobila.

Takrat je na zadnji klopi zelo malo prostora, vendar se da na kratkih razdaljah potrpeti. Prtljažnik je skromen, ampak ga s podiranjem zadnje klopi hitro naredimo bolj požrešnega.

O vožnji z Minijem ne gre izgubljati besed. Zdaj je že vsem jasno, da je v tem avtomobilskem razredu postal pojem za uživaško vožnjo med ovinki. Gokart, mu radi rečejo. In niso daleč od resnice. Odlično nastavljeno vzmetenje, izredno komunikativen volanski mehanizem, togost karoserije . . A kaj ko . . Pa smo spet tam. Saj ne gre slabo, se potihoma začnemo tolažiti.

A vendarle, podobno misleči bi z lahkoto črtali kaj s seznama dodatne opreme v zameno za močnejšo različico motorja. In verjamemo, da se bodo bolj prešerno smejali kot tisti, ki jim bo nasmeh na usta izvabljal recimo ogrevan sedež ali kaj podobnega . . Mimogrede, ste opazili, da smo v tako kratkem testu kar nekajkrat uporabili besedo nasmeh? Naključje?

Saša Kapetanovič, foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: BMW GROUP Slovenija
Cena osnovnega modela: 16.450 €
Cena testnega modela: 19.803 €
Moč: 55kW (75 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 13,2 s
Največja hitrost: 175 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,3l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.397 cm? – največja moč 55 kW (75 KM) pri 4.500/min – največji navor 120 Nm pri 2.500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 175/65 R 15 H (Michelin Energy).
Zmogljivost: največja hitrost 175 km/h – pospešek 0–100 km/h 13,2 s – poraba goriva (ECE) 6,8/4,4/5,3 l/100 km, izpust CO2 128 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.135 kg – dovoljena skupna masa 1.510 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.699 mm – širina 1.683 mm – višina 1.407 mm – posoda za gorivo 40 l.
Prtljažnik: 160–680 l
Naše meritve
T = 24 °C / p = 1.090 mbar / rel. vl. = 38 % / Stanje kilometrskega števca: 2.962 km
Pospešek 0-100km: 14,0s
402m z mesta: 19,5s ( 114km/h)
Prožnost 50-90km/h: 14,3/17,3s
Prožnost 80-120km/h: 20,1/24,1s
Največja hitrost: 175km/h (VI.)
poraba na testu: 6,7 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 42,2m
AM meja: 41m
Ocena
  • Mini vsakokrat navduši. Z detajli, voznostjo, pojavo, renomejem, zgodovino ... Od nas pa le nasvet: s prstom po ceniku zaidite malce nižje, k močnejši različici motorja – vsestranski užitek zagotovljen.

Hvalimo in grajamo
vozne karakteristike
položaj za volanom
detajli v notranjosti
slaboten motor
osnovna velikost prtljažnika
upravljanje radia