Peugeot 207 RC

23. 5. 2007
Deli

Ne, ne gre za recept kakšne kulinarične eksotike, kot bi lahko razbrali iz naslova. Levček zato, ker nova dvestosedmica RC prihaja v precej zadržani obliki, glede na to, kaj ponuja pripadajoča tehnika. Prav mehanika pa levčka naredi zelo pikantnega.

Saj se strinjamo, da ‘pežojevci’ z obliko niso šli v skrajnosti, kajne? Samo tisti bolj pozorni bodo opazili razliko med navadno, bolje opremljeno dvestosedmico in najbolj športno, izpeljanko RC. Naštejmo le najbolj opazne podrobnosti na ‘ercejki’: maska ter prednji meglenki vsebujejo elemente kromirane kovine, žarometa pa se bohotita s črno obrobo.

Ne gre brez velikih koles. 17-palčna, devetkraka platišča so obdana z vrhunskimi gumami Bridgestone Potenza RE050A (205/45 R 17 W). Na zadku se poleg neopaznega strešnega spojlerja bohotita dve kromirani izpušni cevi. Ne trdimo, da je videti slabo. Daleč od tega. Ampak avtu manjka tisti majhen presežek, ki dvigne ego, ki je v vsakdanjem prometu tudi malce potreben. Saj veste, da lahko tistemu v SUV-u, ki vas na semaforju gleda zviška, namenite zloben nasmešek.

Glede notranjosti bomo najprej omenili sedeže. Školjkasta zasnova, odličen bočni oprijem, ravno prav dolg sedalni del. Na račun precej velikih prednjih sedežev bodo trpela predvsem kolena morebitnih potnikov na zadnjih sedežih, pa tudi varnostni pas voznik in sovoznik nekoliko težje zagrabita čez ramo. Druga zgodba o uspehu: merilniki. Športna grafična podoba, rdeči kazalniki ter kromirana obroba. Kakšen merilnik tlaka v turbinskem polnilniku ne bi bil odveč. Volan je trikraki in oblečen v usnje, stopalke ter ročica menjalnika pa so aluminijaste. Videti je sicer lepo, vendar stopalke ob mokrih čevljih postanejo nekoliko spolzke, ročica menjalnika pa ob hladnih jutrih ali ob sončni pripeki postane zelo neprijetna za rokovanje.

Pri mehaniki pa najprej en pomislek. Ali bolje - glasno razmišljanje. Zakaj je Peugeot šel od navitega atmosferskega agregata na ‘le’ 1, 6-litrski turbobencinski motor? Najbolj logična razlaga so prav gotovo stroški. Dandanes so turbomotorji že toliko razviti, da brez večjih posegov dobimo precejšen izkoristek (beri: ugodno razmerje med prostornino in močjo). A s turbopuhalom so se nekoliko ‘umaknili’ od tradicionalne konkurence, saj

Clio RS, Fiesta ST in Civic Type-R vztrajajo na atmosferskih motorjih. Pa še nečesa ne smemo zanemariti: turbomotorji imajo zagotovo večji tuning potencial. In vemo, da je tuning področje v vzponu. Peugeot očitno tudi tukaj vidi razloge za izbor tega motorja.

No, zdaj se res posvetimo agregatu, ki je bil razvit v sodelovanju z BMW-jem. Bavarci ga (vsaj za zdaj) vgrajujejo v novega Mini Cooperja S. Ohišje turbopuhala je iz jekla, najvišji tlak polnjenja je 0, 8 bara ali en bar pri ‘overboostu’. Vhod izpušnih plinov v turbopuhalo je razdeljen na dva dela, in sicer na prvi in četri ali drugi in tretji valj. S posebno tehnologijo Twin-Scroll pline zvrtinčijo, s čimer omogočijo boljšo odzivnost motorja. Bencin se dovaja s pomočjo skupnega voda in se vbrizga pod tlakom 120 barov. Da gre za res dober agregat in ne le suhoparno naštevanje podatkov, pa dokazuje nedavno podeljen naziv “Mednarodni motor leta” ali “International Engine of the Year” v razredu od 1, 4 do 1, 8 litra delovne prostornine.

Žal pa menjalniku ne moremo pisati takšnih hvalospevov, kot smo jih motorju. Navajeni smo že, da je menjalnik šibka točka Peugeotov, in zgodba se ponavlja tudi pri novi dvestosedmici RC. Pravzaprav motor rešuje situacijo, saj s širokim območjem delovanja nekako izniči pomanjkljivosti le petstopenjskega menjalnika. Tako človek dobi občutek, da so prestavna razmerja pravzaprav odlično izračunana. Razočarata pa nenatančnost menjalnika in občutek oziroma pomanjkanje občutka pri samem pretikanju. Skratka, zelo malo povratnih informacij od same ročice. Tisti, ki večino poti opravite na avtocesti, pa boste še kako pogrešali šesto prestavo. Zanimivo je, da je največja hitrost tega avtomobila omejena s končnim prestavnim razmerjem ter omejevalnikom motornih vrtljajev.

Samo podvozje je tudi doživelo precej sprememb. Okrepljeno je vpetje prednjega trikotnega vodila, zadnja poltoga prema je za 30 odstotkov bolj toga kot pri šibkejšem bratu, spremenjeno je delovanje blažilnikov, povečana pa je tudi togost vseh vzmeti. Zavorni koluti so večji (spredaj 302 milimetra in zadaj 249 milimetrov) in odlično opravljajo svoje delo.

Novi RC ima odlično, zelo nevtralno lego. Če pa že boste iskali meje tega avtomobila, boste začutili, kako hoče nos proti zunanji strani ovinka. Zadek je resnično izredno miren. Tudi pri močnejših zaviranjih v ovinku bo avto ostal neverjetno miren in ne bo bistveno spreminjal začrtane smeri vožnje. Zaradi bolj togega podvozja in krajše medosne razdalje boste nekoliko bolj trpeli na kratkih neravninah pri malce večjih hitrostih.

Verjemite, da vam ta avto zleze pod kožo. Vsaj nam je. Vsak trenutek se lahko pozabavamo z njim. V mestu se igraš z iskanjem najbolj globoke resonance glasu, ki prihaja iz izpuhov, na avtocesti brutalno pospešiš, ko se počasnejši umakne pred teboj. Tako je videti, kot da si si nabiral kilometer zaleta. Še največ zabave pa prav gotovo ponuja na ovinkasti cesti. Ja, dragi moji, to boste morali pa sami občutiti. Zdaj pa še vprašanje: vam je novi Mini Cooper S všeč zaradi tehnike in voznih lastnosti, in ne zaradi imidža? Če ste odgovorili pritrdilno, potem obstaja za vas precej cenejša alternativa v obliki Peugeota 207 RC.

Osnovni podatki
Prodaja: Peugeot Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 19.390 €
Cena testnega modela: 21.314 €
Moč: 128kW (174 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 7,1 s
Največja hitrost: 220 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,2l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni – vrstni – bencinski z mehanskim polnilnikom - gibna prostornina 1.598 cm3 - največja moč 128 kW (174 KM) pri 6.000/min - največji navor 240-260 Nm pri 1.700-4.500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 205/45 R 17 H (Bridgestone Potenza RE050A)
Zmogljivost: največja hitrost 220 km/h - pospešek 0-100 km/h 7,1 s - poraba goriva (ECE) 9,9/5,7/7,2 l/100 km.
Voz in obese: kombilimuzina - 3 vrata, 4 sedeži - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj posamične obese, vzmetne noge, prečna vodila, vzdolžna vodila, stabilizator - zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne - rajdni krog 11 m – posoda za gorivo 55 l.
Mase: prazno vozilo 1.250kg - dovoljena skupna masa 1.740 kg.
Prtljažnik: Pros­to­rni­na prt­ljaž­ni­ka, iz­mer­je­na z AM stan­dard­nim kom­ple­tom petih kov­čkov Sam­so­ni­te (skup­no 278,5 l): 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l); 1 × kovček (68,5 l)
Naše meritve
T=19 °C / p= 1100 mbar / rel. vl.: 50 % / Gume: 205/45 R 17 H (Bridgestone Potenza RE050A) / Stanje števca: 2.104 km
Pospešek 0-100km: 7,7s
402m z mesta: 15,6s ( 146km/h)
1000m z mesta: 28,3s ( 189km/h)
Prožnost 50-90km/h: 6,6 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 7,7 (V.)s
Največja hitrost: 220km/h (V.)
Najmanjša poraba: 12,7l/100km
Najvišja poraba: 14,6l/100km
poraba na testu: 13,6 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 36,6m
AM meja: 45m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 55dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 64dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 63dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 62dB
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi 72dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 70dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 68dB
Trušč v prostem teku: 36dB
Napake med testom: brez napak
Ocena
  • Če smo Miniju hoteli dodati šesto zvezdico, potem ne vidimo razloga, zakaj si RC ne bi prislužil čiste petice.

  • Užitek v vožnji:

Hvalimo in grajamo
motor
zmogljivosti
vozne lastnosti
prednja sedeža
položaj za volanom
zavorna pot
nenatančen menjalnik
aluminijasta ročica menjalnika
težko dostopni varnostni pasovi