Citroën Berlingo Multispace HDi 90 in Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi 115

15. 9. 2012
Deli

Kot obstajajo razlike med jajci, so tudi pri avtomobilih, ki prihajajo iz istega tekočega traku.

Le poglejte nosilno fotografijo: čeprav vidite le drugačen znak, sta avtomobila tudi drugačne barve. Sicer le drugačen odtenek rjave, a vendarle ... Šalo na stran, razlik je veliko več, kot jih je videti na prvi pogled. V našem primeru sta bila motorja enake prostornine (1,6 litra) in konstrukcijske zasnove (turbodizel), vendar zaradi drugačne elektronske pameti in majhnih predelav z različnima močema. Citroën je imel 68 kilovatov, Peugeot 84 – ali bolj po domače, Tepee je imel 23 'konjičkov' več. Zanimivo, med vsakodnevno vožnjo ne boste čutili razlike in tudi poraba goriva je bila zanemarljivo različna.

Zato prva ugotovitev: če avtomobila ne zamenjate prepogosto za skladišče, potem ni razloga za močnejši motor. Razlika med njima se namreč pokaže zgolj pri polnih obremenitvah, ko pri dostavniški tlaki (polna založenost) ali poskočnosti pri polnem plinu (prehitevanje, vožnja navkreber) Tepee pobegne. Na objavljene številke povprečne porabe ne glejte preveč strogo: s kakšno razdaljo več bi se mogoče celo bolj približali šestici kot sedmici, zato podatki veljajo bolj za umirjena mestna potepanja kot za križarjenja po avtocestah.

Tudi po manjši dodelavi obeh avtomobilov, kjer pri osvežitvi oblike najbolj bodejo v oči dnevne luči v LED-tehnologiji in manjša vzvratna ogledala (manjša poraba), ostaja Ahilova peta pri tehniki menjalnik. Še vedno je petstopenjski in še vedno premalo natančen ter preglasen, da bi res zadovoljil sodobnega voznika. Vse drugo, recimo pogon, podvozje in kakovost izdelave, so naš preizkus opravili brez težav, kar niti ni čudno, če vemo, da sta omenjena avtomobila na trgu od leta 1996 (prva generacija) oziroma 2008 (druga generacija), seveda če ne upoštevamo manjših vmesnih osvežitev. Torej so imeli v skupini PSA več kot dovolj časa, da so odpravili porodne težave. Osnovno poslanstvo kot rdeča nit Berlinga in Partnerja ostaja potniški prostor z veliko prostora, ki tudi zaradi drsnih zadnjih vrat prav vabi k prevozu najrazličnejših ropotarij, kot so kolesa, smuči, otroški vozički, celo kakšen kos delovnega orodja se pogosto znajde nad zadnjima kolesoma. In hvala skupini PSA, njihovim oblikovalcem in vodstvu, da tega aduta tako rekoč niso spreminjali.

Bolj malo sprememb je tudi v notranjosti. Sedi se pokončno, prestavna ročica je priročno blizu, obvolanske komande pa s stališča uporabnosti nimajo prav nič za zavidati volanskim tipkam. Citroën Berlingo Multispace z opremo Tendance (druga raven opreme od štirih) ima daljinsko osrednjo ključavnico, štiri varnostne blazine, potovalni računalnik, radio s CD-predvajalnikom, klimatsko napravo, pritrdišča Isofix in izklopljiv ESP. Pogrešali smo le parkirna tipala in tempomat, sicer pa ima vse, kar družina potrebuje.

Povsem druga zgodba je s Peugeotom Partnerjem Tepeejem. Testni primerek z opremo Active (kako primerna oznaka za ta avtomobil!) je imel še navigacijo, parkirna tipala spredaj in zadaj, mizice v drugi vrsti, poleg tempomata pa še omejevalnik hitrosti (nekaj od naštetega spada med dodatno opremo. Za več udobja in prilagodljivosti se ima zahvaliti trem posamičnim sedežem v drugi vrsti, steklu na prtljažnih vratih, ki se lahko odpira posebej, in vzdolžnim strešnim nosilcem. Pravi posladek je pogled v notranjost, vendar z dvignjenim pogledom: pod streho so namestili kup predalov, dodatno zračenje in kar štiri strešna okna. Glede na dejstvo, da niti Berlingo niti Partner nimata zračenja proti zadnji klopi, poleg tega se lahko zadnji stranski šipi odpirata le deloma, in še to zgolj stranski del za nekaj prstov, je dodatno zračenje v pregretih poletnih dneh več kot dobrodošlo. Pri predalih pa se ne čudite, če boste kakšno stvar precej dolgo iskali.

Iz osebnih izkušenj povem, da smo igračko dobili šele po desetih minutah – da, toliko odlagalnih površin ima takole opremljen Tepee. Seveda ne bi bil normalen, če bi trdil, da bi se takoj odločil za slabše založenega Berlinga kot pa bolje opremljenega Partnerja; če bi imel denar, bi prav gotovo obkljukal vse naštete sladkorčke, ki vožnjo olajšajo ali jo popestrijo. Da pa bi za to dal toliko več denarja z mojo novinarsko mezdo, mi ne pride na pamet. Ni vredno.

Zdrava pamet mi ne da miru, da ne bi poudaril še ene razlike pri ledicah, kot jim radi rečemo. Dnevne luči dobite v omenjenih opremah pri obeh avtomobilih, vendar z eno bistveno razliko: pri Citroënu ste v predoru zadaj in v notranjosti neosvetljeni, medtem ko se pri bolje založenem Peugeotu ob vključeni funkciji AUTO (ki je Citroën ni imel) zasenčene in zadnje luči ter tiste za osvetlitev instrumentne plošče samodejno prižgejo takoj, ko zapeljete v predor ali garažo. Mogoče se spotikamo ob malenkosti, ki pa bistveno vpliva na varnost (sploh pri raztresenih voznikih). In ko smo že pri opremi: takoj zamenjam 16-palčna platišča (dodatna oprema, pa še to v našem primeru zgolj pri Peugeotu) za vzdolžno pomične zadnje sedeže. To sem res pogrešal ...

Na koncu še opozorilo: tudi pri Citroënu dobite bolje opremljenega Berlinga Multispacea, zato nikar ne mislite, da je Peugeot pri teh limuzinskih kombijih v prednosti. Denar je sveta vladar, to vemo vsi, zato le racionalno z njim. Prav zato bi med testnima avtomobiloma raje izbral Berlinga, pa naj se to sliši še tako čudno.


Teskst: Aljoša Mrak

Osnovni podatki
Prodaja: Peugeot Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 19.580 €
Cena testnega modela: 23.620 €
Pospešek (0-100 km/h): 12,1 s
Največja hitrost: 172 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,3l/100km
Tehnični podatki
Motor: Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.560 cm3 – največja moč 84 kW (115 KM) pri 3.600/min – največji navor 240 Nm pri 1.500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 16 W (Michelin Energy Saver).
Mase: prazno vozilo 1.476 kg – dovoljena skupna masa 2.065 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.380 mm – širina 1.810 mm – višina 1.862 mm – medosna razdalja 2.728 mm –prtljažnik 675–3.000 l – posoda za gorivo 60 l.
Naše meritve
T = 21 °C / p = 1.044 mbar / rel. vl. = 39 % / stanje kilometrskega števca: 4.337 km
Pospešek 0-100km: 12,5s
402m z mesta: 17,6s ( 123km/h)
Prožnost 50-90km/h: 10,5s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 13,2s (V.)
Največja hitrost: 172km/h (V.)
Najmanjša poraba: 4,9l/100km
poraba na testu: 7,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,1m
AM meja: 41m
Osnovni podatki
Prodaja: Citroën Slovenija
Cena osnovnega modela: 18.400 €
Cena testnega modela: 19.310 €
Pospešek (0-100 km/h): 14,3 s
Največja hitrost: 165 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,2l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.560 cm3 – največja moč 68 kW (92 KM) pri 4.000/min – največji navor 230 Nm pri 1.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/65 R 16 W (Michelin Energy Saver).
Mase: prazno vozilo 1.360 kg – dovoljena skupna masa 2.040 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.380 mm – širina 1.810 mm – višina 1.862 mm – medosna razdalja 2.728 mm –prtljažnik 675–3.000 l – posoda za gorivo 60 l.
Naše meritve
T = 21 °C / p = 1.044 mbar / rel. vl. = 39 % / stanje kilometrskega števca: 8.645 km
Pospešek 0-100km: 14,4s
402m z mesta: 18,7s ( 115km/h)
Prožnost 50-90km/h: 12,5s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 17,8s (V.)
Največja hitrost: 165km/h (V.)
poraba na testu: 7,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 41,1m
AM meja: 41m
Ocena
  • Partner Tepee z bogatejšo opremo je seveda privlačnejši, pri motorju pa ni bistvene razlike.

Hvalimo in grajamo
prostornost, uporabnost
bogata opremljenost
motor
drsna zadnja vrata
ločeno odpiranje šipe na vratih prtljažnika
v drugi vrsti so sedeži, ne pa klop
težka vrata prtljažnika
zračenje zadnjega dela avtomobila
cena
dostop do posode z gorivom le s ključem
nima vzdolžno pomičnih zadnjih sedežev
Ocena
  • Če ste manj zahtevni, boste s slabše opremljenim Berlingom popolnoma zadovoljni. Nasvet: doplačajte vsaj za parkirna tipala in tempomat.

Hvalimo in grajamo
prostornost, uporabnost
cena
motor
drsna zadnja vrata
slabša opremljenost (nima parkirnih tipal in tempomata)
dnevne luči v predoru
težka vrata prtljažnika
zračenje zadnjega dela avtomobila
dostop do posode z gorivom le s ključem
nima vzdolžno pomične zadnje klopi