Subaru Forester 2.0 D CVT Sport Unlimited

Subaruja Foresterja, po naše poimenovanega gozdarja, ni treba posebej predstavljati. Ima vse, po čemer so Subaruji znani: bokserski (turbodizelski) motor za samosvoj zvok, simetrični štirikolesni pogon za terenske vragolije in trpežnost, ki je merilo celo za japonske avtomobile. Toda odslej ima še več!

Prenesi PDF testa
Subaru Forester 2.0 D CVT Sport Unlimited Saša Kapetanovič
15. 10. 2016

Najprej boste opazili agresivni sprednji del avtomobila, potem pa še LED-tehnologijo pri dnevnih lučeh in na svetilih zadka. Čeprav so pri Subaruju ohranili vse značilnosti starih, preverjenih prednikov, gozdar še vedno pritegne marsikateri pogled. Sploh tako dobro opremljen, kot je bil testni. Čeprav smo pri Subarujih dolgo čakali na primeren info-zabavni vmesnik, je bil sistem Starlink kar pravi odgovor.

Deluje dobro, saj niti poletna sončna pripeka ne moti pogleda, s telefonom se rad poveže in navigacija opravlja svoje delo več kot zadovoljivo. Glasba tudi zaradi zvočnikov Harman-Kardon lepo uspava otroke, dodatno gretje sprednjih sedežev pa lepo topi maščobo na zadnjici. Saj ne, bi bilo pa lepo, kajne, punce? Vrata prtljažnika so električno pomična, po tretjini deljiva zadnja klop omogoča preklope naslonjal tudi prek gumba v prtljažniku, za pomoč pri vzvratni vožnji pa še kako prav pride dodatna kamera. Sploh pri terenski vožnji. Čeprav ima tudi Forester stalni simetrični štirikolesni pogon, zato ga lahko takoj ožigosamo kot klenega hribolazca, vozniku namesto klasičnih delnih zapor diferencialov pomaga elektronika. Poimenovali so jo XMODE in po potrebi učinkuje na delovanje motorja, stabilnostnega sistema in seveda menjalnika. Pomaga pri trakciji tako na hrib kot tudi pri spuščanju, ko po navadi tudi izkušeni vozniki dobimo velike oči.

Brez bojazni, Forester je še vedno odličen terenski avtomobil, ki s primernimi gumami zmore bistveno več, kot bi si vi upali. No, malce moramo opozoriti še na menjalnik, v našem primeru neskončnostopenjski CVT, ki so ga pri Subaruju poimenovani Lineartronic. To je prvi CVT, s katerim bi zlahka preživel, čeprav nisem ravno ljubitelj te načelno dognane tehnike, ko v vsakem trenutku zagotavlja primerno prestavno razmerje. Razlog za boljšo voljo so elektronsko prednastavljene prestave, ki simulirajo delovanje klasičnega samodejnega menjalnika, hkrati pa zmanjšujejo hrup in milijo tisti neprijetni občutek, da sklopka drsi. No, pri Subaruju so tudi po zaslugi boljše zvočne izoliranosti to posebnost tako omejili, da vsaj pri normalni vožnji ni več moteča. Druga pesem pa je pri polnem plinu, takrat bi še vedno raje imeli dober samodejni menjalnik. Motor je pregovorno dober, beri z veliko navora, pri porabi pa bi lahko bil malce manj žejen.

Naše testno povprečje z zelo umirjeno vožnjo je bilo 7,6 litra na 100 prevoženih kilometrov, na normnem krogu pa nam je povprečje uspelo znižati za 1,4 litra. Lahko bi bilo bolje – kot bi lahko bili boljši sedeži, saj z razmeroma ravno sedalno površino in usnjeno prevleko kar kličejo k temu, da vam sovoznica v dinamičnem desnem ovinku pristane v naročju. Kar po svoje ne bi bilo slabo, če bi potem ovinek tudi varno zvozili. Subaru Forester ostaja klen na terenu, hkrati pa je bolj prijeten tudi v mestni džungli. Spremembe, ki jih je doživel zadnji čas, so pričakovane, vendar prijetne in dobrodošle.

Aljoša Mrak foto: Saša Kapetanovič

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri