Test: Chevrolet Captiva 2.2 D (135 kW) LTZ AT

2. 8. 2011 | Dušan Lukič
Deli

V sedanjih časih se nekako ne bi spodobilo zapisati, da je avto, ki stane več kot 30 tisočakov, poceni. Zato bomo besede nekoliko obrnili: glede na prostor, ki ga ponuja, in opremo, ki jo premore, je Captiva cenovno ugodna.

»There’s no such thing as free lunch,« pravi star ameriški pregovor in tudi Captiva ni zastonj kosilo. Res je sicer, da je, kot smo že omenili, cenovno ugodna, a privarčevani denar se (tudi) pri avtomobilih vedno nekje pozna. In pri Captivi so področja varčevanja na nekaterih mestih zelo očitna.

Prikazovalniki so recimo odličen primer. Captiva ima štiri in vsak je iz svoje zgodbe. Med merilniki je nizkoločljivostni, z zelenkastim ozadjem in s črnimi znaki. Pri radiu je (ameriško) črn, z živo zelenimi pikami. Nad njim je še bolj staromodna digitalna ura (tista klasika, črno ozadje in modrozelene številke). In nad njim barvni LCD, namenjen navigaciji, potovalnemu računalniku in nadzoru še nekaterih funkcij avtomobila.

Prav ta zaslonček postreže še z nekaterimi presenečenji. Prikazuje recimo sliko, ki jo pošilja kamera za vzvratno vožnjo. A ta (slika, namreč) se zatika oziroma preskakuje, pa se tako zlahka zgodi, da se razdalja med avtomobili zmanjša za četrt metra, slika na zaslonu pa stoji pri miru ... Podobno deluje tudi zemljevid na navigaciji, saj se položaj na njem spremeni le vsako sekundo ali dve.

Nekaj časa ste pred ulico, v katero bi morali zaviti, potem hop, ste že mimo. In med testom se je tu in tam zgodilo, da je vse skupaj (ne le slika za vzvratno kamero, ampak celoten sklop zaslona in gumbov) 'zmrznilo'. Potem je bilo mogoče opazovati le navigacijo, ne pa tudi nastavitev klime, radia in potovalnega računalnika. No, po nekaj minutah izklopljenega vžiga je vse spet skočilo na svoje mesto.

V poglavje varčevanja verjetno spadata še škripava plastika sredinske konzole ter tudi mokri cesti ne preveč naklonjene Hankookove gume. Meja zdrsa je tu postavljena nizko, res pa je (in to velja tudi v suhem), da so njihovi odzivi vedno predvidljivi in dovolj zgodaj napovedani, da je mogoče zlahka začutiti, kdaj še 'drži' in kdaj se počasi približuje meja, ko ne bo več.

Sicer pa tudi podvozje ni naklonjeno bolj dinamičnemu ubiranju poti skozi ovinke. Captiva se v takem primeru rada nagne, nos začne drseti iz ovinka in nato (dovolj nežno) vmes poseže ESP. Po drugi strani pa na slabi cesti Captiva odlično pobira neravnine in kakšna makadamska cesta, recimo, Captivi ne povzroča prav nobenih težav. Kaj se dogaja pod kolesi, boste bolj slišali, kot čutili, in če vaše dnevne poti vsebujejo slabe ali celo neasfaltirane ceste, je Captiva dobra izbira.

Na spolzkem se dovolj dobro znajde tudi Captivin štirikolesni pogon. Ostrejše speljevanje sicer hitro izda, da je Captiva v osnovi gnana spredaj, saj prednji gumi hitro zacvilita, nato pa sistem takoj reagira in navor prenese bolj k zadnji premi. Če znate na spolzki cesti malo zatrmariti s plinom in potelovaditi z volanom, lahko Captiva tudi lepo zdrsne. Bolj dinamični vožnji nista preveč naklonjena niti tipično SUV-ovski volan niti stopalka zavore, ki je mehka in daje premalo povratnih informacij o tem, kaj se dogaja z zaviranimi kolesi. A spet – to so 'odlike' marsikaterega SUV-a.

Pod motornim pokrovom Captive je ropotal štirivaljni, 2,2-litrski dizel. Na področ­ju moči oziroma navora mu me manjka prav nič, saj je s svojimi 135 kilovati oziroma 184 'konji' več kot dovolj zmogljiv za premikanje dve toni težke Captive. Štiristo njutonmetrov navora je pač številka, ki je dovolj velika, da je ne zmoti niti menjalniška avtomatika, ki 'požre' nekaj tistega, kar da od sebe motor.

Edina pomanjkljivost tako motorizirane Captive so vibracije (in zvok) v prostem teku oziroma pri nizkih vrtljajih – a za to le stežka krivimo motor. Več oziroma boljša izolacija ter boljše vpetje motorja bi to slabost hitro odpravila, tako pa človek dobi občutek, da je bila Captiva zasnovana s sodobnejšimi dizli v mislih – kot Opel Antaro jo namreč poganja sodobnejši dvolitrski dizel, temu pa je prilagojena tudi zvočna izolacija.

Tako kot motor tudi samodejni menjalnik sicer ni najsodobnejši, a to prav nič ne moti. Njegova prestavna razmerja so dobro izračunana, točke prestavljanja prav tako in tudi uglajenost in hitrost njegovega delovanja sta povsem zadovoljivi. Omogoča tudi ročno pretikanje (a na žalost ne z obvolanskimi ročicami), ob njem pa najdete gumb eco, s katerim vklopite varčnejši način delovanja pogonske kombinacije.

Pospeški so takrat občutno slabši, največja hitrost manjša, poraba pa manjša – vsaj za liter, bi lahko rekli po izkušnjah. A priznamo: večinoma eko načina nismo uporabljali, saj Captiva tako in tako ne spada med preveč požrešne avtomobile: povprečje na testu se je ustavilo pri 11,2 litra, kar glede na zmogljivosti in maso avtomobila ni rezultat, ki bi bil nesprejemljiv. Če ste se pripravljeni voziti v eko načinu, bo poraba približno deset litrov ali malo več.

Notranjost Captive je prostorna. Spredaj bi si sicer želeli kak centimeter daljši vzdolžni pomik voznikovega sedeža, je pa sedenje na njem dovolj udobno. Dovolj prostora je tudi v drugi sedežni vrsti, zamerimo pa dejstvo, da je dvotretjinski del druge klopi na levi strani in tako otežuje uporabo otroškega sedeža, če je zložen. Manj bosta uživala potnika, ki ju boste posedli na sedeža, ki se običajno skrivata v dnu prtljažnika in ki ju je mogoče povsem preprosto izvleči. Kot je pri večini sedemsedežnikov v navadi, je tam zadaj manj prostora za kolena in stopala, kot bi si želeli za udobno sedenje. Se pa da preživeti.

Sedeži testne Captive so bili oblečeni v usnje in tudi sicer skoraj ni bilo opreme, ki bi jo še pogrešali v avtu tega cenovnega razreda. Navigacija, ogrevani sedeži, sistem za nadzor hitrosti pri (terenskih) spustih, tempomat, bluetooth, parkirna tipala zadaj, samodejni brisalniki, samozatemnitvena ogledala, električna steklena streha, ksenonski žarometi ... Pogled na cenik izda, da je za vse skupaj treba odšteti dobrih 32 tisočakov.

In to je (poleg zunanje oblike, ki je še posebno spredaj res očem všečna) glavni adut Captive. Cenejšega in bolje opremljenega SUV-a te velikosti pač ne boste našli (Kia Sorento, recimo, je za okoli pet tisočakov dražja – in prav gotovo ne za pet tisočakov boljša). In to marsikatero na začetku testa zapisano dejstvo postavi v povsem drugo luč. Ko na Captivo pogledate skozi ceno, postane dober nakup.

Besedilo: Dušan Lukič, foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Chevrolet Central and Eastern Europe LLC
Cena osnovnega modela: 20.430 €
Cena testnega modela: 32.555 €
Moč: 135kW (184 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,5 s
Največja hitrost: 191 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 11,2l/100km
Garancija: 3 leta ali 100.000 km splošne in mobilne garancije, 10 let mobilne garancije, 3 leta garancije na lak, 6 let garancije za prerjavenje.
Servisni pregled na 20.000 km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: zastopmik ni priskrbel podatka €
Gorivo: 13.675 €
Gume (1) zastopmik ni priskrbel podatka €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 8.886 €
Obvezno zavarovanje: 5.020 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 5.415 €
Skupaj ni podatka € (strošek na km: ni podatka €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 86 × 96 mm – gibna prostornina 2.231 cm³ – kompresija 16,3 : 1 – največja moč 135 kW (184 KM) pri 3.800/min – srednja hitrost bata pri največji moči 12,2 m/s – specifična moč 60,5 kW/l (82,3 KM/l) – največji navor 400 Nm pri 2.000/min – 2 odmični gredi v glavi (veriga) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski samodejni menjalnik – prestavna razmerja I. 4,584; II. 2,964; III. 1,912; IV. 1,446; V. 1,000; VI. 0,746 – diferencial 2,890 – platišča 7 J × 19 – gume 235/50 R 19, kotalni obseg 2,16 m.
Zmogljivost: največja hitrost 191 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,1 s – poraba goriva (ECE) 10,0/6,4/7,7 l/100 km, izpust CO2 203 g/km.
Voz in obese: terenska kombilimuzina – 5 vrat, 7 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, hidravlični servo, 2,75 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.978 kg – dovoljena skupna masa 2.538 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 2.000 kg, brez zavore: 750 kg – dovoljena obremenitev strehe: 100 kg.
Zunanje mere: širina vozila 1.849 mm – kolotek spredaj 1.569 mm – zadaj 1.576 mm – rajdni krog 11,9 m.
Notranje mere: širina spredaj 1.500 mm, v sredini 1.510, zadaj 1.340 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 520 mm, v sredini 590 mm, zadnji sedež 440 mm – premer volanskega obroča 390 mm – posoda za gorivo 65 l.
Prtljažnik: Pros­to­rni­na prt­ljaž­ni­ka, iz­mer­je­na z AM stan­dard­nim kom­ple­tom 5 kov­čkov Sam­so­ni­te (skup­no 278,5 l): 5 sedežev: 1 × letalski kovček (36 l), 1 × kovček (85,5 l), 2 x kovček (68,5 l), 1 × nahrbtnik (20 l). 7 sedežev: 1 × nahrbtnik (20 l).
Serijska oprema: voznikova in sovoznikova varnostna blazina – stranski varnostni blazini – varnostni zračni zavesi – pritrdišča ISOFIX – ABS – ESP – servo volan – klimatska naprava – električni pomik šip spredaj in zadaj – električno nastavljivi in ogrevani vzvratni ogledali – radio s CD-predvajalnikom in MP3-predvajalnikom – večopravilni volanski obroč – daljinsko upravljanje osrednje ključavnice – po višini in globini nastavljiv volanski obroč – po višini nastavljiv voznikov sedež – deljiva zadnja klop – potovalni računalnik.
Naše meritve
T = 25°C / p = 1.128 mbar / rel. vl. = 45 % / Gume: Hankook Optimo 235/50/R 19 W / stanje kilometrskega števca: 2.868 km
Pospešek 0-100km: 10,5s
402m z mesta: 17,4s ( 128km/h)
Največja hitrost: 191km/h (V. in VI.)
Najmanjša poraba: 9,2l/100km
Najvišja poraba: 13,8l/100km
poraba na testu: 11,2 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 72,0m
Zavorna pot pri 100km/h: 41,8m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 60dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 55dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 60dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 59dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 58dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 62dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 60dB
Trušč v prostem teku: 40dB
Ocena skupaj (326/420)
  • Za ceno, kakršno za Captivo zahtevajo Chevroletovi trgovci, ne boste našli boljšega (zmogljivejšega, prostornejšega, bolje opremljenega) mehkega terenca.

  • Zunanjost (13/15)

    Zlasti spredaj je oblika res prijazna do oči.

  • Notranjost (97/140)

    Uporabljeni materiali, predvsem na armaturni plošči, niso na ravni večine tekmecev, je pa prostora več kot dovolj.

  • Motor, menjalnik (49 /40)

    Captiva tu ne izstopa v nobeno smer – poraba bi sicer lahko bila manjša, a zmogljivosti motorja to odtehtajo.

  • Vozne lastnosti (55 /95)

    Klasika: podkrmiljenje, meja zdrsa pa je (tudi na račun gum) postavljena dokaj nizko. Dobro se znajde na avtocesti.

  • Zmogljivost (30/35)

    Moči in navora je dovolj, da boste lahko s tako Captivo med hitrejšimi. Tudi avtocestne hitrosti obvlada suvereno.

  • Varnost (36/45)

    Za osnovno varnostno opremo je poskrbljeno, manjka pa (seveda) kopica sodobnih pomagal vozniku.

  • Gospodarnost (46/50)

    Poraba je zmerna, navduši nizka osnovna cena, največ točk pa je Captiva izgubila pri garancijskih pogojih.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 3/5

Hvalimo in grajamo
cena
oprema
uporabnost
videz
kakovost materialov (plastika)
prikazovalniki
navigacijska naprava
le enopodročna klimatizacija