Test: Ford Focus Wagon 2.0 EcoBoost (184 kW) ST

27. 1. 2013 | Dušan Lukič
Deli

Pri Fordu je stvar, ko govorimo o športnih različicah, jasna: na vrhu je poldirkaški RS, stopnico nižje pa hitri, a civilni ST.

Prejšnji Focus RS, recimo, je bil redkost, ki so si jo lahko privoščili le (relativno) redki, ST pa stroj za tistega slehernika, ki si je zaželel hitrejši, a še vedno 'civilni' avtomobil nižjega srednjega razreda. Tudi novi Focus ST naj bi spadal v to kategorijo in tudi zato je dobil še karavansko različico. Še bolj družinsko uporabno.

ST tako vsaj na papirju ne bi smel konkurirati najostrejšim različicam avtomobilov tega razreda pri konkurenci, kot je pri nas cenovno ugodni in na stezi cenjeni Megane RS (s podvozjem Cup). A pri Fordu so nam pripravili presenečenje.

Prvi dnevi z novim Focusom ST so bili pričakovano prijetni. Sedeži so sicer športni, dobro zadržujejo telo v ovinkih, a obenem še dovolj civilni, da vanje ni treba lesti kot v dirkaške školjke in paziti, da se z bolj ali manj občutljivim delom telesa ne nasadite na kak trd rob sedeža. Prostora je dovolj, tudi na zadnji klopi, in karavanski prtljažnik je za vsakdanjo družinsko uporabo ogromen, za manj vsakdanjo (počitnice in podobno) pa še vedno povsem dovolj velik. Motor je pravi biser. Dovolj tih, uglajen, vleče že od dobrega tisočaka vrtljajev, kot bi imel dvakrat več­jo prostornino in nič turbine. Okej, z dobrim dvosklopčnim menjalnikom bi bil še bolj uporaben v mestni gneči, a ker je šeststopenjski ročni menjalnik s svojimi dovolj kratkimi, mehkimi, a hkrati definiranimi gibi do uporabnika prijazna reč, se da preživeti tudi brez.

Podvozje? Nepričakovano mehko (relativno, seveda) nastavljeno za tak tip avtomobila odlično blaži neravnine s cestišča, brez odvečnega hrupa ob udarcih v prečne neravnine in brez pretresanja žive vsebine. Seveda se s tistim, kar lahko ponudi na udobje nastavljena limuzina, ne more primerjati, a recimo za družinske očete, ki si želijo zmogljivega avtomobila, v katerem pa se družina vseeno ne bo pritoževala, je več kot dobro. In ostanek avtomobila? Tak, kakršnega bi od bolj športnega Focusa, ki pa vendarle ostaja Focus, pričakovali, vključno z dovolj umirjenimi aerodinamičnimi dodatki na karoseriji in dvojno izpušno cevjo na sredini zadaj (ki, roko na srce, kar malo izstopa).

Poraba? Znosna. Ne upajte, da se boste lahko hvalili s številkami, s kakršnimi se lahko pohvalijo lastniki dizelskih športnikov s 50 ali 70 'konji' manj, a slabih 12 litrov ob živahni uporabi ni preveč (gre tudi pod 10, če ste umirjene sorte, a dvomimo, da bodo takšni kupili Focusa ST).

In potem smo se zapeljali na dirkališče Raceland pri Krškem, kjer vsak vsaj malo športen avtomobil porinemo v roke Aljoši. Dva kroga (in čisto nič več) za ogrevanje in spoznavanje z avtomobilom, trije hitri (in čisto nič več) za doseganje časa. Tako ne ocenimo le, kako hiter je avtomobil, ampak tudi, kako prijazen do uporabnika je ob tem.

Z roba steze je bilo videti rahlo dolgočasno. Focus ST se je v ovinkih precej nagibal in opaziti je bilo, da s težjim karavanskim zadkom ni tako lepo vodljiv in uravnotežen kot petvratni. Zato je bil Aljošev nasmešek po povratku s steze presenetljiv – še bolj pa pogled na rezultat. Ja, Focus ST je že kot karavan skoraj enako hiter kot Megane RS s podvozjem Cup (a starim, 250-'konjskim' motorjem), hitrejši pa recimo od Minija John Cooper Worksa, BMW-ja M5 Touring ... Še celo za Lancerjem Evom IX je zaostal le za malenkost več kot pol sekunde na krog – in prepričani smo, da je petvratni ST še za kakšno desetinko hitrejši.

Ob tem je seveda treba omeniti, da ST nima zapore diferenciala (ta je elektronska in seveda takrat, ko je izklopljena stabilizacijska elektronika, neha delovati), zato se notranje kolo na izhodu iz ovinka zelo rado zavrti v prazno – tako rado, da lahko skoraj ves krog prevozite v oblaku dima. V Focusu ST je dim izpod koles, če tako želite, le pritisk stopalke za plin stran!

In tako je postalo jasno: Focus ST Wagon je dokaz, da za hitrost in športnost niso potrebni kot kamen trdo podvozje, utesnjena notranjost, špartanska oprema ali vedno preglasen motor. In tudi tajkunska denarnica ne – takšnega, kot je bil testni, dobite za precej manj kot 30 tisočakov.

 

Besedilo: Dušan Lukič

Osnovni podatki
Prodaja: Summit motors Ljubljana
Cena osnovnega modela: 28.730 €
Cena testnega modela: 31.325 €
Moč: 184kW (250 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 7,4 s
Največja hitrost: 248 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 11,4l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – nameščen spredaj prečno – gibna prostornina 1.999 cm³ – največja moč 184 kW (250 KM) pri 5.500/min – največji navor 340 Nm pri 2.000–4.500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 235/40/R18 Y (Goodyear Eagle F1).
Zmogljivost: največja hitrost 248 km/h – pospešek 0-100 km/h 6,6 – poraba goriva (ECE) 9,9/5,6/7,2 l/100 km, izpust CO2 169 g/km.
Voz in obese: kombi – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, dvojni prečni vodili, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačni vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne – rajdni krog 12,0 m – posoda za gorivo 55 l.
Mase: prazno vozilo 1.386 kg – dovoljena skupna masa 2.050 kg.
Prtljažnik: 5 sedežev: 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 1 × kovček (85,5 l), 2 x kovček (68,5 l)
Naše meritve
T = 16 °C / p = 1.031 mbar /rel. vl. = 52 % / Stanje kilometrskega števca: 2.756 km
Pospešek 0-100km: 7,4s
402m z mesta: 15,2s ( 157km/h)
Prožnost 50-90km/h: 4,6/6,5s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 6,0/7,5s (V./VI.)
Največja hitrost: 248km/h (VI.)
Najmanjša poraba: 8,2l/100km
Najvišja poraba: 14,8l/100km
poraba na testu: 11,4 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 36,1m
AM meja: 39m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 55dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 54dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 54dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 64dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 60dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 60dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 65dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 64dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 63dB
Trušč v prostem teku: 38dB
Napake med testom: brez napak
Ocena
  • Naj mu bo, Focusu ST Wagon bomo kljub temu, da je karavan in je zato njegova lega na cesti malenkost manj živahna in zabavna, kot bi lahko bila, vseeno dali petico. Prislužil si jo je že s količino dima izpod koles, ki ga zna in zmore proizvesti.

  • Užitek v vožnji:

Hvalimo in grajamo
motor
menjalnik
vsakdanja uporabnost
malce predolgočasna lega na cesti
poraba pri avtocestnih hitrostih