Test: Kia Carens 1.7 CRDi (85 kW) LX Family

22. 7. 2014 | Aljoša Mrak
Deli

Pri nakupu Kie Carens ni nujno, da imate radi nogomet. Pomaga pa.

Pri Kii seveda niso mogli mimo evforije, ki vlada ob svetovnem prvenstvu v nogometu, zato so pri novem Carensu ponudili posebno ponudbo z imenom World Cup 2014. Toda smola pa taka, v celotnem uredništvu Avto magazina so dobili prav tistega avtorja, ki mu nogomet pomeni toliko kot včerajšnji časopis.

Na srečo pisca o nogometu priča samo nalepka na zadku avtomobila, saj v novincu ni bilo recimo žoge, s katero bi moral dokazati, da znam driblati, ali pred prevzemom avtomobila odgovarjati, ali vem, iz katere države prihaja Cristiano Ronaldo ... Španija, kajne? Šalo na stran, Kia je skupaj z delnim lastnikom Hyundaiem seveda že veliko let kot sponzor tako ali drugače vpeta v svetovni nogomet, zato ji tega ne moremo šteti za slabo. Ali je nogomet pravi poligon za avtomobilsko tovarno in ali bi mogoče bilo primerneje, da bi vlagali v avtomobilski šport, pa je debata, ki ima že dolgo brado.

Kia Carens je delo ekipe Petra Schreyerja, in če sodimo po odzivih, so imeli (spet) dober dan, teden ali mesec, kolikor so za osnovne poteze porabili oblikovalci. Tretja generacija je od predhodnika malce krajša (za 20 mm), ožja (za 15 mm) in nižja (za 40 mm), vendar je zaradi 50 milimetrov daljše medosne razdalje ravno še dovolj velika, da boste poleg dveh odraslih otrok zlahka peljali še skiro, smučke ali prtljago za dopust ob koncu tedna. Carens ponuja kar dve možnosti, petsedežno in sedemsedežno različico, zato pred nakupom skrbno preštejte svoje otroke. Ne glede na število malčkov pa boste zadovoljni z opremo, ki jo ponuja World Cup 2014.

Stabilnostni sistem ESC, sistem za pomoč pri speljevanju v klanec (HAC), čelni in stranski varnostni blazini, stranski varnostni zavesi, kamera za vzvratno vožnjo, parkirna tipala zadaj, dnevne luči v LED-tehnologiji in sprednji meglenki, ki pomagata svetiti v ovinek, dvopodročna klimatska naprava, hlajenje sovoznikovega predala, volan in prestavna ročica, odeta v usnje, osrednja ključavnica, tempomat in omejevalnik hitrosti, tipalo za dež, sistem FlexSteer, potovalni računalnik, sistem bluetooth, gretje prednjih sedežev, 16-palčna aluminijasta platišča, strešne sani in zatemnjena stekla prepričajo tudi tiste starše, ki Kie sicer ne bi uvrstili med favorite.

Položaj za volanom je po zaslugi izdatno nastavljivega sedeža in volanskega obroča dober, čeprav mojemu hrbtu ni bil ravno najbolj všeč premehek (in preveč vbočen) ledveni del. Pravzaprav armaturni plošči zamerimo le zaslon zelo skromne velikosti, čeprav kraljuje na vrhu sredinske konzole in je sodobno občutljiv za dotik, ter malce ceneno plastiko, ki se verjetno bolj izkaže pri čiščenju kot pri estetiki. Kakovost izdelave? Brez pripomb. Za vrtenje volanskega obroča sistem FlexSteer omogoča tri možnosti: normal, comfort in sport.

Električno krmiljeni servovolan namreč ponuja zelo malo upora za manevriranje po parkirnih prostorih, normalno delovanje za vsakodnevne vožnje in bolj športen način, ki nagrajuje hitrejše voznike pri več­jih hitrostih. Volan skupaj z ročnim šeststopenjskim menjalnikom sicer deluje malce umetno, preveč posredno, vendar pa prijetno in vselej natančno. Za tak tip avtomobila primerna rešitev, če niste ravno ljubitelji bolj športnih Fordov.

Zadaj so namestili tri samostojne sedeže, ki so tudi vzdolžno nastavljivi. Na žalost sredinski nima pritrdišč Isofix, kar je glede na družinsko naravnanost avtomobila, milo rečeno, čudna odločitev. Nikar pa ne bodite raztreseni, sicer lahko pri številnih odlagalnih površinah (tudi v dnu potniške kabine!) kmalu pozabite, kam ste kaj založili.

Turbodizelskemu motorju prostornine 1,7 litra lahko pripnemo nalepko delavec tedna, saj brundajoč dobro opravlja svojo tlako. Ni med najtišjimi, čeprav je primerno uglajen, zna poskrbeti tudi za spodbudno prehitevanje in na normnem krogu porabi zgolj 5,3 litra na 100 prevoženih kilometrov. Mogoče bi bilo še bolje, če sistem ugašanja motorja pri kratkih postankih ISG (sistem Idle Stop & Go) ne bi bil samo na seznamu dodatne opreme (doplačilo 300 evrov). Čeprav smo imeli na testu šibkejšo različico s 85 kilovati (obstaja tudi poskočnejša različica s 100 kilovati), nas ne čudi, da je že zdaj najbolj priljubljena izbira tako pri Carensu kot pri Sportageu. Preprosto pristaja temu avtomobilu, dokler ga seveda ne obremenite s polno nosilnostjo.

Za zaključek bomo dejali, da v tretje torej gre rado, lahko pa bi samo zakričali: »Goooool!«

Besedilo: Aljoša Mrak

Osnovni podatki
Prodaja: KMAG d.d.
Cena osnovnega modela: 18.950 €
Cena testnega modela: 24.950 €
Moč: 85kW (116 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 12,3 s
Največja hitrost: 181 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,9l/100km
Garancija: 7 let ali 150.000 km splošne garancije, 5 let garancije na lak, 7 let garancije za prerjavenje.
Servisni pregled na 20.000 km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 1.208 €
Gorivo: 9.282 €
Gume (1) 500 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 13.416 €
Obvezno zavarovanje: 2.506 €
Skupaj 33.111 € (strošek na km: 0,33 €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 77,2 × 90 mm – gibna prostornina 1.685 cm³ – kompresija 17,0 : 1 – največja moč 85 kW (116 KM) pri 4.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 12,0 m/s – specifična moč 50,4 kW/l (68,6 KM/l) – največji navor 260 Nm pri 1.250–2.750/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,77; II. 2,08; III. 1,32; IV. 0,98; V. 0,76; VI. 0,63 – diferencial 3,93 – platišča 6,5 J × 16 – gume 205/55 R 16, kotalni obseg 1,91 m.
Zmogljivost: največja hitrost 181 km/h – pospešek 0–100 km/h 13,0 s – poraba goriva (ECE) 6,1/4,3/4,9 l/100 km, izpust CO2 129 g/km.
Voz in obese: limuzinski kombi – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj torzijska prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,6 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.482 kg – dovoljena skupna masa 2.110 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: ni podatka, brez zavore: ni podatka – dovoljena obremenitev strehe: ni podatka.
Zunanje mere: dolžina 4.525 mm – širina 1.805 mm, z ogledali 2.090 mm – višina 1.610 mm – medosna razdalja 2.750 mm – kolotek spredaj 1.573 mm – zadaj 1.586 mm – rajdni krog 10,9 m.
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 880–1.120 mm, zadaj 640–880 mm – širina spredaj 1.500 mm, zadaj 1.500 mm – višina nad glavo spredaj 960–1.040 mm, zadaj 970 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 520 mm, zadnji sedež 460 mm – prtljažnik 536–1.694 l – premer volanskega obroča 380 mm – posoda za gorivo 58 l.
Prtljažnik: 5 kov­čkov Sam­so­ni­te (skup­no 278,5 l): 5 sedežev: 1 × letalski kovček (36 l), 1 × kovček (85,5 l), 1 x kovček (68,5 l), 1 × nahrbtnik (20 l).
Serijska oprema: voznikova in sovoznikova varnostna blazina – stranski varnostni blazini – varnostni zračni zavesi – pritrdišča ISOFIX – ABS – ESP – servo volan – samodejna klimatska naprava – električni pomik šip spredaj in zadaj – električno nastavljivi in ogrevani vzvratni ogledali – radio s CD-predvajalnikom in MP3-predvajalnikom – večopravilni volanski obroč – daljinsko upravljanje osrednje ključavnice – po višini in globini nastavljiv volanski obroč – tipalo za dež – po višini nastavljiv voznikov sedež – gretje sprednjih sedežev –deljiva zadnja klop – potovalni računalnik – tempomat.
Naše meritve
T = 17°C / p = 1.018 mbar / rel. vl. = 64 % / Gume: Nexen Nblue HD 205/55/R 16 V / stanje kilometrskega števca: 7.352 km
Pospešek 0-100km: 12,3s
402m z mesta: 18,4s ( 122km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,2/13,0s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 12,0/15,1s (V./VI.)
Največja hitrost: 181km/h (VI.)
poraba na testu: 6,8 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,3 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 71,3m
Zavorna pot pri 100km/h: 40,2m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 59dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 55dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 63dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 61dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 59dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 58dB
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi 65dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 63dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 61dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 60dB
Trušč v prostem teku: 41dB
Ocena skupaj (327/420)
  • Kia Carens pri tehniki nikakor ne razočara, nekaj pripomb pa smo imeli k opremi. Po naših ocenah spada v zlato sredino razreda.

  • Zunanjost (10/15)

    Tipičen Kijin slog oblikovanja, zato všečen, a prav nič poseben.

  • Notranjost (102/140)

    Zelo premišljeno narejena notranjost, vendar tudi z manjšimi napakami.

  • Motor, menjalnik (54 /40)

    Primeren motor in natančen menjalnik, hvalimo sistem FlexSteer.

  • Vozne lastnosti (55 /95)

    Kia v tem segmentu ne izstopa ne v dobro ne v slabo.

  • Zmogljivost (24/35)

    Zmogljivosti so zadovoljive, za kaj več pa si omislite močnejši 1.7 CRDi.

  • Varnost (34/45)

    Dobra pasivna varnost in skromna aktivna.

  • Gospodarnost (48/50)

    Zmerna poraba (na normnem krogu), dobra cena, povprečna garancija.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 3/5

Hvalimo in grajamo
uglajenost motorja
poraba goriva
trije programi servovolana
zadaj trije vzdolžno pomični posamični sedeži
cena
natančen šeststopenjski menjalnik
veliko odlagalnih površin
sistem ISG (ugašanje na kratkih postankih) spada med dodatno opremo
nima sidrišča Isofix na zadnjem srednjem sedežu
majhen zaslon na sredinski konzoli
plastika na armaturni plošči