Test: Renault Captur TCe 120 EDC Expression

4. 8. 2013 | Aljoša Mrak
Deli

V razredu majhnih križancev je v zadnjem času prava gneča. Toda medtem ko Mokka, Trax in 2008 stavijo na eleganco, je Captur bolj oblikovno drzen, drugačen. Da, skoraj kot bratranec Juke, s katerim pa si delita manj, kot bi dejali na prvo žogo.

Captur je namreč nastal na osnovi novega Clia, zato tudi ni možnosti štirikolesnega pogona. Toda oblika, dvobarvna karoserija in sploh pojava na cesti: bravo, Renault, prvi vtisi številnih občudovalcev so bili več kot pozitivni.

Zaradi izdatne višine (20 centimetrov od tal), višjega položaja za volanom (10 centimetrov) in povečane medosne razdalje (tri centimetre) v primerjavi z novim Cliom je Captur ne samo sodobno visok, ampak tudi razmeroma udoben in za voznika pregleden. Žal je v notranjosti odločno preveč plastike, da bi mu lahko dali višjo oceno za uporabljene materiale, pa tudi prestavna ročica je kljub mladosti že na pol razpadala.

Žal ne pomaga niti usnje na volanskem obroču, ki pa ga na žalost ni ravno tam, kjer ima voznik zataknjena palca (in sta tako obsojena na plastiko), in na prestavni ročici, saj plastičen gumb varovala ne obljublja zaupanja v dolgo življenje. Povsem druga stvar pa so z zadrgo odstranljive in pralne prevleke sedežev. »Končno!« je bil zelo kratek komentar moje najdražje, ki verjetno veliko pove. Prav tako smo bili navdušeni nad ogromnim zaprtim predalnikom pred sovoznikom, ki z 11 litri zlahka sprejme v svoj varen objem žensko torbico, fotoaparat ali kamero.

Zaradi materialov in načina delovanja smo ga takoj pobalinsko ožigosali kot predal hladilnika, rekoč, daj mi dokumente iz hladilnika, toda dolgoročno ti zaradi večje uporabnosti priraste k srcu. In ko smo že pri tehničnih cvetkah, ki olajšujejo življenje v avtomobilu, moramo omeniti še vzdolžno nastavljivo zadnjo klop. Prtljažnik lahko tako povečamo z osnovnih 377 na zavidljivih 455 litrov, kar spada v vrh med primerljivimi avtomobili. Prtljažnik lahko tudi ločimo na dve nadstropji, zgornji del pa je povsem poravnan s prekucnjenimi zadnjimi sedeži.

Dostop in zagon avtomobila s pomočjo kartice je pri Renaultu že stalnica, na katero so lahko upravičeno ponosni. Položaj za volanom je dober, prav tako nista moteča digitalni zapis hitrosti in veeelik merilnik količine goriva – ta je bil očitno zamišljen tudi za starejše ljudi, ki so doma pozabili očala za 'na blizu'. Kot smo že pohvalili pri Cliu in nekaterih modelih Dacie, je za dotik občutljiv zaslon prava rešitev, če niste ravno ljubitelj množice nepreglednih gumbov na volanskem obroču in sredinski konzoli.

Pri Renaultu smo te nadloge rešeni, saj z avtoradiem upravljamo obvolanske komande, tipki za vklop tempomata in omejevalnika hitrosti sta med sedežema, prav tam pa je tudi tipka z napisom ECO. Doplačilni sistem Media Nav deluje odlično, pripombe so bile le k navigaciji, ki nekaterih manjših cest v Sloveniji še ne pozna, in k zapoznelemu delovanju kamere po zagonu avtomobila. Velikokrat se namreč kamera za pomoč pri vzvratni vožnji uporablja takoj po zagonu avtomobila, vendar sistem potrebuje za začetek delovanja toliko časa, da smo vozniki pri Avto magazinu običajno prehiteli tehniko. Zagon traja samo nekaj sekund, toda v dobi, ko je čas denar, je tudi to preveč.

Na testu smo imeli različico TCe 120 EDC. Če vam ime ne pove veliko, se ne obremenjujte preveč, saj je tako poimenovanje motorne različice razmeroma novodobna pogruntavščina, EDC (Efficient Dual Clutch) kot dvosklopčni menjalnik pa spada med novejše tehnologije. Zdi se, kot bi se pri Renaultu malce sramovali zmanjševanja prostornine motorjev (poimenovano tudi downsizing), saj se morate kar malce potruditi, da razvozlate njihove nove oznake.

TCe 120 pomeni bencinski 1,2-litrski štirivaljnik s turbopuhalom, ki razvije spodobnih 120 'konjičkov'. Motor je poskočen, v spodnjih vrtljajih celo tako zagnan, da se v mokrih križiščih že pojavlja problem ustrezne trakcije prednjega pogona. Da imajo nekaj besede pri tem tudi 'ekološke' gume, pa je verjetno jasno vsem. No, s tipko ECO prepustimo del varčevanja kar elektroniki, saj omejuje navor motorja, poskrbi za prestavljanje menjalnika EDC pri nižjih vrtljajih in zagotavlja smotrnejše delovanje samodejne klimatske naprave in ogrevanja.

Toda zdi se, da je kombinaciji 1.2T in EDC bolj pri srcu dinamika, zavita v presenetljivo uglajenost, kot pa varčevanje. Kombinaciji omenjenega pogona res ne moremo nič očitati, saj deluje učinkovito, tiho, brez tresljajev in odvečnih nihanj, saj prehod iz prestave v prestavo bolj slutiš, kot čutiš. Mogoče bi v bolj športnem avtomobilu pogrešali malce več prijetnih dražljajev, saj EDC deluje kot dober samodejni menjalnik v primerjavi s Volkswagnovim DSG, toda v Capturju se počuti kot doma. No, medtem ko smo bili pri zmogljivostih prijetno presenečeni, pa smo bili manj pri porabi goriva. Na testu je bila povprečna poraba malce več kot osem litrov na 100 prevoženih kilometrov, na normnem krogu (strogo po hitrostnih omejitvah, nežno pospeševanje!) z vklopljeno funkcijo ECO pa smo porabili sedem litrov. Vseeno malce preveč, se vam ne zdi?

Pri Renaultu se očitno res spoznajo na dirkaški šport, saj so shemo ročnega pretikanja pri menjalniku EDC zastavili tako kot pri dirkalnem menjalniku. To pomeni naprej za prestavljanje v nižje, proti sebi pa za prestavljanje v višje prestave. Dirkači pravimo: bravo, saj je tak način najbolj logičen! Škoda, ker sta obvolanska uhlja namenjena samo dražjemu Cliu RS, ki ima enak (no, malenkostno še dodelan) menjalnik.

Sveža zunanjost in napredne tehnologije (motorji manjših prostornin, dvosklopčni menjalnik, informativna in zabavna elektronika) so vsekakor prednost Capturja, uporabljeni materiali v notranjosti ter zgolj prednji pogon (za redkejše kupce) pa slabosti. Kot smo že na začetku dejali, gneča v tem segmentu je vedno večja, in v gneči je treba imeti ostre komolce!

Koliko stane v EUR

Dodatna oprema testnega vozila:

Sistem Media Nav    390

Paket za kadilce    50

Volanski oboroč in ročica menjalnika v usnju    140

Snemljivo oblazinjenje    190

Okrasni dodatki v notranjosti    140

Paket City kamera    690

Zasilno kolo    50

Dvotonska barva karoserije    490

Besedilo: Aljoša Mrak

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 16.590 €
Cena testnega modela: 18.730 €
Moč: 88kW (120 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,3 s
Največja hitrost: 192 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,1l/100km
Garancija: 2 leta splošne in mobilne garancije, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje.
Servisni pregled na 20.000 km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 1.322 €
Gorivo: 11.980 €
Gume (1) 2.122 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 7.390 €
Obvezno zavarovanje: 2.505 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 5.905 €
Skupaj 31.224 € (strošek na km: 0,31 €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 72,2 × 73,1 mm – gibna prostornina 1.197 cm³ – kompresija 11,0 : 1 – največja moč 88 kW (120 KM) pri 4.900/min – srednja hitrost bata pri največji moči 11,9 m/s – specifična moč 73,5 kW/l (100 KM/l) – največji navor 190 Nm pri 2.000/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski robotizirani menjalnik z dvema sklopkama – prestavna razmerja I. 3,92; II. 2,43; III. 1,44; IV. 1,02; V. 0,87; VI. 0,70 – diferencial 4,390 (1.,2.,3.,4. prestava); 3,95 (5., 6., vzvratna prestava) – platišča 6 J × 16 – gume 205/60 R 16, kotalni obseg 1,97 m.
Zmogljivost: največja hitrost 192 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,9 s – poraba goriva (ECE) 6,6/4,7/5,4 l/100 km, izpust CO2 125 g/km.
Voz in obese: kombilimuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj bobnaste, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,6 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.180 kg – dovoljena skupna masa 1.726 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 900 kg, brez zavore: ni podatka – dovoljena obremenitev strehe: ni podatka.
Zunanje mere: dolžina 4.122 mm – širina 1.778 mm, z ogledali 2.001 mm – višina 1.566 mm – medosna razdalja 2.606 mm – kolotek spredaj 1.531 mm – zadaj 1.516 mm – rajdni krog 10,4 m.
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 850–1.070 mm, zadaj 610–860 mm – širina spredaj 1.390 mm, zadaj 1.390 mm – višina nad glavo spredaj 930–1.020 mm, zadaj 900 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm, zadnji sedež 500 mm – prtljažnik 377–1.235 l – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 45 l.
Prtljažnik: 5 kov­čkov Sam­so­ni­te (skup­no 278,5 l): 5 sedežev: 1 × letalski kovček (36 l), 2 x kovček (68,5 l), 1 × nahrbtnik (20 l).
Serijska oprema: voznikova in sovoznikova varnostna blazina – stranski varnostni blazini – pritrdišča ISOFIX – ABS – ESP – servo volan – električni pomik šip spredaj – električno nastavljivi in ogrevani vzvratni ogledali – radio s CD-predvajalnikom in MP3-predvajalnikom – daljinsko upravljanje osrednje ključavnice – po višini in globini nastavljiv volanski obroč – po višini nastavljiv voznikov sedež –deljiva zadnja klop – potovalni računalnik.
Naše meritve
T = 20 °C / p = 1.092 mbar / rel. vl. = 45 % / Gume: Michelin Energy Saver 205/60/R 16 H / stanje kilometrskega števca: 3.824 km
Pospešek 0-100km: 11,3s
402m z mesta: 17,8s ( 128km/h)
Največja hitrost: 192km/h (V./VI.)
Najmanjša poraba: 7,0l/100km
Najvišja poraba: 9,1l/100km
poraba na testu: 8,1 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 63,0m
Zavorna pot pri 100km/h: 37,1m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 60dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 56dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 60dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 59dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 58dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 62dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 61dB
Trušč v prostem teku: 38dB
Ocena skupaj (302/420)
  • V gneči primerljivih majhnih križancev, ki so v zadnjem času preplavili trg, ponuja Captur veliko novega in samosvojega, vendar pri nekaterih stvareh tudi razočara.

  • Zunanjost (13/15)

    Sveža, nenavadna zunanjost upravičeno privlači poglede.

  • Notranjost (86/140)

    Če ne upoštevamo slabših materialov, je predalčkov dovolj, ergonomija primerna in udobje razvajajoče.

  • Motor, menjalnik (50 /40)

    Motor z manjšo prostornino sledi trenutnim modnim smernicam, prav tako dvosklopčni menjalnik, pri podvozju pa je še nekaj rezerve.

  • Vozne lastnosti (53 /95)

    Lega na cesti je povprečna, pri tem pa je treba upoštevati tudi gume z manjšim kotalnim uporom.

  • Zmogljivost (28/35)

    Nad pospeški in največjo hitrostjo se ne boste pritoževali.

  • Varnost (32/45)

    Vse zvezdice pri Euro NCAP-u, serijski ESP in štiri varnostne blazine, nima pa varnostnih zaves. Pri opremi za aktivno varnost pa je bil testni Captur bolj bos.

  • Gospodarnost (40/50)

    Prevelika poraba goriva (tudi ali predvsem na normnem krogu), slabša osnovna garancija, cena osnovnega modela je primerljiva s tekmeci.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 3/5

Hvalimo in grajamo
videz
uglajenost dvosklopčnega menjalnika EDC
cena
pametna kartica (delovanje osrednje ključavnice)
multimedijski sistem Media Nav
poskočnost motorja
dvobarvna karoserija
preprosto odstranljive in pralne prevleke sedežev
velikost prtljažnika v primerjavi s tekmeci, vzdolžno pomična zadnja klop
preveč 'cenena' plastika v notranjosti
poraba goriva
ni možnosti štirikolesnega pogona
zamujanje kamere po zagonu avtomobila
z dnevnimi lučmi si v predorih zadaj neosvetljen
doplačilo za dvobarvno karoserijo in pralne prevleke
trakcija po mokrem