Toyota Land Cruiser V8 4,5 D-4D 5 sedežev Luxury

27. 3. 2008
Deli

Si predstavljate elegantno črno petmetrsko in 2, 6 tone težko gmoto pločevine, ki jo v notranjosti krasita usnje in les, ‘do grla’ zarito v blato? Ne sprašujte se o smislu, lepo vas prosim, saj ga ni. Pri Land Cruiserju V8 gre za povsem drugo stvar, in to je ekstrem.

Naj se sliši še tako nemogoče, ampak ob tem velikanu sta celo Audi Q7 in BMW X5 videti piščančje majhna. Zgolj za predstavo: če hočete vstopiti v njegovo notranjost, se morate najprej povzpeti dobrega pol metra visoko, njegove steklene površine se začnejo tam, kjer se končuje višina večine avtomobilov, prtljažnega roloja verjetno ne boste nikoli izvlekli, ker je predaleč, da bi ga dosegli, med dodatki, ki jih najdete na seznamu doplačil, pa se od vseh najbolj nesmiseln zdi strešni kovček. A ne zaradi ekstremno ogromnega prtljažnika (1, 4 m? ), ampak zaradi višine, na katero bi se morali povzpeti, če bi želeli vzeti kaj ven iz njega oziroma če bi želeli kaj pospraviti vanj. Ja, tako ogromen je LC V8.

Oznaka V8 je le še dokaz več, da govorimo o Guliverju med Liliputanci. Oprostite, terenci. Novi Land Cruiser se v primerjavi s sedmo generacijo oblikovno ni veliko spremenil, je pa zrasel in dobil nove motorje. Pravzaprav ima dva nova motorja, oba osemvaljna. Prvi je bencinski s 4, 7 litra, drugi pa dizelski s 4, 5 litra delovne prostornine. Prvi zmore 212, drugi 210 kW moči. Bencinski pospeši z mesta do 100 km/h v 9, 2 sekunde in doseže največjo hitrost 200 km/h, dizelski je za okroglo sekundo poskočnejši in za deset km/h hitrejši.

Prava razlika se pokaže šele pri navoru ? dizelski orjak proizvede 200 njutonmetrov več kot bencinar (650 Nm), ki jih ponudi v širšem območju (od 1.600 do 2.800 vrtljajev v minuti), češnja na vrhu smetane pa je menjalnik. Ta je, tehnično gledano, podoben tistemu pri bencinskem motorju, se pa hvali s šestimi prestavami in (vsaj zanj to lahko napišemo) hudičevo zmogljivo elektroniko, ki bdi nad njegovim delovanjem.

Nove so tudi druge stvari, ki se skrivajo pod pločevino. Na primer podvozje skupaj z vzmetenjem, kjer izstopa sistem KDSS (Kinetic Dynamic Suspension System), oziroma če zadevo posplošimo, neke vrste aktivno vzmetenje. Ali pa štirikolesni pogon s prilagodljivim sredinskim diferencialom tipa Torsen in elektromehansko zaporo ter pomagala, kot so Multi Terrain ABS, sistem za pomoč pri speljevanjih v klanec (HAC) in sistem za pomoč pri spustih (DAC). Se še vedno sprašujete, zakaj pri Toyoti svojemu največjemu terencu pravijo King of the Road? Potem je najbolje, da sedete vanj in se odpeljete.

LC V8 se vam bo predstavil v najlepši luči (in to razumite dobesedno), če ga boste spoznali v večernih urah, ko vas bo, še preden se mu boste povsem približali, prijazno pozdravil s samodejnim vklopom luči v potniški kabini. Da se ključavnice odklenejo, zadošča že dotik kljuke na vratih. Sedež in volanski obroč sta električno pomična; prvi je tudi ogrevan, drugi pa se samodejno vrne v prvotni položaj, ko izklopite motor. Za zagon je dovolj pritisk na gumb z napisom Engine Start/Stop, potem pa morate le še potisniti ročico menjalnika v položaj D in nežno pohoditi stopalko za plin. In plovba se lahko začne.

Pri tako velikem orjaku, kot je Land Cruiser, se resnično zdi, da po cesti plujete, in ne vozite. Osemvaljnik pod motornim pokrovom grgra tiho in povsem mirno, a dejstva, da je dizelski, ne more skriti. Menjalnik pretika nežno, in če niste pregrobi s stopalko za plin, skoraj nezaznavno. Podvozje neravnine požira mehko, tako mehko, da celo ležeče policaje komaj zaznate pod seboj. Medtem pa za prijetno počutje v notranjosti skrbijo previdno izbrane barvne kombinacije, kakovostno usnje, les, odlična klimatska naprava in glasba, ki prihaja iz vrhunskega ozvočenja.

Verjemite, potovati z Land Cruiserjem je lahko prav takšen užitek kot z limuzino visokega cenovnega razreda.

Da Toyotin megaterenec ni popoln, opazite šele pozneje. Ponoči v njem najdete skoraj vse odtenke svetlo modre barve, ob tem pa še malo zelenih in belih. V tako dragem in razkošnem terencu se to pač ne spodobi. Enako velja za nekatere plastične dele, ki ne dosegajo kakovosti usnja na sedežih. Stikal vseh mogočih oblik in velikosti je ogromno, vendar pa njihova velikost ne odloča vedno o njihovi pomembnosti, vsa tudi niso ponoči osvetljena, najbolj nelogična pa se na trenutke zdi njihova razporeditev.

Tista, ki so namenjena vozniku za pomoč pri vožnji po terenu, najdete prav povsod. Okoli prestavne ročice, levo in desno pod volanskim obročem in celo ob gumbu za zagon motorja. Za svojevrstno presenečenje zna poskrbeti tudi velik in za dotik občutljiv zaslon iz tekočih kristalov. Izmed številnih funkcij (navigacija, telefon, avdiosistem), ki se vam ponujajo od trenutka, ko se premaknejo kolesa, lahko ukazujete le še redkim.

Ampak to so slabe strani Land Cruiserja, in med te lahko prištejemo še skromen bočni oprijem prednjih sedežev in skrčen položaj nog potnikov na zadnji klopi. Tiste stvari, ki znajo poskrbeti za to, da se vam na obrazu nariše nasmeh, pa boste doživeli, če boste s ceste zavili na teren. Prva ovira je seveda pripravljenost to storiti z luksuznim terencem, v katerega ste pravkar vložili 80 tisočakov. Ampak verjemite, da je ta tudi edina.

Mi se v tej situaciji nismo znašli, zato nas je, preden smo zavili na tankovski poligon, skrbelo predvsem, ali bodo pretežno cestne gume (Bridgestone Dueler H/T 235/60 R 18 V) kos razmočenemu terenu, polnemu blata in zahtevnih vzponov. Želite odgovor? Prav vse luže, ki smo jih našli, in vzpone, ki so se pojavili pred nami, je LC V8 premagal brez resnejših težav.

Očitno mu je res popolnoma vseeno, po kakšnem terenu se vozite z njim. Razmočenem, skalnatem, peščenem ali asfalt­iranem. Prav povsod se počuti enako domače in prav povsod preseneča s suverenostjo, s katero obvladuje razmere pod sabo. Moči mu nikoli ne zmanjka, ne v zahtevnih klancih (če je vzpon prestrm je na voljo reduktor) ne na hitrih avtocestah. Lahko je grob, uglajen, in če je potrebno, tudi športen.

Zmogljivosti, ki jih navaja tovarna, so se na naših meritvah pokazale za povsem resnične. Kljub zajetnim meram in ogromni masi se Land Cruiser V8 z mesta do 100 km/h požene v le 8, 3 sekunde, brez težav doseže hitrost 210 km/h in se, kar je na koncu najbolj presenetljivo, s hitrosti 100 km/h ustavi po le 40, 3 metra. Manj vzpodbudno je, da se zavore začnejo prehitro pregrevati, kar so ugotovili tudi naši kolegi pri nemški reviji Auto Motor & Sport, ki se jim je po desetih zaporednih poskusih s hitrosti 100 km/h uspelo ustaviti šele po 56 metrih. Če se radi vozite športno in razmišljate o Land Crusierju V8, si to le zapomnite.

Kljub temu pa je Land Cruiser V8 eden izmed najboljših kompromisov med terenskim avtomobilom in razkošno limuzino, ki si ga je mogoče omisliti v tem trenutku. Obstajajo sicer SUV-i, ki so bolj limuzinski, in terenci, ki so bolj terenski, ne obstaja pa veliko avtomobilov, ki bi v sebi tako odlično združevali vse te lastnosti. To pa je ne nazadnje tudi svojevrsten ekstrem, ki so ga dosegli Toyotini inženirji, mar ne.

Iz oči v oči

Dušan Lukič: Tale Land Cruiser je nedvomno vrh Toyotine ponudbe. Velik, udoben, dobro motoriziran. A vseeno: za volanom bi lahko bilo nekoliko več prostora, glede na terenske zmogljivosti bi bil lahko bočni oprijem sedežev boljši, dizel pa (predvsem v primerjavi z bencinskim osemvaljnikom) malo tišji . . Skratka, kako malenkost bo še treba popraviti. Na splošno pa je Land Cruiser V8 stroj, ki vas ne bo razočaral, zlasti na terenu. Zavedati se je pač treba, da ni ‘mehki’ terenec, ampak avtomobil, ki se na terenu počuti kot doma, zaradi česar njegove lastnosti na asfaltu malo trpijo.

Vinko Kernc: Dobra stran je, da je tale LC, ki odkrito tekmuje z vsemi prestižnimi terenci, jasno prepoznaven zunaj in znotraj. Zelo pomaga tudi, da ima dobro terensko mehaniko, in prav nič ni narobe (čeprav se ne morem znebiti občutka, da pri Toyoti, vsaj v Sloveniji, tega ne vidijo radi), da se tudi po terenu pelje dobro. Turbodizel je zelo dober, ampak jaz bi, zanimivo, stavil na bencinski motor!

Matevž Korošec, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Toyota Adria d.o.o.
Cena osnovnega modela: 79.000 €
Cena testnega modela: 79.900 €
Moč: 210kW (286 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,2 s
Največja hitrost: 210 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 10,2l/100km
Garancija: 3 leta ali 100.000 km splošne garancije, 3 leta garancije za lak, 12 let garancije na prerjavenje.
Servisni pregled na 15.000 km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 1.356 €
Gorivo: 19.225 €
Gume (1) 2.872 €
Obvezno zavarovanje: 5.265 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 5.362 €
Skupaj 65.366 € (strošek na km: 0,65 €)
Tehnični podatki
Motor: 8-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj vzdolžno – vrtina in gib 86 × 96 mm – gibna prostornina 4.461 cm? – kompresija 16,8 : 1 – največja moč 210 kW (286 KM) pri 3.600/min – srednja hitrost bata pri največji moči 11,5 m/s – specifična moč 47,1 kW/l (64 KM/l) – največji navor 650 Nm pri 1.600–2.800/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – turbinski polnilnik na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka...
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski samodejni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,333; II. 1,960; III. 1,353; IV. 1,000; V. 0,728; VI. 0,588; – diferencial 3,909 – platišča 8J × 18 - gume 235/60 R 18 V, kotalni obseg 2,23 m.
Zmogljivost: največja hitrost 210 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,2 s – poraba goriva (ECE) 12,0/9,1/10,2 l/100 km.
Voz in obese: terenski kombi – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamični obesi, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, hidravlični servo, 3,1 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 2.580 kg – dovoljena skupna masa 3.300 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 3.500 kg, brez zavore: 750 kg – dovoljena obremenitev strehe: ni podatka.
Zunanje mere: širina vozila 1.970 mm – kolotek spredaj 1.640 mm – zadaj 1.635 mm – rajdni krog 5,9 m.
Notranje mere: širina spredaj 1.640 mm, zadaj 1.630 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 490 mm, zadnji sedež 450 mm – premer volanskega obroča 390 mm – posoda za gorivo 93 l.
Prtljažnik: 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 1 × kovček (85,5 l), 2 x kovček (68,5 l)
Naše meritve
T = 10 °C / p = 1.064 mbar / rel. vl. = 38 % / Stanje kilometrskega števca: 3.968 km / Gume: Bridgestone Dueler H/T 235/60/R18 V
Pospešek 0-100km: 8,3s
402m z mesta: 16,3s ( 138km/h)
1000m z mesta: 29,9s ( 174km/h)
Največja hitrost: 210km/h (VI.)
Najmanjša poraba: 9,9l/100km
Najvišja poraba: 23,1l/100km
poraba na testu: 17,3 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 68,0m
Zavorna pot pri 100km/h: 40,3m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 53dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 52dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 52dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 60dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 60dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 58dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 66dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 64dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 63dB
Trušč v prostem teku: 35dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (360/420)
  • Pa saj je jasno, Land Cruiser V8 ni avtomobil, prilagojen evropskim potrebam. Za naše razmere je absolutno prevelik (parkiranje v mestih) in preveč potraten z gorivom. Je pa fino, če si ga lahko privoščiš, in fina je tudi vožnja v njem. Udobna, uglajena in presenetljivo zmogljiva, ko se odpravite na teren.

  • Zunanjost (12/15)

    LC V8 je tako ogromen, da sploh ni več pomembno, ali vam je všeč ali ne. Da je kakovo­sten, ni treba poudarjat

  • Notranjost (123/140)

    Notranjost je pričakovano ogromna in kakovostna. Pešajo nekateri materiali, ergonomija in sedenje zadaj (skrčen položaj nog).

  • Motor, menjalnik (40 /40)

    Ogromen, tehnološko dovršen dizel V8 in odličen šeststopenjski ročni ali samodejni menjalnik. Več si je težko želeti.

  • Vozne lastnosti (78 /95)

    Ne glede na zunanje mere je LC presenetljivo lahkoten. Tudi v mestih (majhen rajdni krog), če le parkirni prostor ni premajhen.

  • Zmogljivost (34/35)

    286 KM in 650 Nm. Zmogljivosti, čeprav govorimo o 2,6 tone težkem avtomobilu, s tem motorjem res niso vprašljive.

  • Varnost (33/45)

    Varnost je vrhunska. To velja tudi za zavorno pot. Ne pa za zavore. Te se začnejo pre­hitro pregrevati in pešati.

  • Gospodarnost

    O ekonomičnosti res težko govorimo: 80 tisoč evrov, v povprečju 17 litrov dizelskega goriva … Še najbolj svetla točka je garancija.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 5/5

Hvalimo in grajamo
zgodovina in imidž
motorne zmogljivosti
menjalnik in podvozje
udobje v vožnji
štirikolesni pogon
terenske zmogljivosti
majhen rajdni krog
sistem za pomoč pri parkiranju
prostorna notranjost
mestna neuporabnost
pregrevanje zavor
barvno neusklajena osvetlitev merilnikov
nelogična razporeditev stikal
pogojno uporaben LCD-zaslon
Poraba goriva
nedorasla kakovost plastike