Ročni ali avtomatski? Promocijsko sporočilo

Samodejni menjalnik za vsak dan

11. 5. 2016
Deli

Ob misli na samodejni menjalnik ima veliko voznikov polno predsodkov, nekaj zaradi starega slovesa, da je to drago, da je poraba večja, da se kvarijo in da je pač vožnja z ročnim menjalnikom bolj preprosta. Ljudje smo taki, da navade le stežka spreminjamo, zato smo se odločili, da preverimo, kako je z miti, ki se držijo samodejnih menjalnikov.

Samodejni menjalnik za vsak dan arhiv AM, tovarna

Pri Peugeotu so z novo generacijo samodejnih menjalnikov naredili izjemno velik korak naprej in opremili skoraj celotno paleto avtomobilov z najsodobnejšo tehnologijo, ki vozniku bistveno olajša vožnjo. Ker pa smo želeli čim več različnih mnenj, smo k sodelovanju povabili različne urednike in urednice znotraj naše založniške hiše. Svoje mnenje so tako podali urednik Playboya Borut Omerzel, celotno uredništvo Cosmopolitana, urednica revije Story Ilona Penzeš in tehnična urednica najbolj modne revije Elle Dunja Mantel. Izkušnja vseh s Peugeotom 308 in 308 SW je bila neverjetno pozitivna, vsi so na koncu priznali, da če bi morali izbirati, ne bi dolgo premišljevali in bi se odločili za samodejni menjalnik.

Samodejni menjalnik za vsak dan arhiv AM, tovarna

Samodejni menjalniki so se namreč v zadnjih letih razvili do te mere, da po bliskovitosti pretikanja skoraj ne zaostajajo za ročnimi, ročnim pa so se približali tudi pri porabi goriva. Takšen je tudi novi šeststopenjski samodejni menjalnik EAT6 zadnje generacije. V primerjavi s prejšnjo generacijo so mu namenili nov računalnik, ki omogoča 40 odstotkov hitrejše pretikanje, s kompaktnim toroidnim konverterjem in izboljšanim filtriranjem olja pa so mu izboljšali odziv pri nizkih vrtljajih. Petdesetodstotno zmanjšanje trenja med notranjimi deli, izboljšana oljna črpalka in hidravlični distributor olja ter sistem stop-start so pripomogli tudi k manjši porabi goriva.

Samodejni menjalnik za vsak dan arhiv AM, tovarna

Kot pravijo pri Peugeotu, se mora voznik le prvič odločiti za samodejni menjalnik, potem pa mu običajno ostaja zvest. Tako med glavnimi kupci avtomobilov s samodejnimi menjalniki zaznavajo povratnike, torej tiste, ki so že imeli avtomobil s samodejnim menjalnikom, poleg njih pa še mlade družine, ki se odločajo za večje avtomobile, ter starejše voznike, ki kupijo manjši avtomobil s samodejnim menjalnikom.

S samodejnimi menjalniki je povezana vrsta mitov, ki voznike odvračajo od njih, vendar ne veljajo več:

  • Mit številka ena je, da so menjalniki na voljo le v kombinaciji z dražjimi avtomobili iz višjih segmentov. To v primeru Peugeotove modelne ponudbe ne velja več.
  • Drugi mit pravi, da avtomobili s samodejnim menjalnikom porabijo več goriva, kar tudi ne velja več povsem. Glede na tovarniške podatke poraba Peugeota s samodejnim menjalnikom lahko za največ 0,4 odstotka preseže porabo enakega modela z ročnim menjalnikom. V nekaterih primerih je enaka ali celo manjša. Naša uporabniška izkušnja z omenjenih uredništev te podatke potrjuje.
  • Tretji mit, ki govori o dražjem vzdrževanju samodejnih menjalnikov, tudi ne drži več. Načrt vzdrževanja avtomobilov s samodejnimi menjalniki je namreč popolnoma enak kot pri avtomobilih z ročnimi menjalniki ob upoštevanju servisnih predpisov.
  • Ostane še četrti, mogoče najbolj trdoživ mit, ki pravi, da je vožnja avtomobilov s samodejnimi menjalniki dolgočasna. To vsekakor ovržeta program S (Sport) in možnost ročnega pretikanja. Izpostaviti moramo tudi to, da je vožnja bolj udobna, speljevanje v klanec povsem brez napora, vožnja po mestu ter v koloni pa bistveno enostavnejša in manj stresna.

Za konec vas še vabimo, da se tudi sami prepričate in rezervirate testno vožnjo na www.rocnialiavtomatski.si.

Foto: arhiv AM, tovarna