Milijarde za zemljevide

31. 8. 2015
Deli
Milijarde za zemljevide

Audi, BMW in Daimler bodo Nokii plačali 2,9 milijarde evrov za Here, del Nokie, ki se ukvarja z zemljevidi, navigacijo in povezanimi storitvami.

Veliko denarja? Globalno gledano niti ne, saj so podjetja, kot je Uber, Apple ali Google, vredna nekaj desetkrat toliko. A vseeno: zakaj se avtomobilskim proizvajalcem zdi smotrno vložiti toliko denarja v – zemljevide?

Razlog je preprost: samovozeči avtomobili in vse z lokacijo povezane storitve, od sledenja prometu, rezervacije car-sharing mrež do polnjenje električnih avtomobilov, od baze polnilnih postaj na spletu do rezervacijskega sistema zanje. Vse te storitve so že zdaj in bodo v prihodnosti vse bolj pomembne – pa tudi podatki, pridobljeni iz njih, bodo vse pomembnejši in dražji. Z njihovo analizo je namreč mogoče izvedeti veliko, tudi stvari, od katerih je odvisen nadaljnji razvoj avtomobilov.

In seveda: s tem so si vsaj ti trije proizvajalci pridobili neodvisnost od dveh podjetij, ki ponujata tovrstne rešitve, a lahko v prihodnosti postaneta konkurenca: Google in Apple. Zadnji morda ni tako zelo konkurenčen, saj za svoje Apple maps uporablja tehnologijo in storitve danskega podjetja Tom Tom (mimogrede: pri tem podjetju razmišljajo, da bi se prodali kateremu od večjih igralcev, na primer prav Applu), a podatek, da so BMW Applovi šefi obiskali kmalu po tistem, ko je bil objavljen nakup Here, ni brez pomena.

Avtomobilistom bo seveda bolj nevaren Google, ki na skoraj vseh področjih, ki se jih loti, dosega velike tržne deleže – precej večje, kot jih je sposobna preživeti avtomobilska industrija, ki jo poznamo danes. Ko bodo morda nekje daleč v prihodnosti 90 odstotkov avtomobilov kupili ponudniki storitev car-sharinga s samovozečimi avtomobili, bodo ti imeli podoben status kot danes mobilniki, ki jih kupite pri mobilnem operaterju. In tu imajo aparati z Googlovim OS ogromen delež.

Kaj pomeni ta nakup za druge avtomobilske proizvajalce? Bodo, če bo to nemška trojica sploh dovolila, pristopili k njim ali se bodo zatekli v (morda smrtonosni) objem Googla?

Tega odgovora še ni, toda ne pozabite: zgodovina avtomobilske industrije je (tudi) zgodovina ne le napačnih, ampak včasih nelogičnih in s skozi današnje oči celo tragično nerazumnih in smešnih odločitev.

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"