Premalo in prepozno

24. 6. 2016
Deli
Premalo in prepozno

O tem, kako zastarel, nemerodajen in nepomemben je podatek o normni porabi goriva NEDC, ki je sedaj v veljavi, sem in smo v Avto magazinu pisali že veliko.

Naslednje leto, natančneje 1. septembra, bo najverjetneje vendarle začel veljati nov standard, imenovan WLTP (Worldwide Light vehicles Test Procedure). Dobro, kajne?

Ne, ni dobro. S tem standardom so evrobirokrati (in 'strokovnjaki', ki so sodelovali pri njegovi izdelavi) le dokazali, da so daleč od tega, da bi bili sposobni dojeti, kako hitro napreduje tehnologija. Standard, kakršen je WLTP, je popolnoma zastarel že leto pred uvedbo – takšen bi se moral zgoditi pred vsaj desetimi leti, ne pa šele leta 2017. V obliki, v kakršni je, je popolnoma vseeno, ali sploh zamenja NEDC ali ne.

Tudi tokrat je namreč testni cikel popolnoma nerealen. Avto na njem le enkrat, le za hip, doseže hitrost 130 kilometrov na uro (namesto da bi se s to hitrostjo peljal vsaj 10 odstotkov časa testa). Pospeški, ki so predvideni, so spet na ravni pospeškov pri premikanju ledenikov. Najhitrejše pospeševanje do 50 kilometrov na uro traja neverjetnih 15 sekund, namesto 7 ali 8 sekund, kot je to normalno v vsakdanjem mestnem prometu. Hitrost nad 50 kilometrov na uro je predvidena šele po štirih minutah testa (in do 10. minute se to zgodi le enkrat). Skratka, popoln polom, ki pa ga potrošniške organizacije slavijo kot zmago.

Šele test v odprtem prometu (RDE, Real Driving Emissions test) bo dal realne podatke o porabah in emisijah, in da je WLTC v resnici zastarel, dokazuje tudi dejstvo, da bo rezultat tega na začetku lahko za 2,1-krat višji od rezultata WLTC. Kasneje se bo dovoljeno razmerje med njima nižalo, kar bo proizvajalce sililo v vgrajevanje čedalje dražjih sistemov čiščenja izpuhov – ob tem pa zakonodajalci (na evropski in državni ravni) priročno pozabijo, da bi dosti več za okolje naredili, če bi le prepovedali uporabo zastarelih avtomobilov z močno umazanimi izpuhi. Ti namreč v zrak spravijo veliko več svinjarije kot sodobni avtomobili in z izločanjem enega samega se da storiti več kot z zniževanjem meje izpuhov za celo generacijo sodobnih avtomobilov ... No, ja, vsaj v nekaterih evropskih mestih so to že dojeli.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja