Tomaž Porekar: Ali varnost lahko prodajamo? - Kolumne - Avto Magazin

Tomaž Porekar: Ali varnost lahko prodajamo?

Ob vseh avtomobilskih novostih, ki so bile letos predstavljene na detroitskem salonu, se zelo zanimiva zdi še ena, ki jo je tam predstavil Verizon, ameriški telekomunikacijski velikan, ki ponuja mobilno telefonijo. Njihova zamisel je, da bi tudi lastnikom rabljenih avtomobilov ponudili možnost povezave, ki je zanje doslej ni bilo.

26. 1. 2015

Predstavili so namreč ponudbo z oznako Verizon Vehicle. Stvar je bolj ali manj enostavna: za 14,99 dolarja na mesec ali 179 dolarjev na leto bo z majhno napravo, ki nadzoruje avtomobilsko diagnostiko, voznik dobival mesečno poročilo o delovanju avtomobila, kombinacija mikrofona in zvočnika, nameščena ob vzvratnem ogledalu, pa ga bo povezovala z Verizonovo centralo. Z njo se bo lahko povezal ob težavah ali okvarah avta, ali če bo želel vodenje do cilja ali rezervacijo v kakšni restavraciji. Iz centrale bodo lahko na kraj, kjer so se pojavile težave – odkrili jih bodo z navigacijskim dodatkom – tudi poslali pomoč. Seveda bodo takšno pomoč ponujali tudi za primer nesreče. To bo lahko voznik poklical tudi s pritiskom na poseben gumb, nameščen v avtu. Ponudba vsebuje tudi aplikacijo za pametni telefon, ki lastniku, ki je pozabil, kje je pustil avtomobil, pomaga najti pot do njega ali ugotoviti, kje je avtomobil, če so ga ukradli.

Verizonovi vodilni trdijo, da si kar 39 odstotkov kupcev avtomobilov v svojem avtu želi biti povezanih z internetom. Po njihovem mnenju naj bi podjetje za raziskave nakupovalnega obnašanja Accenture celo ugotovilo, da je ta želja višje na spisku kot večja moč avtomobila. Verizon je našel velik trg za svojo ponudbo. V ZDA je namreč kar okoli 200 milijonov avtomobilov, ki z internetom niso povezani. Trdijo, da je njihovo napravo mogoče vgraditi v do 19 let stare avtomobile (od leta 1996 v ZDA velja zahteva po avtomobilskem diagnostičnem sistemu, OBD-II) in da jo lahko ponudijo za vseh več kot 9.000 različic modelov avtomobilov in poltovornjakov, ki so od tedaj bili na ameriškem trgu.

Verizon je vsekakor našel zanimivo tržno nišo, še toliko bolj, ker ta ponudba ne bo veljala samo za dosedanje stranke, ampak jo bodo lahko dobili tudi naročniki, ki imajo naročnino za mobilni telefon sklenjeno pri drugih ponudnikih.

Vseeno pa me (seveda predvsem kot Slovenca) zanima vprašanje, ali bodo lastniki rabljenih avtomobilov videli v tej ponudbi dovolj razlogov za sprejetje te novosti, ki ne nazadnje ponuja tudi varnostno zaščito. Velikokrat smo v poročilih o prometnih nesrečah že prebrali, da je voznik ob prometni nesreči ostal ukleščen v vozilu in zaradi pomoči, ki je ni bilo, nesreče tudi ni preživel.

Bo takšno dodatno varnost mogoče celo kdo uvedel pri nas in jo bo mogoče prodajati?

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri