Afera gume

2. 12. 2013
Deli
Afera gume

Udrihanje po novi vinjetni ureditvi počasi pojenjuje. Je pa zdaj kot berem, vidim in poslušam problem v gumah.

Gre se seveda za gume na policijskih vozilih. Če bi bilo za verjeti vsemu kar povejo na televiziji, potem so naši policisti tako rekoč bosi.

Jasno je, da ti še tako dober pogon, še tako dobro podvozje in polna štala konjev brez gum ne pomenijo veliko. Če ni oprijema pač ne gre. Vsaj ne tako kot bi lahko šlo, ali pa kot bi si želeli.

Ampak to, da so policisti letos dobili cenejše gume pa spet ni tako tragično kot to želijo pokazati nekateri mediji in predstavniki policije. Res bi bilo prav, da imajo varuhi reda opremo, ki tako ali drugače sodi v sam vrh dobavljivega. Ampak vseeno pa naj se zadržijo, sprejmejo situacijo v državi in se sprijaznijo s samo povprečnimi (novimi) gumami. Konec koncev je tudi patruljna Škoda Ocatavia slabša kot enako velik Audi A4. Pa zaradi tega ni nobenih polemik in problemov. In ni greh, če pričakujemo, da nekdo, ki ima v določenih pogojih praktično neomejena pooblastila za kršenje prometnih predpisov, zna vrteti volan in nadpovprečno spretno ravnati z avtom. Tudi če ta nima najboljših gum.

Nihče se tudi ne vpraša, kaj je narobe s tistim, ki je za vozila Provide predvidel gume nekega kitajskega proizvajalca. Še opici je jasno, da so ti avtomobili izpostavljeni bolj kot druga policijska vozila. Ne rečem, da ostala patruljna vozila niso, ampak tudi navadnih civilnih vozil v policijskem voznem parku ni malo. In za vsa ta vozila so tiste kitajske gume čisto dovolj dobre, konec koncev bi bila tudi  marsikatera družina  z njimi presrečna. Odgovornemu za tako neumnost bi bilo potrebno  vsaj razložiti kako se stvari streže.

Tudi ne vem če je zelo pametno, da Provide po cestah za vsako ceno lovijo divjake. Tovrstni pregoni so smrtno nevarni in za njih sploh ni prave potrebe. Saj je vse posneto, če pa vsake toliko eden pobegne pa tudi nič hudega (trpi morda le ponos tistega v Providi). Zato bi tudi tukaj lahko imeli pri izbiri gum nekaj občutka, čeprav po drugi strani za eno državo 10 kompletov najboljših gum ne sme biti problem.

Čeprav sem zgoraj zapisal, da bi se Policija lahko zavedala situacije in se sprijaznila z ne najboljšimi gumami, pa vseeno težko razumem, kako ni denarja za dobre gume. Ena provida bi glede na višino kazni za prometne prekrške morala za komplet najboljših gum zaslužiti v enem dopoldnevu. V enem tednu bi moralo biti denarja dovolj za celoletno vzdrževanje tega vozila. Vsa policijska vozila namenjena pregonu kršiteljev cestno prometnih predpisov pa bi morala v nekaj mesecih zbrati dovolj denarja, da bi bil celoten policijski vozni park, vključno z morsko, zračno in konjsko floto vzdrževan in zrihtan v piko. Pa kam gre ta denar?

Samo za primer. Recimo da s patruljno Škodo Ocatvio letno prevozijo cca 70.000 kilometrov. To pomeni 3-4 servise vredne skupaj cca 1500 evrov. Zvozijo dva kompleta (srednje dobrih) gum, kar stane cca 700 evrov. Naredijo za cca 500 evrov škode (zažgane zavore, končniki ipd). Na vrednosti vozila zgubijo dobra dva tisočaka. Še tisoč stane zavarovanje. Tak avto jih brez goriva stane cca 5700 evrov na leto. Verjetno še kaj manj, saj bi tako velika stranka kot je Policija verjetno lahko imela nezanemerljivo visoke popuste pri serviserjih in dobaviteljih.  Pa ne zdaj preveč zapenjat za detajle v tej kalkulaciji. Lizing, fafing, kasko in ostali parametri, kalkulacija je pod črto zelo zelo podobna in realna. Razen če ni za vsem tem kakšna druga prevarantska najemi-oddaj-tajenaš igra. In za ta znesek je potrebno ujeti dva pijančka, popisati 5 brezveznih prometnih nesreč, najti dva, ki se pogovarjata po telefonu in nista pripeta, ter ujeti v radar nekaj revežev. Stvar enega tedna. Kako potem ni dovolj denarja za gume? Morda ima pa kakšen tajkun kakšen evro viška na tistem kupu denarja, ki ga je pošteno in zakonito ukradel. Pa bi bil problem v trenutku rešen.

Sicer pa policisti na terenu sploh ne jamrajo pretirano zaradi gum. Njim je očitno jasno, da se je pač treba peljati s tistim kar je na razpolago. Pa saj so policaji, niso p...e. Menda jih bolj moti to, da jih pozimi zebe v noge, ker imajo slabe čevlje.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja