Test letnih gum Auto motor & sport 2009

8. 4. 2009
Deli

Na testu letnih gum so se srečale predstavnice 12 izdelovalcev velikosti, ki je med najbolj razširjenimi, torej 205/55 R 16V. Predstavljamo vam dosežke tako izdelkov uveljavljenih znamk kot tudi njihovih cenovno ugodnejših konkurentov.

Velikost 205/55 R 16 V

BRIDGESTONE - Turanza ER 300

Skupna ocena (200): 177 posebej priporočljivo

+ zelo dobre vozne lastnosti v vseh voznih pogojih, izredna natančnost, kratka zavorna pot na mokrem in v suhem.

- zgolj povprečne lastnosti pri splavanju.

GOODYEAR - OptiGrip

Skupna ocena (200): 170 priporočljivo

+ zelo obvladljive vozne lastnosti, najboljša trakcija na mokrem, zelo dobre lastnosti pri splavanju.

- zavorne lastnosti na suhem niso optimalne.

MICHELIN - Primacy HP

Skupna ocena (200): 170 priporočljivo

+ izstopajoče vozne lastnosti z veliko mero natančnosti, odlične zavorne zmogljivosti na suhem, poudarjeno udob­je, majhen kotalni upor.

- povprečne vozne lastnosti na mokrem.

CONTINENTAL - Premium Contact 2

Skupna ocena (200): 169 priporočljivo

+ dobro obnašanje in zelo dobre zavorne zmogljivosti na mokrem, zelo dobre vozne lastnosti v suhem, majhen hrup.

- povprečno udobje, relativno velik kotalni upor.

HANKOOK - Ventus V12 Evo

Skupna ocena (200): 169 priporočljivo

+ dobro nadzirljive lastnosti na mokrem in v suhem, kratka zavorna pot v suhem, majhna kotalni upor in hrup.

- predolga zavorna pot, povprečne pri splavanju.

PIRELLI - P7

Skupna ocena (200): 169 priporočljivo

+ zelo dobre športne vozne lastnosti na mokrem, dobre pri splavanju, kratka zavorna pot na mokrem in v suhem.

- zgolj povprečne lastnosti pri splavanju, velik hrup

DUNLOP - SP Sport FastResponse

Skupna ocena (200): 167 priporočljivo

+ zelo natančne vozne lastnosti na mokrem in v suhem, dobra trakcija na mokrem, zadovoljivo udobje.

- relativno dolga zavorna pot na mokrem in v suhem, povprečne pri splavanju.

NOKIAN - V

Skupna ocena (200): 166 priporočljivo

+ dobre vozne lastnosti na suhem in v mokrem, udobje, majhen hrup.

- relativno dolga zavorna pot, povprečne pri splavanju.

VREDESTEIN - Sportrac 3

Skupna ocena (200): 165 priporočljivo

+ dobre pri splavanju, natančne vozne lastnosti na suhem, majhna kotalni upor in hrup.

- predolga zavorna pot, poudarjeno podkrmarjenje na mokrem.

FIRESTONE - TZ 300 a

Skupna ocena (200): 157 pogojno priporočljivo

+ dobre vozne lastnosti na suhem, udobje, majhen kotalni upor.

- povprečne zavorne zmogljivosti na mokrem, dovzetne za splavanje, velik kotalni upor.

FULDA - Carat Progresso

Skupna ocena (200): 157 pogojno priporočljivo

+ dobre vozne lastnosti v suhem, neznaten kotalni upor, relativno majhen trušč.

- nezadovoljive zavorne zmogljivosti, občutljive za splavanje.

KUMHO - Ecsta HM

Skupna ocena (200): 148 nepriporočljivo

+ dobre vozne lastnosti na suhem, zelo majhen hrup, relativno majhen kotalni upor.

- neprepričljive vozne lastnosti na mokrem, predolga zavorna pot, občutljive za splavanje.

Najcenejše letne gume na tokratnem primerjalnem testu so stale malenkost več kot 80, najdražje pa okoli 110 evrov. Pri nakupu kompleta, ki nas pri povprečno prevoženih kilometrih doleti vsake tri leta, znese ta razlika 120 evrov. Res je, da to ni največji strošek, ki ga imamo z avtomobilom, še vedno pa ne pomeni, da si prodajalci gum lahko brezskrbno požvižgavajo, saj so kupci običajno zelo na tekočem s cenami.

Zagotovo se marsikdo sprašuje, ali se nakup dražjih gum izplača. Ali večja naložba vanje zagotavlja tudi merljivo večjo varnost? Ali se uveljavljene znamke zanašajo na to, da bodo ljudje za njihovo priznano ime pripravljeni odšteti več denarja? Veliki koncerni imajo po navadi poleg znamke priznanega slovesa tudi drugo, s cenovno ugodnejšimi izdelki.

Spomnimo samo, da Fulda spada pod Goodyearovo streho, Firestone pa v Bridgestonovo skupino. Gotovo se sprašujete, ali se potem s ceno stopnjuje tudi kakovost. Ali so 'drugorazrednice' prav toliko ali še zmogljivejše kot njihove sorodnice zvenečih imen, se je pokazalo v neposrednih primerjavah.

Sicer pa je nemogoče posplošeno razvrščati sorazmerno cenejše gume. Na lanskem testu revije Auto motor und sport so presenetljivo zmagale cenovno najugodnejše gume Hankook iz Koreje. Letos pa so se odločili preizkusiti gume dimenzije, ki se uporablja tudi kot razvojna velikost.

Dimenzija 205/55 R 16 ima pri izdelovalcih gum največjo prednost, saj je med kupci tudi daleč najbolj razširjena. Na gumah te velikosti se vozi tudi novi VW Golf, ki so ga kot testno vozilo uporabili v tokratnem testu. Izbran je bil na osnovi skladnih voznih lastnosti, ki kažejo jasen vpliv gum na varnost vožnje.

Seštevanje točk je pokazalo, da so razlike med nekaterimi znamkami precejšnje, zlasti pri vožnji po mokri cesti. Podatek je pomemben tudi za povprečne voznike, ki jim sicer ne pade na pamet, da bi svojega konjička preizkušali v mejnih okoliščinah. Manjši kot je koeficient drsnega trenja, lažje bo majhna napaka speljala avto na mejo oprijema s cesto.

Pomemben kriterij pri testiranju na mokri podlagi je zavorna pot. S stališča varnosti je pomembnejša od vodljivosti, ki je v ospredju le v izjemnih primerih. Zaradi sistema ABS ni bila potrebna nobena izpiljena spretnost vožnje testnih voznikov, da se je ekipa lahko poglobila v zmogljivosti zaviranja pri polni hitrosti.

Najboljše gume so imele pri zaviranju s 100 km/h 42 metrov zavorne poti, najslabše so se ustavile po 45 metrih. Razlika morda ni videti velika, v praksi pa je to dolžina majhnega avta. V najslabšem primeru pomeni tudi znatno zmanjšanje preostale udarne energije.

Vrstni red gum po testu zaviranja je bil zelo zanimiv. V ospredju so bile sicer Bridgestonove in Continentalove gume premijskega razreda, vendar pa so med najboljšimi šestimi pristale tudi 'outsiderke' iz Fulde in Vredesteina. Nove Goodyearove in Pirellijeve gume so se, po drugi strani, uvrstile šele v drugo polovico lestvice.

Cenejše in dražje gume se razlikujejo tudi v voznih lastnostih. Pri najboljših se je pojavilo le manjše podkrmarjenje, ki je le malo vplivalo na vozne lastnosti testnega Golfa. Zato pa so bile slednje manj usklajene, ko je bilo testno vozilo obuto v Firestonove, Michelinove ali Kumhove gume, ki so pri testu vodljivosti izgubljale več kot tri sekunde na krog.

Izmenjevala sta se siljenje prek prednjih koles in zdrsavanje zadka. Zaradi tega se je pogosto aktiviral tudi sistem ESP, v nasprotju s tem pa je testni Golf na boljših gumah v podobnih razmerah nemoteno peljal v želeni smeri.

Končni rezultat različnih testov v mokrem je jasen: slavile so nove Goodyearove gume, ki so dosegle enako število točk kot Bridgestonove, in odlično prestale prve teste. Z le manjšim zaostankom so se zvrstile Continentalove, Pirellijeve in Dunlopove gume. Kumho je bil edini, ki se je s točkami usidral globoko v spodnji del lestvice.

Michelinove gume so se na mokri podlagi odrezale povprečno, kar je le še potrdilo ugotovitve predhodnih testov. Francoski proizvajalec sicer namenja veliko pozornosti kar najmanjšemu kotalnemu uporu. Njihove gume Primacy sicer ne spadajo med 'energijsko varčne' gume, kljub temu pa so v tem kriteriju brez težav zasedle prvo mesto.

V primerjavi z najslabšimi gumami pri kotalnem uporu (Pirelli in Firestone) lahko z Michelinkami prihranimo okoli 0, 5 litra/100 km. Vendar pa ta prednost ni dovolj, da bi se z njo odkupile za pomanjkljivo varnost pri vožnji po mokri cesti.

Na suhi cesti se je na splošno pokazala moč Michelina. Gume so pokazale odlične vozne lastnosti, bile so zelo natančne pri spremembi smeri in imele so kratko zavorno pot. Med njihovimi prednostmi lahko omenimo še majhen kotalni hrup. Z vsem tem so si prislužile najboljši rezultat na suhem cestišču.

Michelinovim gumam se je tako uspelo prebiti daleč naprej. Skupaj z Goodyearovimi so zasedle končno drugo mesto, tesno za njimi pa so pristale Continentalove, Pirellijeve in Hankookove gume. Zadnje so se tako zopet vrinile med renomirane tekmice. Skupne zmagovalke testa so gume Bridgestone, ki se pohvalijo s prvovrstnimi zavornimi zmogljivostmi, v njihov prid pa govori tudi dejstvo, da so prav na vseh testih zanesljivo osvojile veliko točk.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja