Bugatti 100P je poletel

2. 9. 2015
Deli

Skupini letalskih navdušencev iz Tulse v Oklahomi je uspelo to, kar je Ettoreju Bugattiju preprečila druga svetovna vojna. Njegovo letalo Bugatti 100P je namreč prvič v zgodovini tudi zares poletelo, a v obliki replike, ki so jo ustvarjalci poimenovali Reve Bleu (modre sanje).

Ettore Bugatti je namreč leta 1937 za francosko vlado razvijal sodobno letalo za doseganje hitrostnih rekordov, iz katerega bi pozneje nastalo tudi vojaško letalo. V sodelovanju z Belgijskim konstruktorjem Louisom de Mogejem je nastajalo aerodinamično letalo z naprej zavihanimi krili in repnimi krilci v obliki črke Y. Ker je bilo izdelano iz vezanega lesa in balse, je bilo zelo lahko. V trup za pilotom sta bila vgrajena 4,89-litrska kompresorska osemvaljnika, ki sta preko gredi ob kokpitu in posebnega mehanizma pred njim gnala dva nasproti vrteča se vijaka. Žel je nemški napad na Francijo leta 1940 prekinil razvoj in letalo ni poletelo. Prototip je ostal tri desetletja skrit v nekem skednju, po več zasebnih lastnikih pa je pristal v letalskem muzeju v Oshkoshu v ZDA.

Replika Reve Blue ustreza originalu po velikosti, obliki, moči motorja in seveda aerodinamičnih lastnostih, pri konstrukciji pa so poleg lesa uporabili tudi s steklenimi vlakni okrepljeno plastiko, rezkane kovinske dele in druge elemente, ki v tridesetih letih še niso bili na voljo.

Ker Bugatti 100P ni nikoli poletel, je ostalo vprašanje, če bi res lahko letel. Odgovor nanj je pozitiven, saj je Reve Blue med preskusi 19. avgusta odlepil od tal in opravil kratek polet, med katerim je dosegel višino 30, 5 metra in največjo hitrost 204 kilometrov na uro. Konec poleta je sicer bil nekoliko neroden, saj je letalo zaradi odpovedi zavore zdrsnilo s steze in razbilo vijake, kljub temu pa so člani projekta Bugatti 100p Project dokazali, da sta bila Ettore Bugatti in Louis de Moge na pravi poti.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja