Eno življenje stane 1,8 milijona evrov

19. 9. 2014
Deli

Čeprav statistiki pravijo, da je človeško življenje vredno skoraj dva milijona evrov (podatek iz leta 2014), pa vsaka smrt povzoči trpljenje. Predvsem svojcev in bližnjih.

Zavod Varna pot je v sodelovanju z Evropskim združenjem žrtev prometnih nesreč (FEVR), AMZS in Zvezo ZŠAM organiziral tiskovno konfenco ob začetku generalne skupščine Evropskega združenja prometnih nesreč, ki se vsako leto organizira v eni od držav članic. Letos je ta skupščina v Ljubljani, kjer se je zbralo 33 delegatov iz 17 držav.

Predsednik FEVR-a Jeannot Mersch, ki je tudi bil žrtev prometne nesreče, je poudaril pomen nevladnih organizacij pri opozarjanju na nepravilnosti oziroma slabo delovanje institucij, ki so zadolžene za varnost v prometu. "Ni pomembno zgolj preprečevanje prometnih nesreč, pač pa je pomemben tudi pomoč državnih institucij po nesrečah. Vsak trk je namreč trauma, bolečina, zato je treba poskrbeti za čim boljšo zdravstveno oskrbo poškodovancev, treba je poskrbeti za primerno denarno nadomestilo žrtvam in ne nazadnje je treba tudi čimprej kaznovati krivce. Da ne delamo krivice zgolj mladim: vozniki v Evropi se staramo, zato je prav, da bi posamezne vlade in institucije poskrbele, da ti vozniki lahko varno vozijo," je dejal Mersch. To seveda vključuje infrastrukturo, vozila in tudi preskušanje, ali so starostniki še primerni za vožnjo.

Generalni direktor policije Stanislav Veniger se je najprej zahvalil za povabilo, saj je bil kot predstavnik mož v modrem edini prisoten od državnih služb, nato pa dejal, da je bilo letos 79 mrtvih, kar je manj kot lanskih 82 (v istem obdobju). "Toda to, da Slovenija po statistiki spada med srednje uspešne države Evropske unije, ni dovolj. Cilj je biti brez smrtnih žrtev, in verjemite mi, da ni niti malo prijetno policistom, ko umrejo otroci ali ko svojcem sporočajo žalostne novice. V Policiji imamo tudi zato psihološko pomoč in verjamem, da bi ob slabih novicah tako pomoč potrebovali tudi svojci."

Dejan Vidic je kot predstavnik Zveze šoferjev in avtomehanikov poudaril predvsem njihovo delovanje pri preventivi, ki jo financirajo večinoma s članarino, medtem ko je predsednik AMZS Anton Bernik izpostavil smrt štirih sodelavcev, ki so v zadnjih letih umrli pri službenih dolžnostih.

Na vprašanje, zakaj ni v razpravo vključena tudi Javna agencija RS za varnost prometa pa je Robert Štaba kot predsednik Zavoda Varna pot in generalni sekretar AMZS dejal, da si tega dejansko ne zaslužijo. "Spomnite se afere kupovanja vozniških izpitov in brisanja kazenskih točk. Prve kazenske ovadbe in obsodbe so že tu, vendar pa se v Agenciji ni zgodilo praktično nič. Zato hočemo tudi s to skupščino opozoriti državo, naj kaj ukrene v tej smeri," je okaral Agencijo in njenega v.d. direktorja Igorja Velova. Seveda se z njim strinjamo, ne le iz zaradi tega, pač pa še zaradi celega kupa drugih razlogov.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol