Infinitijev bencinski motor, ki bi lahko izpodrinil dizle

16. 8. 2016
Deli

Renault-Nissan je v novem Infinitiju QX50 predstavil novi bencinski motor 2,0 VC-T Variable Compression – Turbocharged), ki se s svojo energetsko učinkovitostjo lahko meri z dizelskimi motorji. To mu omogoči spremenljivo kompresijsko razmerje.

Kot pravijo pri Renaultu-Nissanu, se novi 2,0-litrski štirivaljnik VC-T ponaša z enakimi zmogljivostmi kot njihov dosedanji 3,5-litrski bencinski motor V6, ki ga bo nadomestil, a se z gospodarnostjo precej bolj približa dizelskim motorjem. Z njim so najprej opremili športnega terenca Infiniti QX50, ki bo na ceste zapeljal prihodnje leto, pozneje pa bodo z njim opremili tudi druge Renaultove in Nissanove modele.

Dizelskim motorjem enako energetsko učinkovitost so tehniki dosegli s pomočjo spremenljivega kompresijskega razmerja, ki se neprestano spreminja med 8:1 in 14:1, prilagajajo pa ga tako, da v skladu s pogoji vožnje spreminjajo prostornino izgorevalne komore med zgornjim in spodnjim položajem bata. Nižje kompresijsko razmerje v motorju namreč omogoča boljše zmogljivosti brez nevarnega klenkanja oziroma nenadzorovanega izgorevanja gorivne zmesi med pospeševanjem ali bolj športno vožnjo, višje kompresijsko razmerje pa motorju zagotovi varčno delovanje med manjšo obremenjenostjo, denimo med križarjenji po avtocesti.

Spreminjanje kompresijskega razmerja v praksi zagotavlja posebni mehanizem z vzvodom na ročični gredi, na katerega je na eni strani pritrjena ojnica, na drugi pa poseben večvodilni aktuatorski mehanizem, ki preko vzvoda spreminja višino bata. Če se vzvod na ročični gredi pomakne navzdol, navzdol potegne tudi ojnico in bat, nad katerim ostane več prostornine s tem pa je manjše tudi kompresijsko razmerje. Če se vzvod pomakne navzgor, se navzgor seveda pomakne tudi bat, nad katerim ostane manj prostora, s tam pa se poveča tudi kompresijsko razmerje. Mehanizem za spreminjanje kompresijskega razmerja je povezan tudi s kontrolno enoto, ki kompresijsko razmerje neprestano krmili v skladu s trenutnimi pogoji vožnje.

Novi motor je opremljen tudi z elektronskim prilagajanje odpiralnih časov ventilov, ki mu omogoča, da v gospodarnem načinu z Ottovega preklopi na Atkinsonov izgorevalni ciklus, ki mu še poveča izkoristek goriva.

Pri Renaultu-Nissanu pravijo, da bo motor 2,0 VC-T ob moči 200 kW in navoru 390 Nm za okrog 27 odstotkov bolj gospodaren od motorja 3,5 V6 in za okrog 10 odstotkov bolj gospodaren (in močnejši) od primerljivih 2,0-litrskih bencinskih štirivaljnikov, kar ga postavlja na raven 2,0-litrski turbodizelskih motorjev. Najbolj gospodaren naj bi bil v kombinaciji z menjalnikom CVT, lahko pa ga uporabijo tudi v hibridnih pogonskih sklopih. Tehnologijo prilagajanja kompresijskega razmerja lahko uporabijo tudi na štirivaljnikih z drugimi delovnimi prostorninami in verjetno tudi na trivaljnikih, opremljanje večjih motorjev V6 in V8 pa , kot pravijo, ne bi bilo smiselno.