Intervju: Frederic Banzet, šef Citroëna

4. 4. 2012 | Tomaž Porekar
Deli
Intervju: Frederic Banzet, šef Citroëna (foto: Saša Kapetanovič)
Saša Kapetanovič

Frederic Banzet, šef znamke Citroën, je imel v Ženevi precej zahtevno delo. Ker sta obe krovni podjetji, General Motors in PSA, tik pred začetkom novinarskih dni oznanili skupno sodelovanje, je bil to pravi trenutek za razlago podrobnosti. O tem in kako se bo Citroën razvijal v prihodnosti, smo poskušali izvedeti v priložnostnem pogovoru.

besedilo: Tomaž Porekar, foto: Saša Kapetanovič

"Citroën bo veljal več"

 

Razložite, kako se bo podrobno razvijalo sodelovanje med obema podjetjema.
Za zdaj smo se dogovorili za sodelovanje na nekaj področjih. Prvo je vsekakor to, da združimo nabavo. Vsako leto evropski General Motors in PSA pri dobaviteljih kupita za 125 milijard dolarjev izdelkov. Odslej bo za obe podjetji to delo opravljalo naše novo skupno podjetje, ki ga bomo ustanovili v kratkem. S tem pa bomo postali tudi največji na tem trgu. Kupimo, na primer, osem milijonov ton jekla na leto.

Drugi steber našega takojšnjega združevanja je sodelovanje na področju tehnike in konstruiranja. Dogovorili smo se, da bomo združevali platforme, sestavne dele in module. Naše sodelovanje se bo najprej začelo pri avtomobilih dveh razredov, majhnih družinskih in nižjega srednjega, nekaj kasneje še pri višjem srednjem razredu in pri enoprostorcih. Seveda se tu rezultati našega skupnega dela še ne bodo videli takoj, prve avtomobile na skupni platformi bomo predstavili leta 2016. O teh dveh področjih sodelovanja smo se že dogovorili, smo pa tudi že ugotovili, da lahko dobro sodelujemo na logističnem področju, in tu bomo tudi sklenili primeren dogovor. So pa še druga področja, kjer poskušamo ugotoviti, kakšne so možnosti sodelovanja, in če jih bomo našli, se bomo o njih še dogovorili.

Kdo bo vodil razvoj pri eni ali drugi platformi, kako bo organizirano delovanje na skupnih področjih?
Sodelovanje je obojestransko in ni še določeno, kako se bomo organizirali. Vsekakor pa bo delo odvisno od tega, za katero platformo se bomo odločili, in bo lahko od enega ali drugega partnerja. Tu se bomo vsekakor ozirali po posameznih potrebah, za katere modele gre.

Bodo to platforme, ki jih zdaj že razvijate oz. so že v fazi snovanja ali se boste odločili za skupne nove platforme?
Možno bo eno, drugo ali tretje. Lahko pa povem, da bomo skupaj izdelali novo platformo za razvoj avtomobilov z majhnimi izpusti škodljivih snovi, ki jo bosta lahko uporabljala oba partnerja. Ta bo zagotovo povsem nova.

Kako boste ravnali pri snovanju novih motorjev? Tu ima PSA že uveljavljeno sodelovanje z nekaj partnerji. Nameravate na tem področju kaj spremeniti? Se boste tudi pri izdelavi motorjev povezali z GM?
Ni razloga, da bi tu kaj pomembnejšega spreminjali. Saj ima navsezadnje tudi GM svoje partnerje. A lahko se zgodi, da bo tudi kateri od motorjev enega od obeh sodelujočih podjetij čez čas našel pot v avtomobile drugega. Seveda v skladu z dogovorom s sedanjimi partnerji.

Kakšna bo torej prihodnost, si bodo kmalu avtomobili PSA in GM podobni?
Še enkrat bi rad poudaril, da smo se dogovorili samo za nekatera področja sodelovanja, kjer bomo združevali moči. A zamisel je takšna, da bosta tako oba partnerja dobila izhodišča za zmanjševanje stroškov, ne pa za združevanje modelov. Osnova je v tem, da bo lahko podobno ali enako vse tisto, česar kupci ne vidijo. Avtomobili posameznih znamk, torej tudi Citroëna, pa bodo seveda še naprej poudarjeno samosvoji. Ne rečem, da ne bo podobnih modelov, a to lahko že zdaj opazujete pri avtomobilih obeh znamk PSA, Peugeota in Citroëna.

Nekaj podobnega poznamo od skupine Volkswagen. Tudi tam so si lahko avtomobili zelo podobni.
A so vseeno še vedno različni. Saj to obstaja že zdaj tudi pri nas. Vzemite Peugeota 208 ali Citroëna C3. Kar okoli 60 odstotkov sestavnih delov je enakih, a avtomobila sta še vedno samosvoja in dovolj različna, da nihče ne more reči, da sta enaka. Poleg vsega pa so tudi posamezne znamke na trgu precej različno umeščene. To zagotovo daje dovolj možnosti za dobro sodelovanje. Vsekakor pa lahko zagotovim, da ne bo prišlo do prav nikakršnih komercialnih povezav.

Sodelovanje bo, kot ste dejali, tudi pri snovanju platforme za višji srednji razred. Ali bo Citroën obdržal svojo ponudbo še više?
Vsekakor bomo za vse večje avtomobile pripravili skupno platformo. In imeli bomo model, ki bo umeščen nad C5, a ta bo tak, da bo kupcem ponudil nekaj več, česar doslej nismo ponujali. Naš namen je, da umeščenost celotne znamke nekoliko dvignemo, in takšen bo tudi novi model. Ali bo na trg prišel okoli leta 2016 ali 2020, sicer še ni določeno, dejstvo  a je, da bomo z njim poskušali našim kupcem ponuditi nekaj več. Lep primer, kako si to predstavljamo, so seveda naši najnovejši modeli iz serije DS.

Kaj pa ponudba pri terencih? Zdaj ponujate C4 Aircrossa, boste opustili C Crosserja?
Ne, nikakor ne. V ponudbi bosta oba. Vsak ima povsem svojo skupino kupcev. Naš novi C4 Aircross je vsekakor odgovor na sodobne potrebe, je lažji, manjši in tudi z manjšimi izpusti CO2. Zato od njega kar veliko pričakujemo.  

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja