Kiin hibridni program v Chicagu

12. 2. 2016
Deli

Kia je avtomobilski salon v Chicagu izkoristila za predstavitev svojih novosti med avtomobili z alternativnimi pogoni, Kie Niro ter hibridne in priključno hibridne Optime.

Najbolj izstopa Kia Niro, ki jo kljub dolgi medijski predpripravi tokrat lahko končno vidimo povsem brez maske. Hybrid Utility Vehicle oziroma HUV, kot ga imenujejo pri Kii, s karoserijskimi linijami očitno izhaja iz Kiinih najnovejših oblikovnih smernic, pohvali pa se tudi z ugodnim aerodinamičnim količnikom 0,29.

Za pogon skrbi hibridni pogon, v osrčju katerega je 1,6-litrski bencinski štirivaljnik, ki kombinira Atkinsonov ciklus, povratni tok ohlajenih izpušnih plinov, neposredno vbrizgavanje goriva v valje ter zasnovo z dolgimi hodi batov in majhnim premerom valjev. Ob moči 103 'konj' v ozračje izpusti le 89 gramov ogljikovega dioksida na kilometer. Pri tem mu seveda pomaga tudi 43-'konjski' elektromotor, vgrajen v šeststopenjski menjalnik z dvojno sklopko, s katerim tvorita sistemsko moč 146 'konj'. Za napajanje elektromotorja skrbi litij-polimerna baterija, ki je vgrajena pod zadnjo klop.

Kot pravijo pri Kii, Nirov vzporedni in precej poenostavljeni pogonski sklop zagotavlja nemoten prenos moči obeh motorjev na prednji kolesi, ki prikriva dejstvo, da gre za hibridni pogon. Posebno pozornost so posvetili tudi zavoram, pri katerih voznik ne občuti kombinacije regenerativnega in tornega zaviranja.

Hkrati z Nirom je Kia v Chicagu predstavila tudi hibridno in priključno hibridno različico Optime. Kia Optima Hybrid se lahko pohvali z 10-odstotnim zmanjšanjem porabe goriva, kar izhaja tudi iz dejstva, da so dosedanji 2,4-litrski bencinski motor nadomestili s 154-'konjskim' 2-litrskim motorjem GDI. Bencinski motor sodeluje s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom in vanj vgrajenim 38-kilovatnim elektromotorjem, s katerim tvori sistemsko moč 193 'konj'. 13-odstotnega prirastka je bila deležna tudi litij-polimerna baterija, ki razpolaga s kapaciteto 1,62 kWh.

Optimi Plug-In Hybrid so namenili podoben pogonski sklop kot pri Optimi Hybrid, le da tu bencinski motor sodeluje s 50-kilovatnim elektromotorjem, ki je za 42 odstotkov močnejši kot v prejšnji generaciji. Napaja se iz litij-polimerne baterije s kapaciteto 9,8 kWh, ki zadostuje za okrog 45 kilometrov električne vožnje. Polnjenje baterij pri napetosti 240 voltov traja dobre tri, pri napetosti 120 voltov pa manj kot devet ur. Zaloga goriva sicer zadostuje za skoraj 1000 kilometrov vožnje.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja