Novi Avto magazin: predstavljamo VW Tiguan in Renault Megane, vozili smo VW Passat Alltrack, veliki test Volvo XC90

17. 9. 2015
Deli

V novem Avto magazinu na kar treh predstavljamo novi Volkswagen Tiguan, ki bo zanimiv za marsikatero slovensko družino. Mogoče pa bo za slovenske ceste, ki so vedno bolj znane po luknjah, primernejši VW Passat Alltrack, s katerim smo prevozili prve kilometre? Za dinamične voznike svetujemo branje teksta o Škodi Octavii RS 230, ki ima serijsko nameščen elektronsko podprto delno zaporo diferenciala, za popotnike pa obsežno reportažo iz salona v Dusseldorfu, kjer so kraljevali bivalniki in počitniške prikolice. Ne spreglejte testa Volva XC90, ki vas ne more pustiti hladnega, predstavitve novega Renaulta Megana in primerjalnega testa med BMW-jem 340i ter Mercedes-Benzom C 400 4Matic.   

Kot pravijo pri Renaultu, bo Mégane, ki so ga doslej po vsem svetu prodali v več kot 6,5 milijona primerkih, v četrti generaciji izstopal z dinamičnim videzom in prepoznavnim svetlobnim pečatom spredaj in zadaj. Družinske gene bo kazal s širokimi izklesanimi rameni in značilnim prednjim delom z velikim pokončnim rombom. Veliko oblikovnih elementov, vključno s prednjimi lučmi v obliki črke C, povzema po večjem Talismanu, zadaj pa mu luči, ki se vodoravno raztezajo prek vsega zadka, dajejo občutek širine. Predstavljamo.

Če tovarne pri prenovi vse prevečkrat uporabljajo besedo novi, si jo tokratni Tiguan druge generacije resnično zasluži. Tudi ali pa predvsem zato, ker je narejen na novi platformi, sicer že znani MQB platformi, ki si jo v koncernu deli že kar nekaj osebnih avtomobilov različnih znamk. A čeprav je platforma že uveljavljena, je Tiguan prvi križanec v celi skupini Volkswagen, ki stoji na njej. Predstavljamo.

Po hibridnih Passatovih različicah bo od jeseni ponudbo dopolnil še Alltrack. Kot pove že ime, je za vse poti ali, točneje, gre za štirikolesno gnano in za zahtevnejši teren prirejeno različico. Pri Volkswagnu pravijo, da je Alltrack namenjen vsem, ki so v prostem času ali pa službeno veliko na poti in se s svojim avtomobilom ne vozijo le po asfaltnih cestah. Odlikuje ga bogata oprema, kar seveda pomeni tudi, da ne bo ravno med najcenejšimi. Serijsko kupec dobi štirikolesni pogon, razmeroma močne pogonske stroje ter funkcijo 'Front Assist', s katero gre tudi zavora v primeru nevarnosti naletov, ki zaznava tako avtomobile kot pešce. Kot že omenjeno, je razpoznavnost novega Passatovega Alltracka v bolj terensko naravnani drži – karoseriji, ki ima drugačne odbijače, pragove in blatnike ter dodatno zaščito dna avtomobila. Dno avtomobila je od tal dodatno dvignjeno za 2,75 cm v primerjavi z običajnim Passatom, in torej zdaj znaša 17,4 cm, kar omogoča že kar zgledne lastnosti za vožnjo po terenu. Vozili smo.

Mesto predstavitve je bilo skrbno izbrano, saj smo najhitrejšo Škodo Octavio v zgodovini vozili na dirkališču Slovakiaring. Da, tudi družinsko različico! Tako elektronsko podprta delna zapora diferenciala ni prišla toliko do izraza, kot če bi pohodili plin pri dvolitrskem turbomotorju s kar 169 kilovati ali bolj domačimi 230 'konji' na spolzkih in razritih slovenskih cestah, vendar lahko potrdim, da se je razlika čutila že na grobem dirkališčnem asfaltu. In cilj ni bil, da bi bila Octavia najhitrejša v ovinkih, temveč lepše vodljiva in s tem varnejša. Vozili smo.

Največji salon počitniških vozil, prikolic za kampiranje in opreme za prosti čas se vsako leto konec poletja tradicionalno priredi v Düsseldorfu. Tudi letos so avtodomarsko sceno pretresli pri novomeški Adria Mobil, saj so pripravili kar dve novosti, ki prinašata nov zagon ob 50. obletnici te znamke. Reportaža.

Pri Volvu pravijo, da je lahko novi XC90 opremljen z več kot stotimi različnimi varnostno-asistenčnimi sistemi. Zadnjih je bilo tudi v testnem avto ogromno, o čemer seveda priča tudi razlika med osnovno ceno in ceno testnega avta. Dvomim, da vsak voznik potrebuje prav vse, a zagotovo lahko omenimo kamero, ki nadzira vso okolico okoli avta, odlične in dobro nastavljive sedeže in pa zvočni sistem Bowers & Wilkins, ki lahko ponudi tudi zvok orkestra v koncertni dvorani. Tako ne čudi, da smo se skoraj vsi člani redakcije Avto magazina v Volvu XC90 zelo dobro počutili. Prav vsak je z lahkoto našel pravšen položaj za volanom in, seveda, prav vsi smo radio ali glasbo z zunanjih predvajalnikov poslušali zelo na glas. Test.

Ne, ne zgodi se prav pogosto, da bi na Avtomagazinovem primerjalnem testu imeli dva zmagovalca - tako BMW-ja 340i in Mercedes-Benza C400 4Matic. In če smo čisto natančni: tudi tokrat ju v bistvu nimamo. Res je, da sta oba dobila enako število točk, a v resnici sta si tokrat konkurenta po duši tako različna, da sta vsak po svoje precej boljša od konkurenta. Mercedes je s svojim zračnim vzmetenjem na primer opazno boljši na slabi cesti, na kateri se pri najbolj udobni nastavitvi v notranjost komajda prebije kak udarec. Potniki bodo uživali, ne le zaradi odličnega blaženja na neravnini, temveč tudi zaradi dobre zvočne izolacije. Primerjalni test.

Če so se nad starejšimi in močnejšimi sestrami ogrevali izkušenejši motoristi, je mlajša, okretnejša in cenejša Yamaha MT-07 namenjena mlajšim uporabnikom, starim tam okoli 30 let. Ni nujno, da ste hudo izkušen motorist, z majhno maso 179 kilogramov (182 kg v verziji z ABS-om) in nizko nasajenim sedežem (805 mm) prepriča tudi žensko motoristično populacijo. Nizka poraba svežega, 689-kubičnega vrstnega dvovaljnika in Yamahina vozljivost sta neposredni posledici tako nizke teže. Ta je nižja tudi od konkurence, kar daje Yamahi dodatno prednost. Moto test.

Vsakič ko je Škodin tovarniški voznik Esapekka Lappi začel zavirati, sem imel občutek, da se je uštel. Toda vselej se je izšlo z milimetrsko natančnostjo, in zato je strah že v naslednjem trenutku zamenjala neizmerna navdušenost, ko je 280-'konjski' turbomotor zapel v ritmu sekvenčnega menjalnika. Reportaža.

Zmago italijanskega gosta Umberta Scandole s Škodo Fabio R5 smo pričakovali, zmaga Roka Turka s Peugeotom 208 R2 pa je bila kar presenečenje, saj sta bila hitrejša tako Aleks Humar kot Aljoša Novak. Vedeli smo, da bo Scandola neulovljiv, saj spada med vrhunske italijanske voznike pa še dirkalnik je povsem nov in bistveno bolj zmogljiv kot tisti, s katerim so nastopali njegovi tekmeci v Novi Gorici. Toda 30-letni voznik iz Verone, ki je pred dvema letoma s Škodo Fabio S2000 postal tudi italijanski prvak v prvenstvu CIR (Campionato Italiano Rally), je prav tako krvav pod kožo, zato je pred nadaljevanjem letošnjega italijanskega prvenstva, v katerem je preveč odstopov, prišel testirat na goriško dirko. In njegov nastop je bil res prava paša za oči. Reportaža.

Preroške napovedi izpred dobrega desetletja se počasi uresničujejo. Vzdrževanje avtomobila iz obdobja preloma tisočletja je v marsikaterem primeru postalo predrago. In zato so tiste stare 'gajbe', ki še niso 'odrjavele' z naših cest, spet nekaj vredne. V rubriki rabljenih avtomobilov smo se v preteklosti osredotočali na avtomobile, vredne od slabih pet pa tja do približno 15 tisočakov, toda za marsikoga v naši deželi so žal to še vedno precej astronomski zneski. Resnično ni nič narobe, če vozite ali si želite voziti 20 ali več let star avtomobil, za katerega boste odšteli do 500 evrov. Da je le tehnično brezhiben. In takih avtomobilov, tehnično brezhibnih ali pa v vsaj tako solidnem stanju, da ga je mogoče za drobiž varno spraviti na cesto, v naših krajih ni malo. Svetujemo.

Novi Avto magazin 20/2015 je že v prodaji!

Naslednja številka, 21/2015, izide 1. oktobra 2015. Na revijo se lahko naročite tudi prek spleta.

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"