Novi Avto magazin: razkrivamo Volvo S90, vozili smo Hondo Civic Type R, test VW Caddy in BMW X1, vse milanske moto novosti

26. 11. 2015
Deli

V novem Avto magazinu razkrivamo, kako bo zgledal Volvo S90 in s kakšno tehniko se bo postavljal. Vozili smo novo Hondo Civic Type R, ki s turbomotorjem naravnost navdušuje. Pri podjetju Kia so nam pokazali vse novosti, ki jih bodo v bližnji prihodnosti predstavili, seveda pa prednačita Niro na alternativni pogon in Soul kot samovozeči avtomobil. Vozili smo še novi Ford S-Max in Audi Q7 e-tron, bolj temeljito pa smo pod pločevinasto drobovje pogledali novemu VW Caddyju in BMW-ju X1. Kupejevskemu Mercedes-Benzu GLE smo pritaknili še klasičnega GLE, na Hrvaškem pa smo preskusili adrenalinski buggy z imenom Rage. Ne spreglejte vseh motociklističnih novosti iz milanskega salona!

Na prihajajočem januarskem avtomobilskem salonu v Detroitu bo Volvo predstavil svoj naslednji novi model na novi platformi, ki jo imenujejo SPA (Scalalble Product Architecture). Z njo postavljajo celotno modelno ponudbo na nove temelje. S spremembami zasnove gredo hkrati tudi spremembe pri oznakah modelov. Novi S90 je svoje ime dobil po XC90. Številka 90 bo namreč označevala novi Volvov največji model. Ta bo tako kot tudi srednji z oznako 60 v dobrem letu dni na voljo v štirih različnih izvedenkah: kot terenec XC90, limuzina S90, karavan V90, pa tudi kot križanec V90 Cross Country. Predstavljamo.

Naslednji rod Type R je bil zastavljen povsem po Hondino. Če se lotijo nečesa, je to temeljito. Razen motorja (in seveda že znane nove oblike) je tudi podvozje povsem novo. Motorni napredek je razumljiv, zahteve glede emisijskih norm pa težava. Prejšnji Type R je imel zelo zmogljiv štirivaljni dvolitrski motor z običajnim vsesavanjem zraka v zgorevalne prostore ter je svojo večjo zmogljivost (201 'konja') črpal predvsem iz visokih vrtljajev (7.800 v minuti). Nov motor ima prav tolikšno prostornino, a za dodatno polnjenje skrbi turbopuhalo. Njegovo delovanje so pri Hondi povezali s prilagodljivim odmikanjem ventilov (VTEC) in prilagajanjem dolžine odpiranja. Z elektronsko podporo vseh teh tehnoloških dodatkov so pripravili motor, ki se lahko vrti zgolj do 7.000 vrtljajev, njegovo obnašanje pa je povsem drugačno, kot je bilo pri prejšnjem. Precej več navora je na voljo že pri dovolj nizkih vrtljajih (2.500). Nove vrednosti so prepričljive: 310 'konjev' ter 400 njutonmetrov navora! Takšni moči so prilagodili tudi konstrukcijo podvozja. Vozili smo.

Kia je ena redkih znamk, ki ponuja svoje hibride, priključne hibride, električne avtomobile in avtomobile s pogonom na gorivne celice. Ob tem je treba upoštevati, da na domačem korejskem trgu Kia nastopa skupaj s Hyundaijem, tako so zajeti avtomobili obeh znamk. Edina stvar, ki je v podjetju ne razvijajo sami, so baterije, ki jih kupujejo od zunanjih dobaviteljev. Kljub temu pri Kii želijo postati vodilna znamka na področju ekoavtomobilov. Tako bodo do leta 2020 na trgu prisotni z 11 ali celo več avtomobili. Začetki segajo v leto 2009, ko so prvič ponudili hibridni Kio Forte in Kio Optimo ter električno Kio Ray. Sledila je hibridna Kia K7 oziroma Cadenza ter tudi pri nas znan povsem električni Soul. Še letos oziroma prihodnje leto bo luč sveta ugledala prenovljena Optima, ki bo na voljo kot običajni in tudi priključni hibrid. V letih od 2016 do 2020 pa bodo dodali še nove modele (nižji in srednji razred ter SUV) ter vključili tudi pogon na gorivne celice. Da bodo njihovi avtomobili prepoznavni tudi kot ekoavtomobili, so se pri Kii odločili tudi za nove napise, pri čemer bo značka na prednjem blatniku jasno razkrivala za kakšne vrste avto gre. Reportaža.

Skoraj desetletje je Ford zadovoljeval dinamične kupce, ki so si želeli imeti prostoren enoprostorec, ki se tudi dobro pelje in ima zanimiv videz. Zdaj je tu njegov naslednik. Za to, da so drugo generacijo S-Maxa začeli prodajati šele zdaj, je razlog tudi v Fordovi ukinitvi tovarne v Belgiji. Genk je bil še pred dvema letoma tovarna, od koder so prihajali Fordovi Mondei, Galaxyji in S-Maxi. Prestavitev izdelave v špansko Valencio je zamaknila začetek izdelave vseh treh, ki pa so v letošnjem letu vsi na trgu. Stvar je imela za S-Max tudi prednosti. Napolnili so ga s tehnološkimi novostmi, ki so sicer doslej pogosteje vgrajene v avtomobile premijskega razreda. A pri Fordu so jih večino vgradili že v Mondea. S-Max pa je vseeno tudi dobil nekaj premiernih dodatkov. Vozili smo.

Ogromen prtljažnik, kjer je prostora do stropa dovolj za manjši šotor, toga zadnja prema z listnatimi vzmetmi, dodatni odlagalni prostor nad voznikovo glavo, drsna bočna vrata in krajša prva prestava kažejo na to, da je primarna naloga VW Caddyja še vedno pomoč obrtnikom pri svojem delu. Šele nato je lahko družinski avtomobil, ki je dobil nekaj bombončkov v obliki asistenčnih sistemov, ni pa povsem nov izdelek avtomobilske industrije, saj ga izdajajo enake zunanje mere kot pri predhodniku in dostop do posode z gorivom zgolj s ključem. Ne spomnimo se, kdaj smo to nazadnje videli pri kakšnem testnem avtomobilu. Test.

Oznaka BMW X1 xDrive20d seveda pomeni štirikolesni pogon, ki je med vsakdanjo uporabo skoraj neopazen (kar je odlično), na zelo spolzki podlagi (to vemo iz izkušenj, testnega X1 pa v kak sneg nismo uspeli zapeljati) pa učinkovit in tudi dovolj zabaven, če voznik tako želi. Doplačilni osemstopenjski samodejni menjalnik lahko le priporočamo – v takšnem avtu bi bil ročni menjalnik povsem odveč. Prestavljanje je hitro, skoraj neopazno, a dovolj odločno. Z izbiro voznih profilov lahko voznik pogonski sistem naredi bolj športen ali ga na čisto drugi strani z načinom Eco Pro naredi čim bolj varčnega. Škoda je, da si sistem ne zapomni zadnje izbrane nastavitve, pa je zato treba način Eco Pro (ta zna biti v devetih desetinah uporabe najboljša izbira) vedno znova vklapljati ročno. Test.

Če je novi GLE zgolj zamenjava za prejšnji ML, je njegova kupejevska različica nekaj povsem drugega. Seveda, tisto nekaj drugega bi lahko bil tudi bavarski X6, GLE kupe pa stuttgartski odgovor. A če se komu zdi, da je odgovor prišel precej pozno, ima sicer prav, po drugi strani pa je treba vedeti, da je leta 1997 Mercedes prvi ponudil premijskega križanca, torej takratnega ML. BMW je odgovoril dve leti pozneje, čez nekaj več kot deset let pa ponudil tudi X6. Zadnji je kar razburkal avtomobilsko javnost, nemalo je bilo tudi takšnih, ki jim avto ni bil všeč. Povsem racionalno so imeli kar prav: X5 ponuja več prostora, enake zmogljivosti in udobje. Ampak ... ne ponuja ekskluzivnosti. BMW X6 je tako zelo drugačen, da je vsakemu njegovemu lastniku jasno, da bo na cesti opažen. In to pri marsikaterem šteje. Čeprav leta pozneje ne bo čisto nič drugače z lastnikom Mercedesovega GLE kupeja. Je odločno drugačen od osnovnega GLE, navsezadnje je daljši ter športno nižji in širši. Zakaj novo ime? Pri Mercedesu so se končno odločili za novo, bolj pregledno označevanje svojih križancev, pri čemer zdaj zadnja črka pove, kateri velikosti osebnega avtomobila (Mercedesovega) križanec pripada. Pojasnilo si zasluži tudi GLE kupe, pri čemer so se za slovensko besedo odločili pri slovenskem zastopniku (in ne GLE Coupé), pa naj tako tudi bo. Vzporedni test.

Sama imam to srečo, da živim v hiši, in sem Renaultovega Twizyja polnila tako, da sem s podaljškom potegnila kabel skozi okno (napolni se v dobrih treh urah in zdrži do okoli 100 kilometrov). Garaže žal nimam. Ne predstavljam si, kako ga polnijo tisti, ki živijo v bloku. Twizyja bi takoj vzela za družinskega člana, a za hladne dni bi si vseeno želela oken. Čeprav bi Twizy s tem izgubil ves svoj čar. Drugačni test.

Salon v Milanu že leta velja za tistega, na katerega proizvajalci motociklov stavijo največ. Tudi letošnji salon EICMA z vidika predstavitev novosti ni izjema. Za leto 2016 je veliko novega, veliko pa tudi prenovljenega. Tradicionalno lahko torej zapišemo, da je bilo tokrat v Milanu kaj videti. V okviru vsebine naše reportaže boste izvedeli tudi vse o tem, kam drvijo modni trendi, kaj nas čaka v prihodnjih letih, predstavili pa vam bomo tudi vse novosti vseh najpomembnejših proizvajalcev, ki nastopajo tudi na našem trgu. Reportaža.

Mali Rage Cyclone, torej ta, ki ga poganja Suzukijev trivaljnik s 70 'konji', je pri tem početju boljši za začetek, saj dopušča več vozniških napak. In ker se na napakah najhitreje učiš, postaneš tudi hitro zrel za močnejši trivaljni motor s 140 'konji', ki pa že s svojim zvokom odločno pove, da z njim ni šale. Motor, ki je sposojen iz Yamahinih motornih sani FX Nytro, zarenči z rezkim glasom in izpod koles dvigne še precej več prahu, temu primerni pa so seveda tudi pospeški. Tudi tu je menjalnik neskončnostopenjski samodejni (CVT), kar je odlična pogruntavščina, saj se voznik lahko bolj kot z izbiranjem prave prestave poigrava s prenašanjem moči na podlago in iskanjem idealne linije. A vseeno je prava podivjana zverina, ki do 100 kilometrov na uro pospeši v pičlih štirih sekundah! Če imaš z nekaj znanja stvari pri šibkejšem modelu še nekako pod nadzorom, pa pretiravanje pri močnejšem hitro pripelje do zmede in ti ni več jasno, kam vrtiš volan, oziroma te je hitro polna steza. Dirkaški test.

Novi Avto magazin 25/2015 je že v prodaji!

Naslednja številka, 26/2015, izide 10. decembra 2015. Na revijo se lahko naročite tudi prek spleta.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja