Novi Avto magazin - test: Renault Talisman in Ford Focus RS, vozili smo: Kia Niro in Hyundai Ioniq

21. 7. 2016
Deli

V novem Avto magazinu smo testirali Renaulta Talismana, ki je zamenjava kar za dva avtomobila (Laguno in Latitude) ter preskusili vrhunski štirikolesni pogon 350-'konjskega' Forda Focusa RS. Vozili smo zanimivega Hyundaija Ioniqa (tako električnega kot hibridnega) in svežo Kio Niro. Nikar ne spreglejte ekskluzivne vožnje Drudijevega motocikla. Ne poznate? Saj veste, Aldo Drudi je slavni oblikovalec, ki je oblikoval dizajn (čelade in drugih stvari) tudi Valentinu Rossiju, mi pa smo kot prvi peljali njegovo mojstrovino.

BMW X2 je izdelek, ki je nastajal kar precej časa in so ga razvijali pod oznako Baumuster F39. Črka F seveda pomeni, da je razvit na njihovi najmanjši platformi s prednjim pogonom (nemško: Frontantrieb). X2 je odgovor na hitro spreminjajoče se navade sodobnih kupcev, saj je bil načrt Bavarcev na začetku konstruiranja, da bi izdelali križanca, ki bi bil manjši od X1, in tako primeren za mestne vožnje oziroma uporabo (imel pa bi oznako xCite). Kmalu pa so ugotovili, da manjšega križanca, kot je X1, njihovi kupci ne pričakujejo. Zato so povsem obrnili zasnovo, in tako je nastal X2, nekakšen preurejeni Range Rover Evoque po bavarskem vzorcu. Pomemben del primernega dela so prispevali oblikovalci. Razkrivamo.

Pri Hyundaiju so jasni: Ioniq je prvi serijski avto, ki na trg prihaja v treh eko različicah in brez klasičnega pogona: kot hibrid, priključni hibrid in kot električni avto. Na platformi, ki je nastala na belem listu papirja. Vozili smo.

1,6-litrski atmosferski motor ponuja 105 'konj', elektromotor jih doda še 44. Skupaj sistem ponuja 147 ter 256 nanometrov navora. Pogon je klasični vzporedni hibrid, a je v osnovi mišljeno, da elektromotor pomaga bencinskemu motorju. Zato Niro nima gumba za vključitev popolnoma električne vožnje, ki bi sicer lahko s polno baterijo trajala približno dva do tri kilometre. Vozili smo.

1,6-litrski turbodizelski motor ni med najtišjimi, a tudi ne med najglasnejšimi. Z običajno vožnjo nima težav, drugače je, ko je v avtu več ljudi. Ne nazadnje ne zmore čudežev, primanjkljaj prostornine se pač pozna pri navoru in odzivnosti. Malce mu jo zagode tudi dvosklopčni samodejni menjalnik, ki v večini primerov sicer prestavlja dobro, a zmoti z občasnim cukanjem oziroma sunkovitim speljevanjem. Vse skupaj se odraža pri porabi goriva. Med zmerno vožnjo je ta lahko zadovoljivo nizka (normni krog), drugače pa je med običajno vožnjo; sploh če voznik na račun tehnologije Multi-Sense izbere športni režim vožnje (vključno z tršim variabilnim vzmetenjem), takrat je poraba goriva nadpovprečno visoka. Test.

Če poznate kakšen kočljiv ovinek, ki se mu zaradi spolzkega asfalta po navadi raje izognete, potem ga z RS-om poiščite in v njem uživajte, kot bi otroku ponudili peskovnik z igračami. Kar 19-palčne gume Michelin Pilot Super Sport velikosti 235/35 so vrhunske, čeprav imajo s 350 'konji' 2,3-litrskega prisilno polnjenega aluminijastega štirivaljnika ogromno dela. Za tiste, ki so pogosto na dirkališčih, ponujajo še Pilot Sport Cup 2. Skoraj prepričan sem, da bi Focus RS s temi gumami prišel na Racelandu celo na naše prvo mesto. Kot lahko dokupite te poldirkaške gume, si lahko omislite tudi školjkaste Recarove sedeže, ki jih je testni avtomobil imel. Sedeži so seveda vrhunski, le da je takrat položaj za volanom precej visok (slišal sem, da so se nad tem novinarji malce pritožili že na mednarodni predstavitvi, Fordovci pa so obljubili, da bodo to v najkrajšem mogočem času popravili). Kratki test.

xe v imenu 225xe seveda pomeni, da ima, kot veliko večji priključnohibridni X5, štirikolesni pogon, a seveda drugače, manj zmogljiv hibridni sistem. Ta je, z 1,5-litrskim turbo trivaljnikom na čelu, v osnovi v sorodu s tistim v i8. Bencinski motor sicer v Active Tourerju ni tako zmogljiv, kot je v i8, a je s svojimi 136 ’konji’ ob pomoči 88-’konjskega’ elektromotorja povsem dovolj zmogljiv za (tudi hitrejšo) vsakdanjo uporabo. Kratki test.

Audijevi modeli so si v zadnjem času zelo podobni, marsikdo pravi, da celo preveč. A takšna je hišna politika, in to ne samo pri Audiju, tudi druge avtomobilske znamke vedno bolj prisegajo na enotno hišno oblikovanje. In potem se hitro zgodi, da na cesti težko razlikujemo modele iste znamke in zamenjamo manjšega za večjega. Pa je denimo v primeru Audija A6 in manjšega A4 to res težava? Se lahko lastnik večje in dražje šestice upravičeno zmrduje, da smo njegovega lepotca zamenjali za cenejši in manjši avtomobil? Če bi sodili po slovenskem mišljenju – kateri ima dražjega –, zagotovo. Osnovna cena testne šestice je bila v času testiranja 57.610 evrov, štirice zgolj 44.970 evrov. Vzporedni test.

Pri Yamahi se ne ustavljajo. Serija, ki se je začela z MT07 in je navdušila tudi slovenske motoriste in motoristke, je zdaj dobila še športno-potovalno različico. Vozil sem jo čez osem prelazov v kraljestvu ovinkastih gorskih cest v Dolomitih. Lokacija ni bila izbrana naključno in z njo so želeli povedati nekaj zelo neposredno in na glas. MT 07 v potovalni izvedbi oziroma uradno z imenom Tracer 700 se ne ustraši nobenega prelaza! Vozili smo.

Letos maja me je v elektronskem nabiralniku čakalo prav posebno sporočilo – v Rimini sem bil povabljen na predstavitev konceptnega motocikla Burasca, ki ga je s svojo ekipo oblikoval in porodil Aldo Drudi. Aldo je možakar, ki velja za legendo med dizajnerji motorističnih čelad. Znamenita Valentinova 46-ka je njegovo delo, sodeloval je tudi z Marcom Marquezom. Če se omejim samo na najbolj prepoznavni imeni dirkaškega sveta. Z Aldom naju povezuje kar nekaj spominov, v preteklosti sva skupaj ušpičila že marsikaj – za Valentinov navijaški klub smo v Sloveniji naredili jopiče, z majicami, jopicami in jopiči smo opremili Gresinijevo ekipo v MotoGP-ju. Torišče najinega poznanstva pa je Akrapovič, ki ga Aldo zelo spoštuje. In Akrapovič je prispeval tudi unikatno izdelan izpušni sistem iz titana za njegov najnovejši projekt Burasca. Povabilu sem se rad odzval. Ekskluzivna reportaža.

Poleg tega pa smo testirali še BMW 225xe, VW Touran 2.0 TDI, Renault Trafic in Mini Cooper S Cabrio (s samodejnim menjalnikom) ter primerjali Audi A4 Avant ter Audi A6 Avant. Je večje tudi boljše?

Novi Avto magazin 16/2016 je že v prodaji!

Naslednja številka, 17/2016, izide 4. avgusta 2016. Na revijo se lahko naročite tudi prek spleta.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja