Novi Avto magazin: VW Tiguan proti šestim tekmecem, vozili smo Alfo Romeo Giulio in petvratnega ter družinskega Tipa

26. 5. 2016
Deli

V novem Avto magazinu si lahko preberete, kako je šlo povsem novemu Volkswagnu Tiguanu v primerjavi s šestimi tekmeci. Na mednarodni predstavitvi smo preverili, ali je Alfa Romeo Giulia vredna greha in ali je petvratni Tipo (oziroma družinski SW) bolj primeren za slovenske voznike kot limuzina. Objavili smo še tehnični članek o novem Volkswagnovem 1,5-litrskem motorju TSI ter zapis s prve vožnje Yamahe MT-10.

Poleg omenjenih tem si lahko preberete še, kako se počutijo srečneži v BMW-ju 740Ld, kako rohni Lexus GS F in kaj so Američani dejansko napisali o sporu med Teslo Motors in Gregorjem Lešnikom.

Giulia je bila v zadnjih letih ena najbolj vročih snovi pogovorov med avtomobilističnimi navdušenci. Za Alfo so bila pričakovanja velika obveza. zdi se, da so jih presenetljivo dobro uresničili.

Kar se prostora tiče, Tipo nikakor ne razočara. Prtljažnik z dvojnim dnom v kombilimuzini z dvignjenimi naslonjali zadnje klopi meri 440, v kombiju pa uporabnih 550 litrov. Zadnja klop je v obeh različicah deljiva v razmerju 60 : 40, v kombiju je po njenem zlaganju mogoče voziti tovore do dolžine 1,8 metra. Poleg tega so različnim malenkostim namenjeni še predali in vdolbine s skupno prostornino 12 litrov. Ker je streha razmeroma ravna vse do zadnjega roba, bi se morali udobno počutiti tudi potniki na zadnjih klopeh obeh različic. Po Fiatovih navedbah je spredaj dovolj udobnega prostora za potnike s telesno višino do 188, zadaj pa do 180 centimetrov.

Tiguana smo vštric s šestimi prestižnimi in manj prestižnimi konkurenti postavili, še preden se je mednarodna predstavitev dobro začela, zato je razumljivo, da je bila izbira modelov omejena. Dvolitrski turbobencinec ni najboljša izbira za slovenski trg, kjer kraljuje TDI, pa tudi sicer bo Tiguanov s štirikolesnim pogonom in dvosklopčnim menjalnikom na naših cestah manj kot slovenske klasike. A vseeno: ker smo skupaj s kolegi iz nemškega Auto Motor und Sporta in še 14 sestrskih redakcij na kup nabrali največ, kar posamezni modeli ponujajo, smo dobili odličen pregled ne le nad tem, kakšne so bolj osnovne različice, ampak tudi nad tem, do kod seže tehnika posameznih proizvajalcev.

740Ld je prvi razred čisto spredaj v letalu ali v zgornjem nadstropju, če bi šlo za Boeingov 747. Takšen občutek prvorazrednosti dobita oba potnika na zadnjih sedežih. Z dodatno opremo z oznako ekskluzivni salon (vsota za doplačilo se približa vrednosti enega slabo opremljenega avtomobila nižjega srednjega razreda) sta jima je na voljo tudi tablična zaslona s primernim upravljalnikom (v obliki pametnega telefona), ob možnosti gledanja televizije pa je tu še paket zabavne vsebine Experience. 740Ld je sicer kar velik avtomobil, a ob njegovi uporabi (razen pri poskusih parkiranja v večini slovenskih garažnih hiš) voznik nima slabega občutka. Odlična je tudi preglednost, ki jo še dopolnjuje sistem parkirne pomoči, tako za 40 cm večji obračalni krog ne dela večjih težav. Odlično se izkaže podvozje, tudi na luknjastih cestah.

Lexus GS F se mora kosati s tako eminentnimi (turbo)tekmeci, kot so BMW M5, Audi S6 in Mercedes-AMG z oznako E 63. Toda za ta boj z nemško sveto trojico ima primerna orožja: pet litrov, V8, 477 'konjev', osemstopenjski samodejni menjalnik in kaj pa drugega kot zadnji pogon. In ceno: za osnovnega boste morali odšteti 123 tisoč evrov.

Volkswagen je predstavil novo in občutno bolj gospodarno generacijo motorjev TSI z nazivom EA211 TSI evo. Prvi predstavnik je 1,5-litrski štirivaljnik, ki bo v razvil moč 96 in 110 kilovatov, na voljo pa bo v zadnji četrtini letošnjega leta. Da bi ugodili vse večjim zahtevam po čistosti izpušnih plinov, zaradi katerih so se navsezadnje znašli v zagati, so pri Volkswagnu v novo motorno generacijo vgradili vrsto tehničnih inovacij. 96-kilovatni 1,5-litrski motor se tako denimo ponaša z 10 odstotkov večjo učinkovitostjo v primerjavi z dosedanjim 92-kilovatnim motorjem 1.4 TSI, enako pa je tudi pri močnejšem motorju in vseh morebitnih poznejših izvedbah, ki jih bodo razširili na štirivaljnike in trivaljnike s prostorninami od 1,0 do 1,5 litra ter s turbinskim puhalom ali brez njega. Njihove moči bodo segale od 44 do 130 kilovatov, navor pa od 95 do 300 njutonmetrov, v avtomobile pa naj bi jih vgrajevali samostojno ali v hibridnih pogonskih sklopih.

Zarenči kot dirkalnik za MotoGP in pospeši, da dimenzija časa postane nerazumljiva. Yamaha MT-10 je zver, ki je iz Japonske pripeljala kaos in vznemirjenje.

Novi Avto magazin 12/2016 je že v prodaji!

Naslednja številka, 13/2016, izide 9. junija 2016. Na revijo se lahko naročite tudi prek spleta.