Novo v Sloveniji: Volkswagen Passat

20. 11. 2014
Deli

Končno je tudi v Sloveniji naprodaj težko pričakovani novi Volkswagen Passat.

Passat je z letnico rojstva 1973 najstarejši model v Volkswagnovi floti, skupno pa se je zanj doslej odločilo že več kot 22 milijonov kupcev. V zadnji, že osmi izdaji je oblikovno drugačen, varčnejši in tehnološko dovršen, s čimer je seveda najboljši Passat doslej. Oblikovno morda novi ni tako spremenjen, kot bi si marsikdo želel, a če vemo, da je samo lani Volkswagen prodal več kot milijon Passatov, za to niti ni pretirane potrebe.

Vendar to ne pomeni, da ni oblikovno drugačen. Ker je zasnovan na prilagodljivi platformi (MQB), nastopa v primerjavi s predhodnikom z večjo medosno razdaljo in skrajšanimi karoserijskimi previsi. Hkrati je širši in nižji, s tem pa je njegova postava zdaj bolj športna. Bočna stran je oblikovno popestrena z ostro in vidno bočno linijo, ki se začne nad prednjimi žarometi, nato pa se prek blatnika v višini vratnih kljuk konča v pokrovu prtljažnika in v primeru limuzine prevzema tudi funkcijo zadnjega spojlerja.

Novi Passat veliko bolj kot z zunanjostjo navduši z notranjostjo. Izbrani materiali so odlični, ergonomija nadpovprečna, izdelava nemško natančna. Tudi v notranjosti se igra linij nadaljuje, predvsem prek armaturne plošče. Sredinska konzola je še vedno nadpovprečno široka, a na njej ni pretirano veliko gumbov in stikal. So pa zato odlagalne površine in predali. Boljši ergonomiji v prid je više postavljena tudi prestavna ročica. Drugačni, še bolj ergonomski so sedeži. Za tiste, ki želijo v celoti izkoristiti prtljažnik, je pomemben podatek, da je zadnja klop deljiva v razmerju 40/20/40. Velika novost je osrednji zaslon za volanom, ki je lahko v celoti digitalen, na njem je mogoče izbirati številne prikaze, od merilnikov hitrosti in vrtljajev do navigacije ali prikaza delovanja številnih asistenčnih sistemov. Boljše so luči, na voljo so seveda tudi povsem diodni žarometi. Največ novosti je med asistenčnimi sistemi: izboljšan je sistem samodejnega parkiranja, na voljo je sistem za prikaz okolice okoli avta (štiri kamere so nameščene spredaj, zadaj in v vzvratnih ogledalih), dobrodošel je sistem za pomoč pri vožnji s prikolico, seveda predvsem pri vzvratni vožnji, ki marsikomu povzroča (pre)številne preglavice. Emergency asist je nadgradnja sistema Lane Assist – ko voznik 10 sekund ne drži volana, sistem poskuša z zvočnim signalom zbuditi voznika, če se ta ne odzove, se vozilo samodejno ustavi in prižge vse štiri smernike. Trafic Assits deluje od 0 do 60 kilometrov na uro in v gostem prometu samodejno sledi koloni pred nami. Deluje skupaj s samodejnim menjalnikom, prilagodljivim tempomatom in Lane Assitom. Poleg številnih drugih sistemov je lahko novi Passat opremljen tudi s sistemom za zaznavanje in preprečevanja trka s pešci, deluje pa do hitrosti 50 kilometrov na uro.

V novem Passatu bo ob koncu prihodnjega leta kar deset motorjev, izbrati bo mogoče tudi priključni hibrid s kar 218 'konji'. Tako kot doslej je tudi novi Passat na voljo s temi ravnmi opreme: Trendline, Comfortline in Highline. Zadnja dva paketa je mogoče še dodatno nadgraditi s paketoma Bussines in Premium.

Ob začetku prodaje je novi Passat naprodaj z le enim bencinskim motorjem, in sicer z 1,4-litrskim bencinski motorjem s 125 'konji' in osnovno opremo Trendline, zanj pa je treba odšteti 23.140 evrov. Med dizelskimi motorji je mogoče izbrati dvolitrski TDI s 150 'konji', z opremo Comfortline pa stane 26.578 evrov. Vrh ponudbe je enako velik dizelski motor, ki pa ima kar 240 'konj', pomagata pa mu še sedemstopenjski samodejni menjalnik DSG in štirikolesni pogon 4Motion. Zanj in za opremo Highline je treba primakniti 38.585 evrov. To je denimo toliko, kot je bilo treba za Passata prejšnje generacije z dvolitrskim TDI motorjem in 177 'konji'. Če k temu prištejemo še štirikolesni pogon, samodejni menjalnik in več serijske opreme, je novi Passat celo cenejši od predhodnika, kar velja tudi za druge primerljive različice. Zato ne čudi, da si je slovenski zastopnik zadal visok prodajni cilj in želi z novincem preseči prodajo v najboljših letih, ko so Slovenci kupili več kot 1.400 Passatov.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja