Pipistrel uspešno zagnal letalski hibridni pogon

19. 2. 2016
Deli

Ajdovskemu proizvajalcu letal Pipistrelu je 9. februarja uspel zagon najmočnejšega hibridnega pogonskega sklopa za letala doslej, ki je z močjo 200 kW enakovreden batnim motorjem, s katerim so običajno opremljena letala iz splošne kategorije.

Pogonski sklop, za katerega so komponente razvili v Siemensu, Pipistrelovem partnerju v projektu HYPSTAIR, v katerem kot partnerji sicer sodelujejo še podjetje MBVision, Univerza v Pisi in Univerza v Mariboru, sofinancira pa ga EU, so letalski javnosti sicer predstavili na simpoziju E2 Fliegen Symposium v Stuttgartu. Vse njegove komponente se uvrščajo v vrh tehnologije na področju letalskih pogonov.

V osrčju pogona sta pri Siemensu razvita elektromotor z 200 kilovati vzletne in 150 kilovati stalne moči in generator, ki razvija 100 kilovatov moči. Ponašata se z energetsko gostoto več kot 5 kW/kg in dvojnim navitjem s štirimi regulatorji moči, kar jima zagotavlja zelo zanesljivo delovanje. Pomemben pri delovanju sistema je tudi uporabniški vmesnik, pri katerem so projektanti želeli predvsem poenostaviti upravljanje pogona. Za reguliranje njegove moči je namreč dovolj le ena ročica s haptičnim povratnim odzivom, delovanje pogonskega sklopa pa pilot nadzoruje z novim integriranim večnamenskim prikazovalnikom, ki so ga tudi razvili v okviru projekta. Za pogonski sklop so namensko razvili tudi peterokraki vijak, ki deluje tiho in je najbolj učinkovit pri nizkih obratih, ter baterije, ki omogočajo hitro praznjenje.

Na sedežu Pipistrela v Ajdovščini so 9. februarja po obsežnem laboratorijskem testiranju in vgradnji komponent v trup letala Panthera zagnali pogonski sklop in ga ob skupni rabi generatorja in baterij uspešno preskusili pri vseh načinih pri nizkih in visokih močeh. V prihodnjih mesecih sledi še intenzivno testiranje s simulacijami vseh situacij med letenjem.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja