Podobna, pa tako drugačna: Peugeot 3008 in Seat Ateca

V prejšnji številki smo predstavili kar štiri križance, ki prihajajo iz Volkswagnovega koncerna, a vsi po vrsti se, za marsikoga kar presenetljivo, lahko bojijo francoskega novinca, Peugeota 3008.

Še pred nekaj leti bi težko zapisali, da je mogoče kolebati med francoskim in nemškim avtom, a dejstvo je, da je Peugeot z novim 3008 krepko presenetil. In presenečenje je popolno. Ne le da se novi 3008 postavlja z všečno obliko, ki je precej drugačna od predhodnika, presenetljiva je tudi notranjost. V preteklosti smo Peugeotu očitali preštevilna stikala in gumbe, z uvedbo osrednjega zaslona na dotik pa nas Francozi niso potolažili. Še enkrat se je namreč izkazalo, da prehod iz ene skrajnosti v drugo nikakor ni dobrodošel. Kar naenkrat je bil v Peugeotu na voljo le osrednji zaslon, voznik pa je pogrešal kakšen gumb ali stikalo, ki bi ga brez težav pritisnil ali zasukal med vožnjo. Že res, da je zaslon ponujal 'navidezne gumbe', a do težav je prišlo, če je bil slabo odziven, navidezni gumbi majhni, cesta pa slaba. Hkrati z omenjenim zaslonom na dotik je Peugeot uvajal nov volanski obroč. Občutno manjši od predhodnikov, hkrati z njim je bila drugačna postavitev merilnikov. Visokorasli vozniki smo morali volanski obroč vseeno postaviti v najvišji mogoči položaj, če se z njim nismo hoteli zaletavati v kolena. Posledično je to pomenilo, da se skozi volanski obroč, ker je bil ta tako majhen, ni videlo na merilnike, čez pa tudi ne.


A pri Peugeotu so poslušali kritike kupcev in, kot so zatrdili, tudi avtomobilističnih novinarjev. No, seveda niso bile samo kritike, bile so tudi pohvale, zato je po prenovi majhen volanski obroč ostal. A temeljito spremenjen, čezenj bi se brez težav videlo na stare merilnike, saj ni raven le na spodnji strani, ampak tudi na zgornji. Vendar so šli pri Peugeotu še korak dlje in s 3008 (pozneje pa z vsemi novimi modeli) ponudili tudi povsem digitalno armaturno ploščo. Nekaj takega, kot so pred časom že ponudili v koncernu Volkswagen. A pri Nemcih je tovrsten 'špas' na voljo za izdatno doplačilo, v 3008 pa je serijski že od drugega paketa opreme. In če vemo, da tistega osnovnega ne kupi skoraj nihče, je povsem digitalna armaturna plošča tako rekoč del serijske opreme. Pri tem pa armaturna plošča navduši s prilagodljivostjo, saj omogoča številne prikaze, predvsem pa se vse jasno in različno vidi. In tako kot je 3008 spremenjen zunaj, je povsem drugačna tudi notranjost. Ob že omenjenih volanskem obroču in armaturni plošči izstopa še sredinska konzola in ob samodejnem menjalniku zelo všečna prestavna ročica. Tudi z običajno ročico ročnega menjalnika notranjost ni bistveno slabša, zato lahko v obeh primerih potrdimo, da je Peugeotu uspelo narediti izjemen avto.


Po drugi strani se zdi, da je Seat Ateca na ceste zapeljala v napačnem času. Saj ne, da bi bilo z njo kaj narobe, sploh ji je v korist dejstvo, da se manjši križanci zelo dobro prodajajo, a zgodba okoli Volkswagnovih težav ji zagotovo ne godi. Že tako ali tako je Seat v Volkswagnovem koncernu zadnje kolo. Pa glede na videno in preizkušeno v zadnjem času povsem neupravičeno. Tako kot za marsikateri Seat lahko tudi za Ateco zapišemo, da ponuja v primerjavi s Volkswagnovimi modeli nekaj drugačnosti, morda kanček več športnosti in seveda španskega pridiha. Jasno, da Ateca ni tako prestižna kot na primer Tiguan, a je zato tudi cenejša. Sicer ne več toliko, kot so bili včasih Seati v primerjavi s Volkswagni, a vendarle je. Vseeno Ateca vozniku ponuja varno zatočišče in predvsem daje vtis kompaktnega avtomobila. V primerjavi s 3008 prinaša nekaj nemške natančnosti, začinjene s španskim temperamentom. Peugeotova vožnja je bolj udobna oziroma manj športna, kar pa ne pomeni, da se avto v ovinkih pretirano bolj nagiba kot Ateca. Tako je dobro, da kupec preizkusi oba in izbere tistega, ki mu bolj leži.


Kajti, vedeti je treba, da bolj športno vožnjo v Ateci zagotavlja trše podvozje, posledično je udobja med vožnjo manj. Tako naj ne odloča le cena, ampak tudi narava voznika. Ateca za dinamičnega voznika in 3008, hm, za vse druge. Morda tale primerjava spet ne gre na roko Ateci, saj smo jo tokrat postavili ob bok izvrstnega tekmeca.


Seveda pa je prav, da za konec pogledamo še cenovno primerjavo. Osnovni Peugeot 3008 z 1,2-litrskim turbobencinskim motorjem (130 'konj') stane 20.390 evrov, dizelski vstopni model pa je opremljen z 1,6-litrskim motorjem, ki ponuja 100 'konj' in stane 20.990 evrov. Seat Ateca je v osnovni različici opremljena z litrskim turbobencinskim motorjem, ki ponuja 115 'konj', stane pa 19.499 evrov. Atecin dizelski začetnik je 1,6-litrski TDI s 115 'konji', zanj pa je potrebnih 22.280 evrov. Pod črto oba avtomobila staneta približno enako. Tako še enkrat velja prej napisano – preizkusiti je treba oba in se odločiti tudi na podlagi svojih vozniških navad in pričakovanj. Oba jih bosta v osnovi bolj ko ne izpolnila, a razlike vendarle so.

besedilo: Sebastjan Plevnjak · foto: Saša Kapetanovič

  Peugeot 3008 Seat Ateca
Dolžina 4,447 m 4,363 m
Medosna razdalja 2,675 m 2,638 m
Višina 1,620 m 1,601 m
Prtljažnik 520-1.482 l 510 l
Teža 1.425 kg 1.446 kg

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja