Reportaža: Porsche Ice Force

11. 4. 2010 | Dušan Lukič
Deli

–20 stopinj Celzija, led, ježevke in kopica Porschejev. Si že predstavljate, za kaj gre?

Porsche Ice Force

Pa niti ni treba, da se udeležite prav treninga vožnje po ledu. Porschejevi treningi so dobro organizirani. Začne se pri najbolj osnovnih stvareh, le praktični vožnji z inštruktorjem . .

Sledi Porsche Sport Driving School. Najprej Warm up (ogrevanje), za katerega ni potrebno predznanje, nauči pa vas osnov varne hitre vožnje in si ga lahko privoščite na dirkališču ali pa na brezpotjih za okoli 800 evrov.

Sledi Precision (tudi zanj ne potrebujete predznanja, vsebuje pa naprednejša znanja in hitrosti so večje), ki stane okoli 1.200 evrov. Precision je tudi druga oziroma zadnja stopnja treninga na brezpotjih in hkrati prva stopnja treninga na ledu (tu se imenuje Camp Alpine ali Camp4, stane pa precej več, dva tisočaka v Avstriji ali tri in pol na Finskih zaledenelih jezerih).

Sledi stopnja, imenovana Performance, kjer vas bodo naučili biti hiter na stezi (za 1.500 evrov) oziroma naprednih znanj za vožnjo po ledu (Camp4S za štiri tisočake, seveda spet na Finskem), in za konec še stopnja Mater, kjer boste tako na stezi kot na ledu deležni dirkaških tehnik in je namenjena popolnemu obvladovanju avtomobila pri vseh hitrostih (1.700 evrov na dirkališču, pet tisočakov za Ice Force na Finskem).

Seveda lahko nadaljujete še dirkaško šolanje za pokal Porsche ali pa izberete katerega izmed specializiranih treningov (za superšportne avtomobile, za driftanje ali pa za vožnjo starejših modelov, ki se ne morejo pohvaliti s tako dodelanim podvozjem kot sedanji modeli – in z elektronskimi pomagali, seveda).

A vrnimo se k zabavi na ledu. Takšen tečaj Ice Force sicer traja tri dni, mi smo ga doživeli v enem samem, od jutra do mraka, krog za krogom, vrtenje za vrtenjem.

Začeli smo s Panamerami 4S PDK, štirikolesno gnanimi petmetrskimi in dvotonskimi limuzinami s krepkim osemvaljnikom pod motornim pokrovom.

Po 180 enoinpolmilimetrskih žebljev (le 180 bi bilo pravilneje, kajti za gume teh širin bi moralo biti žebljev dvakrat toliko) je bilo v vsaki gumi (kasneje, pri športnih modelih, so bili žeblji štirimilimetrski, a enako redko posejani), kar je bilo ravno dovolj, da se je dalo Panamero še dovolj dobro krotiti na čistem ledu zamrznjenega jezera pod kolesi.

Sedem in pol kilometrov je dolgo in na njem je za približno 20 kilometrov stez. Panamero smo zapodili na eno srednje hitrih, večinoma z drugo prestavo dvosklopčnega menjalnika PDK, tu in tam tretjo . .

Kakšna je bila, si sicer lahko ogledate na naših spletnih straneh (v avto je bil vgrajen videosistem s tremi kamerami), prav presenetljivo pa je bilo, kako zlahka se je več kot dvotonska limuzina pustila premetavati sem in tja. Le nekaj trikov je treba poznati – recimo to, da računalnik ob do konca zavrtenem volanu motorju ne dovoli sprostiti vse moči (za zaščito menjalnika in diferenciala) . .

Pravo nasprotje je bila naslednja postojanka, sredinsko motorizirani in zadaj gnani Cayman S z nekoliko ožjimi gumami. Treba je vedeti le, da lahek nos potrebuje kakšno stotinko dlje, da se odzove na voznikov ukaz z volanom (in pri tem se je treba zavedati, da je treba težo prenesti na sprednji kolesni par), pa se takle Cayman spremeni v vrhunsko vozniško igračo.

Zlahka obvladljiv, igriv, z živahnim zadkom, natančnim volanom, hitrim menjalnikom. Čista poezija, skratka, in med vsemi v dnevu se je izkazal za zabavi na snegu najbolj naklonjenega – morda z izjemo 911 Turbo, ki je bil naslednji na seznamu.

Štirikolesno gnani superšportnik ima sicer enak sistem štirikolesnega pogona kot preostali Porscheji z oznako 4 v imenu, a obilica motorne moči in navora ter popolnoma nič turboluknje sta razloga za njegovo igrivost na snegu. Na koncu pa se vendarle izkaže, da je sicer hitrejši od Caymana, a manj zabaven in zahtevnejši za vožnjo.

Pa zadaj gnana Carrera S in štirikolesno gnana 4S? Enako: prva je bolj igriva, druga hitrejša. Ko vas iz rok izpustijo Porschejevi inštruktorji, boste tako in tako obvladali obe.

In če si že omislite avto za več kot 100 tisočakov evrov, je tistih nekaj tisočakov za takle tečaj resnično malo – še zlasti ker boste brez njega le stežka izvedeli, kaj v resnici zmore vaša nova avtomobilska pridobitev in zakaj je stala, kolikor je stala.

Sicer pa: tudi če ne vozite Porscheja, vas bodo porschejevci na takšnem tečaju veseli.

Dušan Lukič, foto: Porsche

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"