Reportaža: Volvo Winter Drive; Vse najboljše!

Pri Volvu letos praznujejo 20. obletnico svojega štirikolesnega pogona.

Kje najbolje proslaviti tako obletnico kot tam, kjer se Volvo počuti najbolje? Na snegu, seveda. Za prikaz Volvovega pogona na vsa štiri kolesa AWD so poskrbeli gostitelji: S60, V40, V60, XC60 in seveda zvezda prireditve, novi XC90. Okoli zadnjega se je tudi največ govorilo, kajti v Volvu so izredno zadovoljni z dosedanjimi prodajnimi številkami, saj naj bi bilo oddanih že več kot 88 tisoč naročil. Tudi v Sloveniji je med prodanimi Volvi novi XC90 že prilezel na tretje mesto, kjer pa na vrhu še zmeraj kraljuje XC60. V Volvu tudi obljubljajo, da bo osvežitev njihove prodajne linije zdaj potekala tako hitro, da bo pravzaprav XC90 že čez tri leta najstarejši predstavnik v floti.

To, da je več kot polovica vseh prodanih Volvov opremljenih s štirikolesnim pogonom, že samo po sebi daje priznanje pogonski tehnologiji AWD. Že res, da letošnja zima ni bila ravno naklonjena preizkušanjem tovrstnih zmogljivosti, a naključje je hotelo, da je ravno pred našim prihodom na testni poligon v okolici Salzburga nebo poslalo svežo pošiljko snega. Tako smo lahko v idealnih razmerah preizkusili delovanje štirikolesnega pogona, predvsem pa smo lahko uživali v neskončno dolgih drsenjih, brez skrbi, da nam nasproti stoji kakšna obcestna ograja. Medtem ko je XC90 brez dvoma ponudil največ užitkov na poti na testni poligon, pa se je tam najbolj izkazal majhni in okretni V40 Cross Country. Preizkus delovanja štirikolesnega pogona na snegu ni le dober način spoznavanja tehnike, ampak tudi odlična šola vozniških odzivov. Drsenje po zaledeneli površini pri majhnih hitrostih ni nič drugega kot ponazarjanje situacije, kaj se lahko zgodi na cesti pri veliko večjih hitrostih. In če se boste znali pravilno odzvati ter imeli zaupanje v vaš avto in tehnologijo, tak trening še kako koristi. Konkretneje, spoznali boste, da zavora v nekaterih primerih ni prava rešitev v kritični situaciji. Morda vas reši ravno pritisk na stopalko za plin skupaj z odločnim vihtenjem volana. Takrat je odločilen hiter odziv delovanja štirikolesnega pogona, ki avtomobil vrne v želeno smer. In v tem je Volvo dober. Že 20 let.

Besedilo: Saša Kapetanovič; foto: tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja