Sedem generacij Fieste

11. 1. 2008
Deli

Predstavljamo sedem generacij Fieste, od leta 1976 do konca 2005, ko je Ford osvežil zadnjo generacijo. Inženirji se niso pretirano posvetili mehaniki, bolj so bili na delu oblikovalci, ki so morda narisali zadnjo Fiesto v zgodovini. Če seveda nova ne bo poimenovana s tem imenom.

1976? 1983

Zelo uspešna prva generacija, saj je že po treh letih izdelave praznovala milijonti primerek. Na voljo so bili trije motorji z močmi od 45 do 83 ‘konjev’.

1983? 1989

Oblikovna prenova prve gene­racije, bolj tekoče poteze. Prvič pa se je pod motornim pokrovom znašel dizelski motor. Fiesta druge generacije je zmogla do 96 ‘konjev’.

1989? 1995

Pri širitvi priljubljenosti te Fieste je imela veliko zaslug tudi prvič ponujena petvratna različica. V najmočnejši izvedbi je imela tretja generacija Fieste 133 ‘konjev’ in je šla več kot 200 km/h.

1995? 1999

Prenova je dobro dela tudi voznosti, saj je postala Fiesta eden najvodljivejših avtomobilov svojega razreda. Nova paleta motorjev, med katerimi je bil tudi 1, 25-litrski bencinski, je prinesla svežo moč, ki je segla do 88 ‘konjev’.

1999? 2002

Leta 1999 se je na trgu pojavila prenovljena (in ne nova) Fiesta, ki ni bila kakšna revo­lucionarna novost. Pri Fordu so s prenovo poskušali zakriti dejstvo, da gre (v primerjavi s preostalimi hišnimi modeli) za zastarel model.

2002? 2005

Povsem nova, tretja gene­racija se je pojavila v novem tisočletju in kupcem ponudila široko izbiro motorjev z močmi vse do 150 ‘konjev’, kolikor jih je zmogla civilno-dirkaška Fiesta ST.

2005? 2008

Proti koncu leta 2005 je Ford osvežil zadnjo generacijo Fieste. Inženirji se niso pretirano posvetili mehaniki, bolj so bili na delu oblikovalci, ki so morda narisali zadnjo Fiesto v zgodovini. Če seveda nova ne bo poimenovana s tem imenom.

Več o zadnji prenovi Fieste si lahko preberete tukaj.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja