Tehnika: Hibridni Porsche v Ženevi

3. 3. 2010
Deli

Porsche bo na avtomobilskem salonu v Ženevi predstavil revolucijo, saj bodo 110 let zatem, ko je Ferdinand Porsche zasnoval prvega hibrida, pokazali revolucionarni dirkalnik 911 GT3 R s hibridnim pogonom.

Gre za dirkaški sistem, ki je precej drugačen od tistih, ki jih v serijske avtomobile vgrajujejo avtomobilske tovarne.

Spredaj sta dva elektromotorja s 60 kW, v zadku pa je štirilitrski šestvaljni bokser s 353 kilovati. Energijo shranjuje vztrajnik, ki je vgrajen poleg voznikovega sedeža. Gre za elektromotor z rotorjem, ki se vrti z maksimalno 40.000 vrtljaji na minuto in mehansko shranjuje energijo v obliki rotacijske energije.

Energijo iz napolnjenega rotacijskega shranjevalnika električne energije voznik lahko uporabi pri pospeševanju iz ovinkov ali prehitevanju (ali kar tako), tako da med delovanjem alternatorja elektromagnetno zavira vztrajnik in s tem iz njegove kinetične energije zagotovi do 120 kW (šest do osem sekund) za oba motorja na sprednji premi.

Ta dodatna moč je vozniku po vsakem polnjenju na voljo za približno šest do osem sekund. Dirkalnik 911 GT3 R Hybrid bodo preizkusili tudi na stezi, kako dober je, pa bo pokazala predvsem 24-urna dirka na Nordschleife sredi maja.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja