Novi Avto magazin: napoved nove Škode Yeti, test najnovejšega Audija TT in sveže Škode Fabie Combi, svetujemo, kaj morate paziti pri vzdrževanju karoserijskih delov pri starejšem avtomobilu

16. 4. 2015
Deli

V novi številki Avto magazina smo objavili naše videnje nove Škode Yeti, preskusili smo svežega Audija TT-ja ter preverili, ali je najnovejša Škoda Fabia Combi še vedno tako uporabna. Poleg tega smo preskusili še oblikovno osveženega Mercedes-Benza razreda B, ki so ga slovenski kupci tudi zaradi ugodne cene imeli zelo radi. Naredili smo prve kilometre na Yamahi XJR 1300 ter za vas preverili, kaj morate biti pazljivi pri popravilu karoserijskih delov pri starejšem avtomobilu.

Od križancev v skupini Volkswagen bo na trg najbrž najprej prišel Yeti – že sredi prihodnjega leta. Njegovega 'brata' smo vsaj v osnovnih obrisih spoznali pred kratkim – Seat je namreč na avtomobilski razstavi v Ženevi predstavil študijo 20V20, ki je oblikovalski pogled na njihovo serijsko novost. Pri skupini Volkswagen so že najavili, da bodo v Škodini tovarni Vrchlaby izdelovali tako Seate in Škode. Za zdaj še ni javno, kateri od obeh bo predstavljen prvi, torej novi rod Yetija ali prvi Seatov pravi terenec, ki bo dobil ime Tribu. Je pa že jasno, da bodo pri obeh uporabili konstrukcijsko predlogo, ki jo ponuja Volkswagnova zdaj že skoraj magična kombinacija črk MQB. Gre seveda za skupno platformo, na kateri sta pri Škodi že zasnovana dva modela, Octavia in Superb. Primerno prirejena bo tvorila tudi osnovo za številne križance, ki jih bodo znamke koncerna Volkswagen v prihodnjih letih začele ponujati kupcem. Razkrivamo.

Naj vas oznaka Ultra v imenu testnega Audija TT 2.0 TDI ne zmede: ne gre za še posebno počasno različico TT-ja, gre le za TT, ki zmogljivosti uspešno kombinira z manjšo porabo. Porabo, ki se lahko kosa z najvarčnejšimi družinskimi avtomobilu naše lestvice porab na normnem krogu, čeprav tak TT do sto kilometrov na uro od sprinta v vsega sedmih sekundah in njegov dvolitrski turbodizelski pogonski agregat ob 135 kilovatih oziroma 184 'konjih' zmore še zelo odločnih 380 njutnmetrov navora, ki znajo poskrbeti za tisti značilni turbodizelski občutek brce v zadnjico. Rezultat 4,7 litra porabe na normnem krogu vsekakor popolnoma upraviči napis Ultra na zadku tega TT-ja. Del razloga je tudi precej majhna masa (prazen tehta le 1,3 tone), ki je posledica široke uporabe aluminija in drugih lahkih materialov. Test.

Nova Fabia Combi je v primerjavi s predhodnico udobnejša, saj je daljša in širša, z večjim prtljažnikom pa tudi uporabnejša. Predvsem pa je lepša! Stari Fabii Combi ne zamerimo veliko, saj je ogromno družin, ki jim predano služi. Pravzaprav je zaradi radodarnejše višine idealen avtomobil za starejše, ki imajo težave pri vstopu oziroma izstopu iz njega. Toda pri Škodi so hoteli več – lahko bi rekli tudi drugače, predvsem v smislu pomlajevanja obiskovalcev njihovih prodajnih salonov. Zato je nova Fabia Combi v primerjavi s predhodnico za centimeter daljša, za štiri centimetre širša in za 3,1 centimetra nižja. In če ob tem pogledamo še na ostrejše oblikovalske poteze, ki jih je oblikovala skupina okoli slovaškega Škodinega šefa oblikovanja Jozefa Kabana, potem nam mora biti jasno, od kod nova dinamika. Kratki test.

Pri Mercedesu so se v času od začetka ponudbe novega razreda B lotili tudi izboljšave gospodarnosti porabe goriva motorjev. Medtem ko sta bila naša prva dva testna razreda B 180 CDI še z 1,8-litrskim turbodizlom, je v najnovejšem deloval že manjši, zgolj 1,5-litrski štirivaljnik. Šele pogled v tehnične podatke je izdal, da gre torej za motor, ki ga Mercedesu dobavlja njegov kooperant Renault. Po moči se ta od prejšnjega nič ne razlikuje, glede navora pa je tega celo nekaj več, čeprav je ta na voljo pri nekoliko višjih vrtljajih kot pri prejšnjem. Kratki test.

Prenovljena Yamaha XJR, ki nastopa v dveh različicah, standardni in Racer, išče navdih v dizajnu poznih sedemdesetih in osemdesetih, ko so bile linije motociklov preproste, tako kot so materiali. To je bil čas prvih superbajkov, olupljenih cestnih motociklov z ozkimi posodami za gorivo, dolgimi sedeži in številčnicami na bokih. Takšni motocikli so danes odlična osnova za predelave in prav to je bilo vodilo pri snovanju prenovljene XJR. Pri Yamahi želijo združiti z novo XJR prav to: enostavnemu motociklu dodati novo hišno tehnologijo, vse skupaj pa je temelj nadaljnjih predelav, za katere pri Yamahi pripravljajo obilje dodatne opreme. Motocikel z velikim zračno hlajenim agregatom je ostal v proizvodnji vse od prve modelne različice XJR 1200 leta 1995. Dvajset let je dolga doba, v tehnološkem smislu govorimo o svetlobnih letih napredka in sprememb. A prav na to karto igra nova Yamaha. Ni tehnološki biser, ima pa dušo. Vozili smo.

V prejšnjih številkah smo preverili kakovost zavornih delov in žarometov. V tokratni se bomo posvetili karoserijskim delom. Zamenjava karoserijskih delov in pripadajoče avtoličarske storitve nas običajno doleti ob nesreče ali poškodbi na parkirišču. Stroški popravil (sploh pri starejših avtomobilih) lahko zelo hitro presežejo vrednost avtomobila, zato lastniki pogosto posežejo po najcenejših karoserijskih delih in tako poskušajo strošek popravil kar najbolj znižati, čeprav je finančni prihranek zaradi tega razmeroma majhen. Medtem ko je pri žarometih večinski oziroma celoten strošek zgolj žaromet (montažo opravimo sami ali je strošek montaže zanemarljiv), je pri karoserijskih popravilih strošek rezervnega dela le del celotnega stroška. Svetujemo.

Novi Avto magazin 09/2015 je že v prodaji!

Naslednja številka, 10/2015, izide 30. aprila 2015. Na revijo se lahko naročite tudi prek spleta.

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"