Vozili smo: Subaru Impreza WRX STI

17. 10. 2010 | Dušan Lukič
Deli

Naprej v preteklost. Krilo se vrača, bi lahko tudi zapisali. Ljubitelji 'prave' Impreze WRX STI lahko nehajo zavijati z očmi, kajti z modelnim letom 2011 se veliko krilo na zadku vrača.

Zgodba druge generacije, tokrat le kot štirivratna limuzina in kot karavan, se je končala leta 2008, ko je na dan prišla sedanja generacija. Že pred tem, leta 2006, je Impreza STI dobila 2, 5-litrski turbomotor (tudi zato, da je lahko izpolnila okoljske predpise in ohranila dovolj zmogljivosti) in oznako STI namesto STi. Največja posebnost tretje generacije STI (z oznako platforme GR): petvratna karoserija. Prvič v zgodovini. Odzivi so bili različni, od navdušenja do zgražanja. A tistih, ki so trdili, da je edina prva Impreza STI štirivratna Impreza STI, je bilo očitno dovolj in ogromno krilo na limuzinskem prtljažnem pokrovu se vrača.

Oblikovanje je seveda (petvratna različica je za modelno leto 2011 ostala navzven skoraj nespremenjena) takšno, kot se za STI spodobi. Avto je na pogled skoraj širši kot daljši, blatniki so izrazito izbuljeni (zadaj je to pri štirivratni različici precej bolj izrazito kot pri petvratni), zadek poleg ogromnega krila zaznamujejo še štiri izpušne cevi, po dve na vsaki strani zadnjega odbijača. Platišča so serijsko 18-palčna, nekoliko privajanja pa zahtevajo le zadnje luči. Omeniti velja, da je štirivratna različica kar za 17 centimetrov daljša od petvratne (ob enaki medosni razdalji), kar pomeni tudi večji, 420-litrski prtljažnik (namesto 301 litra pri petvratni različici).

Tako štiri- kot petvratna različica imata nov prednji odbijač, z več odprtinami, malce drugačno (in večjo) masko in naprej potegnjen zaključek na dnu odbijača.

Nova karoserijska različica je prinesla tudi spremembe v notranjosti, tudi za petvratno različico. Deli armaturne plošče, volana in vratnih oblog so zdaj temno kovinske barve, radio je standardno dobil bluetooth sistem prostoročnega telefoniranja (z dodatnimi gumbi na volanu vred), ter USB-priključek (v predalu za rokavice). Ne veliko, je pa zelo dobrodošlo.

Tudi tehnično je nova Impreza WRX STI malce spremenjena. Podvozje je zdaj za pet milimetrov nižje, nastavitve vzmeti in blažilnikov pa malo spremenjene, da bi avtomobil še natančneje ubogal voznikove ukaze, še posebno v hitrejših ovinkih, predvsem na račun zmanjšanega nagibanja, za kar skrbita tudi milimeter debelejša stabilizatorja (zdaj spredaj 21- in zadaj 19-milimetrska).

Prednje obese so dobile nova aluminijasta spodnja prečna vodila, zadnje pa nova vpetja. Nova in čvrstejša so tudi vpetja zadnjega pomožnega okvirja, vse skupaj pa zagotavlja natančnejše vodenje koles in zato tudi boljšo lego na cesti. Medosna razdalja je zrasla za pet milimetrov, zaradi sprememb pri obesah pa so širši tudi koloteki: 1.530 (in zadaj 1.540) milimetrov namesto dosedanjih 1.495.

Karoseriji so v obeh različicah namenili nekaj ojačitev, in ko prištejemo še nekaj več opreme, se tehtnica ustavi pri 1.505 kilogramih, kar je več kot doslej, a so zmogljivosti vseeno boljše.

Pri motorju in menjalniku ni velikih sprememb, 2, 5-litrski turbo še vedno zmore 300 'konjev', res pa je, da so ekologiji na ljubo motorju namenili nekaj malenkostnih tehničnih dodelav, menjalnik ima karbonske sinhhronske obročke, sistem SI Drive (Subaru Intelligent Drive) še vedno omogoča nastavljanje odzivnosti avtomobila (motor, elektronska stopalka za plin …), sredinski diferencial pa poleg ročnih ponuja še tri samodejne nastavitve: normalno, eno nagnjeno k podkrmarjenju in eno k prekrmarjenju. Osnovna razporeditev navora je 41 odstotkov spredaj in 59 zadaj.

Da, užitki med ovinki so po novem še malo večji. Da, prostora v prtljažniku je nekaj več. Da, oprema je bogatejša. A najpomembnejše je vendarle dejstvo, da se Impreza WRX STI z novo različico vrača v preteklost, v čase ogromnega zadnjega krila. Impreza WRX STI, kakršna mora biti. In tudi zato bo odslej petvratna različica na voljo le še po posebnem naročilu.

Subaru Impreza WRX STI (4 vrata)

motor (zasnova): štirivaljni, bokser, turbo

gibna prostornina (cm? ): 2.459

največja moč (kW/KM pri 1/min): 221/300 pri 6.000

največji navor (Nm pri 1/min): 400 pri 4.000

menjalnik, pogon: R6, 4x4

prednja prema: prečna vodila, vzmetni nogi McPherson, stabilizator

zadnja prema: večvodilna prema, stabilizator

medosna razdalja (mm): 2.625

dolžina × širina × višina (mm): 4.580 × 1.795 × 470

prtljažnik (l): 420

masa praznega vozila (kg): 1.505

največja hitrost (km/h): 250

pospešek 0–100 km/h (s): 5, 2

poraba goriva po ECE, mešan cikel (l/100 km): 10, 5

izpusti CO2 (g/km): 243

Dušan Lukič, foto: Tovarna

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"