Druga generacija BMW-jeve serije 1

16. 7. 2009
Deli

BMW-jev vstopni model je v marsičem edinstven. Je ena redkih kombilimuzin v bavarski ponudbi in edini predstavnik spodnjega srednjega avtomobilskega razreda s pogonom na zadnji kolesi. Zaradi tega trpi njegov prtljažnik, ki v razredu ni med večjimi, je pa zato Enica po vodljivosti odlična.

Prenova je prinesla razlikovanje med tri- in petvratno različico, na trgu sta tudi kupe in kabriolet, prehod v drugo generacijo, ki se bo zgodil leta 2011, pa bo poskrbel še za večjo modelno pestrost, saj prihaja tudi Z2, o katerem smo pri Avto magazinu že pisali in ki bo, kot kaže, naprodaj s trdo (kupe) in pomično streho (kabriolet).

V Münchnu razmišljajo tudi o nekakšnem kombiju, s katerim bi zapolnili vrzel med Enko in novim X1. Po vsej verjetnosti bi to lahko bil klasičen Touring ali 1GT. Obstaja tudi možnost, da bodo Bavarci izdelali kupejevski terenec na osnovi serije 1 z le enim parom bočnih vrat.

Govori se tudi o nasledniku legendarnega 2002, nekakšni štirivratni limuzini. Naj spomnimo, osnovna različica serije 1 ima kombilimuzinski zadek. Oblikovno nova Enka ne bo kaj dosti odstopala od poznanega modela, kar potrjujejo ene prvih fotografij zamaskiranih prototipov, ki so jih posneli v glavnem mestu Bavarske.

Nova generacija serije 1 bo imela vzdolžno vgrajene motorje, ki si jih bo delila s serijo 3. Sledeč trendu zmanjševanja gibnih prostornin motorjev in dodajanja prisilnega polnjenja prostorninsko vedno šibkejšim agregatom, načrtujejo tudi rojstvo novega prisilno polnjenega trivaljnika (moč 80 kW ali celo 120 kW), ki bo v Enki zamenjal atmosferski 1, 6-litrski bencinec.

Odhaja še dvolitrski brat, namesto katerega prihaja 1.6 turbo z močjo med 110 in 150 kilovati. Pri BMW-ju še razvijajo 1, 6-litrski dizel, toda kot kaže, bodo ob začetku prodaje nove generacije dizelsko čast branile stare, a odlične sablje: tri različice dvolitrskega motorja. BMW bo še naprej zmanjševal izpust CO2 in porabo goriva.

Najbolj nabrušene različice bodo označevali z legendarno oznako ti, ki bo prinesla tudi aerodinamično dodelan videz. V igri za serijo 1 je tudi štirikolesni pogon iz X1.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja