BMW serije 7 xDrive

20. 7. 2009
Deli

Dobro vemo, da so ­nekateri prepričani, da BMW, sploh recimo Sedmica, ni za v sneg. Te bo zdaj prepričal štirikolesni pogon.

Štirinajsta številka Avto magazina zaradi poletnega časa seveda ni najprimernejša za debatiranje o snegu, a razlog tega razpravljanja je štirikolesni pogon xDrive, ki ga BMW za serijo 7 še preizkuša in razvija, za kupce pa bo pripravljen nekje septembra, kar bo ravno pravi čas za jesensko-zimsko oborožitev.

xDrive v seriji 7 je logična poteza, saj glavna tekmeca Audi in Mercedes-Benz že dolgo ponujata štirikolesno gnane limuzine najvišjega ranga. Morda bo kdo razočaran, ker xDrive v Sedmici ni revolucionaren, saj je povzet po sistemu, ki ga poznamo že iz Petice, toda v praksi in v primerjavi serije 5 in 7 (obe z xDrivom smo primerjali na namočenem poligonu) je napredek opazen.

Za to pa sta, tako pravijo pri BMW-ju, krivi predvsem dve stvari: drugačne nastavitve (elektronika) in drugačno vpetje (predvsem) prednjih koles (dvojna vodila). BMW-jevi inženirji so elektro­niko nastavili tako, da ta, prek sklopke povsem samodejno elektronsko vodeni sistem štirikolesnega pogona reagira še pred (recimo) vstopom v ovinek, kar skoraj povsem odpravlja podkrmarjenost.

Še več, Sedmica z xDrivom je pri pospeševanju iz ovinka lahko nevtralna, lahko pa celo rahlo prekrmari in vozniku dovoli nekaj užitkov, ki ob izklopljeni stabilizacijski elektroniki postanejo primerljivi s tistimi v vožnji 'le' zadaj gnane Sedmice.

Na testnem poligonu je šla Petica s starejšo generacijo xDriva v ovinkih opaznejše 'čez nos', kar se pri Sedmici xDrive skorajda ni dogajalo. V običajnih okoliščinah je Sedmica xDrive gnana kot Petica z enakim pogonom: 40 odstotkov proti 60 v prid zadnjega kolesnega para.

Pri Petici sistem reagira, ko avtomobil že podkrmari, pri Sedmici pa na podlagi podatkov zasuka volana, plina in še česa xDrive vnaprej ve, da obstaja možnost, da bo nos avtomobila začel siliti iz ovinka, zato proti zadnji premi pošlje več moči (razmerje 20 proti 80 v prid zadnji premi) in omogoči agilnejšo in stabilnejšo vožnjo.

Za zdaj bo jeseni xDrive v seriji 7 na voljo le v različici 750i, bodo pa Bavarci pripravili tudi druge različice s tem sistemom, če bo povpraševanje dovolj veliko. Štirikolesno gnani 750i bo v Nemčiji stal 96 tisoč evrov. V primerjavi z na zadnji kolesi gnanim je 750i xDrive za 84 kilogramov težji, od 0 do 100 kilometrov na uro pospeši za desetinko hitreje (v 5, 1 sekunde pri krajši različici in v 5, 3 sekunde pri daljši različici), poraba pa je večja za okoli pol litra (kratki 750i popije na 100 prevoženih kilometrov 11, 4 litra goriva, xDrive pa 11, 9).

Glavni trgi za serijo 7 xDrive so Severna Amerika, Rusija in Nemčija. Zanimivo, v nekaterih ameriških zveznih državah, predvsem to velja za severni del ZDA, povprašujejo skorajda izključno po štirikolesno gnanih BMW-jih. Na poligonu smo v varnih okoliščinah preizkusili tudi delovanje pogona na zelo spolzki podlagi.

Danski novinar je preslišal napotek inženirjev, da se na stekleno ploščad (gre za simulacijo ledu) odpravimo zgolj s štirikolesno gnanimi vozili (serija 5 in 7), in je s 750i tako obstal na oviri in moral peljati vzvratno po 20-odstotnem klancu navzdol do suhega asfalta.

xDrive tam ni imel težav, iz 'ledenega objema' je elektronika Sedmico in Petico kljub povsem pohojeni stopalki za plin odpeljala brez težav. Še nekaj. Če ste po vzoru X6 pričakovali, da bo Sedmica z xDrivom dobila tudi sistem Dynamic Performance Control z dvema planetnima zobnikoma na vsaki od obeh zadnjih polgredi in z dvema lamelnima sklopkama za družbo, ste se zmotili.

xDrive v Sedmici ni sposoben prenašati navora med zadnjima kolesoma, lahko pa notranje kolo po potrebi zavre. Glede na okoliščine so možni scenariji razporeditve navora med premama: od razmerja 50 proti 50 do 0 proti 100. xDrive tudi v seriji 7 poskrbi za varnejšo vožnjo in odpravljanje bojazni voznic in voznikov, ki kljub zelo napredni stabilizacijski elektroniki ob besedah zadnji pogon dobijo potne dlani.

Kupci, vajeni pogona izključno na zadnji kolesni par, bodo seveda ostali zvesti 'osnovni' različici, vse druge, ki so se do zdaj zanašali na 4Matic in Quattro, pa zna Sedmica z xDrivom prepričati. Nas je, saj ne krati veselja do vožnje.

Model: BMW 750 xDrive

motor (zasnova): 8-valjni, V, neposreden vbrizg, dve turbopuhali

gibna prostornina (cm? ): 4.395

največja moč (kW/KM pri 1/min): 300 (407) pri 5.500–6.400

največji navor (Nm pri 1/min): 600 pri 1.750–4.500

menjalnik, pogon: S6, štirikolesni

prednja prema: posamične obese, vzmetni nogi, dvojni vodili, stabilizator

zadnja prema: večvodilna prema, 750Li serijsko zračno vzmetenje

medosna razdalja (mm): 3.070 (3.210)*

dolžina × širina × višina (mm): 5.072 ( 5.212)* x 1.902 x 1.479

prtljažnik (l): 500

masa praznega vozila (kg): 2.030 (2.065)*

največja hitrost (km/h): 250

pospešek 0–100 km/h (s): 5, 1 (5, 3)*

poraba goriva po ECE, mešan cikel (l/100 km): 11, 9 (ni podatka)*

R6 = ročni, S5 = samodejni, RR5 = ročni robotizirani, DS7 = dvojna sklopka

*različica z daljšo medosno razdaljo (L)

Mitja Reven, foto: tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja