Nissan Tiida

7. 6. 2007
Deli

Če me Sunny spominja na sončni vzhod in Almera na žalostno deklico, me Tiida spominja na plimo. Vse skupaj pa na neke stare, tradicionalne japonske vrednote.

Nekaj je v tem tudi resnice; tiida namreč po japonsko pomeni nenehno spreminjajoča se plima. Prava resnica o Tiidi pa se prav­zaprav skriva za besedo ‘tradicionalno’ - ta namreč najbolje opiše smisel in vodilo novega Nissana.

Novega? Tiida je nova le za evropske trge, drugod po svetu je znana že leto in več. Na Japonskem in v ZDA se ji reče Versa, sicer pa gre za isti avtomobil.

Zasnovana je bila na Japonskem, za evropske potrebe jo izdelujejo v Mehiki, da pa bi ustrezala tukajšnjim voznikom, navadam in cestam, so jo v Evropi rahlo priredili: dali so ji druge, bolj toge vzmeti, dobila je drugačne blažilnike (spremenjena karakteristika), spremenili so ji karakteristiko volanskega mehanizma (električni servo! ), izboljšali so zvočno udobje, v ponudbo dodali turbodizelski motor in ji nadeli bolj smejoč obraz - z drugačno masko motorja in z drugačnim odbijačem.

Tiida je uradno zamenjava za Almero in prevzema njene kupce - tradicionaliste v širšem pomenu besede. Ljudi, ki se ne morejo identificirati z morda na trenutke res že pri­siljenim umikom s tradicionalnih oblikovnih poti. Tudi če je smer, po kateri hodijo Note, Qashqai in številni drugi, prava, še vedno ostaja nezanemarljivo število kupcev, ki jih zanima avtomobil klasične zunanjosti. Tiida.

Kdor se bo torej zmrdoval nad Tiidino zunanjostjo, je vsaj delno v zmoti - Tiida je takšna namenoma. Je pa verjetno res, da bi bila lahko tudi drugačna, a še vedno klasična v svojem bistvu. No, pri Nissanu pravijo, da so na njej oblikovni elementi Nota, Qashqaia in celo kupeja 350Z. Nekateri so dobro vidni, druge je treba dobro iskati, je pa res, da je Tiida po zaslugi prav teh elementov prepoznaven Nissan.

Zgradili so jo nad hišno platformo B, torej tisto, nad katero so zgrajeni predvsem manjši avtomobili (Micra, Clio), ker pa je platforma zasnovana prilagodljivo, je zadostovala tudi za razred večjo Tiido. Še več: Tiida z 2603 milimetri med osema (enako kot Note! ) ima po njihovih internih merjenjih notranjost prostornejšo od marsikaterega avtomobila srednjega (torej še za razred večjega) razreda; z dolžino 1, 81 metra (od stopalke plina do zadnjega naslonjala) je daljša od razrednega povprečja (1, 73 metra), menda pa je daljša tudi od na primer Vectre in Passata.

Prav to je namreč Tiidin najmočnejši adut: prostornost. Sedeža, recimo, sta postavljena zelo navzven (proti vratom), tako da je sedanje nanju čim bolj olajšano, za svoj razred pa sta tudi precej visoko nad tlemi. Sploh so sedeži mersko radodarni - tudi na zadnji klopi, ki je tretjinsko deljiva, v petvratni različici pa nastavljiva v naslonu (nagib) in za 24 centimetrov vzdolžno pomična. Zato je že v osnovi, torej ob petih sedežih, na voljo od 300 do 425 litrov velik prtljažnik, odvisno od lege klopi. Pri štirivratni karoseriji je klop deljiva, a nič vzdolžno pomična, je pa zaradi za dobrih 17 centimetrov daljše karoserije zadaj kar 500-litrska luknja.

Še o merah in udobju, ki iz tega izhaja. Vsa bočna vrata se široko odpirajo, zadnja (in to pri obeh karoserijah) pa se na zgornjem delu globoko zarežejo v zadnji stebriček, zaradi česar je spet olajšano vstopanje. Sledi udobje sedenja: sedeži so razmeroma trdi, kar je za daljše sedenje dobro, so pa površine, ki se jih potniki pogosto dotikajo, prijetno mehke, zasluga za to gre seveda izbranim materialom. In kar ni nepomembno: znotraj je kar precej predalov za odlaganje drobnarij, tudi za majhne plastenke.

Karoseriji sta torej dve, štiri- in petvratna, ki se tehnično in na pogled razlikujeta le v zadnji polovici, vedno pa so na bokih štiri vrata. Tudi pri motorjih ni prav veliko izbire: dva bencinska in en turbodizelski stroj. Bencinski so Nissanovi; manjši (1.6) je že poznan (Note), večji (1.8) je na novo razvit iz manjšega, oba pa odlikujejo zmanjšano trenje, natančna izdelava (tolerance), dodelana se­salni in izpušni sistem ter izboljšan sistem vbrizga. Turbodizel je Renaultov, prav tako znan iz drugih modelov zveze Renault-Nissan, sicer pa z neposrednim vbrizgom prek skupnega voda (Siemens). Pri tehniki poudarjajo še izboljšano zvočno izolacijo ter vpetje pogona za večje udobje potnikov.

Okej, tehnično in po filozofije Tiida zamenjave za Almero; ker pa je tudi Primera na skorajšnjem odhodu, se je Tiida znašla tudi kot (trenutna, dokler ne bo nove, če nova sploh bo) zamenjava za Primero. Vseeno pa, sploh ker sta tu Qashqai in Note (če ostanemo le pri Nissanu), Tiida v osnovi ne ‘napada’ istih prodajnih številk, kot jih je dosegla Almera, saj niti ne bo naprodaj na vseh evropskih trgih.

Sploh je Tiida precej specifičen avtomobil, ki po filozofiji rahlo spominja na Dacio Logan, najbolj pa se skuša približati tekmecu Aurisu, pa tudi Astri, Corolli, morda celo Civicu in še kateremu. Če znate brati med vrsticami - to namreč pomeni tudi, koliko približno bo Tiida stala. Naš zastopnik napoveduje začetno ceno za petvratno različico, 1, 6-litrski motor in osnovni paket opreme Visia nekaj pod 15 evrskimi tisočaki.

Barv karoserije je deset, notranjost si lahko kupec zaželi v črni ali bež barvi, paketi opreme pa so trije. V opremi, serijski in doplačilni, ni ničesar pretresljivega, se pa vseeno zdi opremljenost zadostna - še posebej za ciljno skupino, o kateri ves čas govorimo. Sicer pa so znotraj osnovne Visie štiri varnostne blazine, ABS, električni paket, po višini nastavljiv voznikov sedež, ročna klimatska naprava in avdiosistem z upravljanjem na volanskem obroču ter s sistemom Bluetooth.

Še posebej v tem času se v avtomobilizmu zdi tradicionalnost nazadnjaška. Ampak ne glede na to, kako si tradicionalizem predstavljate, so vedno tudi kupci avtomobilov, ki jim to ustreza. In zato je tu Tiida.

Prvi vtis

Videz 2/5

Zelo neopazen, a namerno tak zaradi kupcev, ki ne iščejo sodobnih oblin.

Motor­ji 3/5

Tehnično sicer sodobni, za volanom nič pretresljivi, a pokrivajo velik delež zahtev potencialnih kupcev.

Notra­njost in opre­ma 3/5

Videz v slogu zunanjosti, morda korak pred njo. Paketi opreme zanimivi, a zares popoln je šele najdražji.

Cena 2/5

Na prvi pogled se zdi precej visoka za avtomobil, pri katerem je treba dobro razumeti njegov namen.

Prva ocena 4/5

Avtomobil, ki se ne zdi ‘nič posebnega’, ker takšen hoče biti. Klasične oblike zunaj in znotraj, a izjemna prostornost, spodobna tehnika in dober paket opreme.

Vinko Kernc, foto:? Vinko Kernc

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja