Podobna, pa tako drugačna: vozili smo osveženo Škodo Octavio

Tudi zaradi tega, ker so pri skupini Volkswagen prenovili paradnega konja Golfa, se je nekaj več prostora za prenovo odprlo tudi za Octavio.

Saj ne, da bi Golf narekoval tempo Octavii, a neka hierarhija v podjetju vendarle mora biti. Če smo vajeni, da Audi prinaša novosti v premium razredu, jih v ljudskem Golf. In kar ima novega Golf oziroma Volkswagen, seveda ne dobita takoj Škoda in Seat.


A vendarle se zdi, da je razkorak med znamkami vedno manjši. Seveda, materiali še niso na povsem enaki ravni, a s sistemi, ki jih je zdaj dobila Octavia, lahko ta konkurira marsikateremu avtomobilu, pa še pred Golfom ji ni treba biti več nerodno.


Vendar pa prenova ne zajema zgolj tehničnih novosti. Nekaj je tudi oblikovnih sprememb, pri čemer se bo še posebej treba navaditi na nov prednji del, pa čeprav sta bolj kot ne drugačna samo prednja žarometa. A sta tako nesrečno prenovljena, da že zdaj porajata dvome o všečnosti. Po drugi strani pa so luči lahko v povsem LED-tehnologiji. Malenkostno je spremenjen tudi odbijač, pa še to zato, da so lahko umestili radarsko tipalo. Vseeno je prenovljena Octavia od predhodnice zdaj daljša za 11 milimetrov, Octavia Combi pa zgolj za osem. Malce bolj narazen sta si še zadnji kolesi, medtem ko medosna razdalja ostaja enaka.


Podobno je z notranjostjo. Na prvi pogled se zdi, da izrazitih novosti ni. Zato so na voljo novi materiali, tisti, ki v avtu tudi uživajo, pa lahko dobijo novo ambientalno osvetlitev z možnostjo izbiranja med desetimi barvami.


Bolj podroben pogled razkrije precej več. Na voljo je povsem nov multimedijski zaslon z večjim in bolje berljivim zaslonom. Ta ponuja številne informacije, koliko, pa je odvisno od izbrane opreme. Tako najboljši sistem Columbus, opremljen z 9,2 palca velikim zaslonom, ponuja internetno povezavo LTE in dostopno točko Wi-Fi. SmartLink+ se je sposoben povezati z različnimi telefoni, tudi prek Apple Car Playa in Android Auta. Malce po vzoru drugih avtomobilov, delno pa seveda tudi zato, ker tako predvideva evropska direktiva, tudi Octavia ponuja povezavo s klicnim centrom, vključno z ustrezno asistenco v primeru nesreče. Dodatne nove aplikacije (Škoda Connect App) prinašajo povezavo avtomobila s pametnim telefonom, posledično pa je mogoče preverjati stanje avtomobila, količino goriva, zaklenjenost vrat, lokacijo parkiranega avtomobila in celo lokacijo avtomobila med vožnjo, vključno s podatki o vožnji.


A to še ni vse. Povezava z internetom (za podatkovni prenos mora poskrbeti kupec sam) prinaša številne informacije o vremenu, parkiriščih, bencinskih črpalkah in pomembnih novicah dneva. Hkrati je po novem mogoča navigacija s prikazom Googlove realne slike, na voljo so internetne storitve in informacije o prometu, iskanje posebnih točk in navsezadnje internetno posodabljanje navigacijskih zemljevidov.


Tako kot je dolg seznam možnosti, ki jih ponuja nov informacijski sistem, je lahko dolg tudi seznam asistenčnih sistemov. Po novem so v Octavii na voljo skoraj vsi poznani sistemi iz Volkswagnovega koncerna, pri čemer za zdaj Octavia še ni opremljena s sistemom za samostojno vožnjo v koloni. Vse drugo pa je na voljo, bodisi v serijski opremi oziroma za doplačilo.


Motorna paleta ostaja bolj kot ne znana. Na voljo bodo štirje bencinski, štirje dizelski in en motor s pogonom na zemeljski plin. V odvisnosti od moči motorja bodo serijski pet- ali šeststopenjski ročni menjalniki ali šest- oziroma sedemstopenjski samodejni (DSG).


V Sloveniji bo novinka na voljo predvidoma marca, so pa že znane cene. Za osnovno limuzinsko Octavio z 1,2-litrskim TSI motorjem (86 'konjev') bo potrebnih 16.586 evrov, za dizelsko različico (1.6 TDI, 90 'konjev') pa 18.806. Karavanska različica Combi bo dražja za približno tisoč evrov.

tekst: Sebastjan Plevnjak · foto: Škoda

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja