Porsche Panamera: Turbo časi - Vozili smo - Avto Magazin

Porsche Panamera: Turbo časi

No, pa jih je (praktično) konec. Atmosferskih motorjev pri Porscheju namreč. Če odštejemo nekaj posebnih različic devetstoenajstice, so ostali le še turbomotorji.

Porsche Panamera: Turbo časi Porsche
30. 11. 2016

Tudi povsem nova Panamera (s predhodnico, prvič predstavljeno leta 2009, ima skupnih manj delov, kot je prstov na obeh rokah) je ostala le še pri turbomotorjih – turbobencincih in turbodizlih. In seveda (a o tem takrat, ko bo tudi uradno predstavljena) s priključnim hibridom.

Nova Panamera ima trenutno tri različice: 4S in 4S Diesel (ki pa imata na zadku le napis 4S) ter seveda Turbo. Slednja ohranja V osemvaljnik, seveda podprt s turbinskim polnilnikom, a to je v resnici vse, kar ima motor skupnega s starim. Prostornina je s 4,8 padla na štiri litre, ostajata pa dve turbini. Novi osemvaljnik ima 30 'konjev' več kot predhodnik (in 70 njutonmetrov več navora), številka 550 pa je zadostna, da Panamera Turbo do 100 kilometrov na uro prisprinta v 3,6 sekunde. K temu mu pomaga nov osemstopenjski dvosklopčni menjalnik – torej PDK z eno prestavo več kot prej. Poleg spada (pri vseh motorizacijah) startni program (Launch Control), ki dvotonsko petmetrsko limuzino z mesta izstreli, kot bi šlo za dirkalnik. Tudi 4S (v bencinski in dizelski različici) ni počasna, saj do 100 kilometrov na uro pospeši v dobrih štirih sekundah. In da, uporabiti Launch Control pri dizlu deluje precej nenaravno – ni pa dvoma, da je zabavno in učinkovito.

Kako hitra je Panamera, dokazuje dosežek različice Turbo na sloviti Nordschleife: 7 minut in 38 sekund je čas, ki ji ga lahko zavida tudi kak čistokrvni športnik. In ob tem zna biti – za to je 'krivo' doplačljivo zračno podvozje (na predstavitvi so bile z njim opremljene vse Panamere) – tudi zelo udobna. Tudi v najbolj športni nastavitvi (Sport Plus) sunkov s slabe ceste ni preveč, v normalnem načinu pa je udobja vsaj toliko kot v najboljših limuzinah.

Oznaka 4S pomeni tudi, da so vse Panamere štirikolesno gnane – a je sistem dovolj dodelan, da zna Panamera dovolj zlahka in nadzirljivo drseti z zadkom, kot bi bila gnana zadaj.

Dizelski motor je kot tisti pri Turbu popolnoma nov. Tudi tu gre za štirilitrski osemvaljnik z dvema turbinskima polnilnikoma, v nasprotju z bencinskim bratom pa dizel ne zna ob nizki obremenitvi izklapljati polovice valjev (za nižjo porabo in emisije), to zna (popolnoma neopazno, seveda) turbobencinec. No ja, poraba je vseeno dizelsko nizka, najbolj pa fascinira navor: za 850 njutonmetrov ga je na voljo že od tisočaka vrtljajev naprej. In ja, med vožnjo se to še kako pozna.

Vstopni bencinski model z oznako 4S ima trilitrski šestvaljnik, kakršnega poznamo že iz prejšnje generacije – a so ga Porschejevi inženirji popolnoma na novo obdelali in mu povečali moč za 20 'konjev', emisije pa krepko zmanjšali. In čeprav gre za osnovni bencinski motor in je 'le' šestvaljnik, je prav Panamera 4S najbolj športno zveneča izmed trojice. Dizel je pač dizel in so ga inženirji le utišali (v nasprotju z na primer Audijevim štirilitrskim triturbodizlom, ki se lahko pohvali s čisto prvim bencinskim osemvaljniškim zvokom), Panamera Turbo pa je sicer izjemno zmogljiva, a je zvok motorja (čist upravičeno in praktično) nagnjen bolj k potovalnemu udobju kot k športnemu razgrajaštvu.

Pri vseh Panamerah si je moč omisliti kup doplačilne opreme. Štirikolesno krmiljenje deluje odlično, le navaditi se ga moramo, matrični LED-žarometi pa skrbijo, da je osvetlitev ceste ves čas odlična. Tudi zračno vzmetenje (močno dodelano in po novem s tremi zračnimi komorami) je na seznamu obvezne dodatne opreme, ob naročilu navigacije pa Panamera dobi še sistem Innodrive, ki poleg vseh varnostnih senzorjev, ki jih ima, uporablja tudi podatke z navigacije in tako nadzira oziroma pripravi avto na dogajanje do 3 kilometre pred njim. Manjkajo le še sistemi za polavtonomno vožnjo.

Seveda na nove digitalne dosežke niso pozabili niti v notranjosti. Merilniki so skoraj povsem digitalni, analogen je ostal (kot se spodobi) le še velik osrednji merilnik vrtljajev. Vsi ostali merilniki in podatki so izrisani na LCD-zaslon, velik tovrstni zaslon, občutljiv za dotik, pa je tudi sredi armaturne plošče in je namenjen upravljanju infozabavnega sistema in nastavitev vozla. Delovanje je dobro dodelano, izbirniki logični, vse skupaj pa deluje izjemno intuitivno. Novost je tudi za dotik občutljiva sredinska konzola, ki je zamenjala množico ločenih gumbov, a hkrati ni občutljiva za naključne dotike. Seveda pri Porscheju niso pozabili na povezljivost s pametnimi mobilniki (na primer Applov CarPlay).

Panamera tako z novo generacijo ni dobila le nove, izboljšane tehnike, temveč je tudi resno zakorakala v digitalno dobo. V Sloveniji je že na voljo (prve dobave bodo sredi novembra), razen priključnega hibrida E-Hybrid, ki prihaja zgodaj spomladi (je pa priključno-hibridno Panamero že mogoče naročiti). Cene? Od 121 tisočakov za prihajajoči 462-'konjski' E-Hybrid, prek 135 tisočakov za 440-'konjski' 4S in 144 tisočakov za 4S Diesel (422 'konjev') in skoraj 200 tisočakov za Turbo. Seveda je jasno, da bo pri večini kupljenih seznam dodatne opreme dolg – če si želite lepo opremljeno Panamero, računajte še na kakih 20 ali več tisočakov za dodatke.

Dušan Lukič, foto Porsche

Prvi vtis
  • Videz

    Bolj kupejevska oblika kot pri predhodnici je tudi bolj podobna silhueti 911. Panamera ni več neroden petvratni kupe-karavan, je veliko bolj čisto kupejevske (seveda štirivratne) oblike.

  • Motorji

    Ima vse, kar potrebuje v ponudbi motorjev – tudi priključnega hibrida (no, ta pride čez nekaj mesecev), ki je poleg vsega še cenovno najugodnejši.

  • Notranjost in oprema

    Pravzaprav manjka le še nekaj asistenčnih sistemov za polavtonomno vožnjo – vse ostalo je na seznamu serijske ali dodatne opreme.

  • Cena

    Ne, ni poceni. A že po nekaj kilometrih in nekaj urah je jasno, zakaj.

Prva ocena

Porscheju je iz Panamere uspelo narediti avto, ki ni le veliko lepši od predhodnika, temveč je tudi daleč najbolj športen štirisedežni potovalnik na splošno. Ja, tudi pet metrov je lahko športnih.

Podatki

Model: 4S

Motor (zasnova): V6, biturbo
Gibna prostornina (cm3): 2.894
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 324/440 pri 5.650
Največji navor (Nm pri 1/min.): 550 pri 1.750
Menjalnik, pogon: DS8, vsa 4
Prednja prema: posamične obese, dvojna prečna vodila
Zadnja prema: večvodilna prema
Medosna razdalja (mm): 2.950
Dolžina x širina x višina (mm): 5.049 × 1.937 × 1.423
Prtljažnik (l): 495
Masa praznega vozila (kg): 1.945
Največja hitrost: 289
Pospešek (0-100km/h): 4,2
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 8,1
Izpust CO2(g/km): 184

Model: 4S Diesel

Motor (zasnova): V8, biturbodizel
Gibna prostornina (cm3): 3.956
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 310/422 pri 3.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 850 pri 1.000
Menjalnik, pogon: DS8, vsa 4
Prednja prema: posamične obese, dvojna prečna vodila
Zadnja prema: večvodilna prema
Medosna razdalja (mm): 2.950
Dolžina x širina x višina (mm): 5.049 × 1.937 × 1.423
Prtljažnik (l): 495
Masa praznega vozila (kg): 2125
Največja hitrost: 285
Pospešek (0-100km/h): 4,3
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 6,7
Izpust CO2(g/km): 176

Model: Turbo

Motor (zasnova): V8, biturbo
Gibna prostornina (cm3): 3.996
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 404/550 pri 5,750
Največji navor (Nm pri 1/min.): 770 pri 1.960
Menjalnik, pogon: DS8, vsa 4
Prednja prema: posamične obese, dvojna prečna vodila
Zadnja prema: večvodilna prema
Medosna razdalja (mm): 2.950
Dolžina x širina x višina (mm): 5.049 × 1.937 × 1.423
Prtljažnik (l): 495
Masa praznega vozila (kg): 2.070
Največja hitrost: 306
Pospešek (0-100km/h): 3,6
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 9,3
Izpust CO2(g/km): 212

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri