Renault Megane GrandCoupé: Limuzina s kupejevskim pridihom

17. 11. 2016
Deli

Renault je Meganu z novo generacijo spet dodal klasično štirivratno limuzino. V primerjavi s predhodnicami ima izrazito kupejevski zadek, zato so ji nadeli tudi novo ime, GrandCoupé.

Pri Renaultu pravijo, da so novi Megane GrandCoupé od vsega začetka oblikovali in razvijali vzporedno s kombilimuzino Berline in kombijem Grandtourjem, in ne iz njiju, zato si z njima deli podvozje, obese, motorje, udobje in tehnološke dodatke za pomoč vozniku ter informiranje in razvedrilo potnikov, vendar se od njiju razlikuje po limuzinski prostornosti in od potniške kabine ločenem prtljažniku s prostornino 550 litrov, ki se skriva pod kupejevsko oblikovanim zadkom.

Zadek Megana CrandCoupéja je precej drugačen kot pri predhodnikih Fluence in Meganu Sedanu, ki z videzom nista skrivala svojega klasično limuzinskega porekla. Limuzinski Megane v aktualni generaciji deluje bolj skladno, v slogu velikih štirivratnih kupejev, in to seveda izraža tudi njegovo ime. Kljub temu gre predvsem za štirivratno limuzino, kar se odraža v razmeroma velikem prtljažniku, ki je limuzinsko ločen od potniškega prostora in tudi povečljiv z zlaganjem naslonjala zadnje klopi v razmerju 60 : 40, čeprav pri Renaultu niso povedali, kolikšna je v tem primeru prostorska pridobitev. Povedali pa so, da je prtljažna vrata prvič v Meganovem limuzinskem segmentu mogoče odpreti tudi električno, z zamahom noge pod zadkom.

Megane GrandCoupé si medosno razdaljo in dolžino deli z Grandtourjem, kar pomeni, da je enako veliko tudi prostora za kolena potnikov na zadnji klopi. K njihovemu udobju pa pripomore še to, da je naslonjalo zadnje klopi bolj poševno kot v drugih dveh karoserijskih različicah, zato je zadaj kljub kupejevsko poševni strehi dovolj prostora za glave potnikov višje rasti. Udobje prav tako doda podvozje, ki je mehkejše kot v Berlinu in Grandtourju ter prilagojeno predvsem okolju s slabše urejenimi cestami, tem pa je Megane GrandCoupé pretežno namenjen.

Voznikov delovni prostor je enak kot v petvratni limuzini in kombiju, kar pomeni, da je izdatno opremljen z elektronskimi pripomočki za pomoč vozniku, informacije in razvedrilo, ki jih poznamo iz drugih karoserijskih različic in večjega Talismana. Voznik si lahko med drugim omisli projekcijski zaslon nad volanskim obročem, sedempalčni barvni zaslon, ki spreminja barvo v skladu z nastavitvami parametrov vožnje v sistemu Multisense, in veliki pokončni za dotik občutljivi 8,7-palčni tablični zaslon z vmesnikom R-Link druge generacije in možnostjo nadgradnje s kakovostnim zvočnim sistemom Arkamys. Megane GrandCoupé je v razredu kompaktnih limuzin nekaj posebnega tudi zato, ker edini ponuja možnost steklene panoramske strehe, ki v notranjost spusti naravno svetlobo in zlita z zadnjo šipo pripomore k še bolj elegantnemu videzu avtomobila, na voljo v devetih barvah karoserije: osmih kovinskih in neprosojni ledeniško beli.

Kaj pa pogon? V Sloveniji bo Megane GrandCoupe na voljo z enim bencinskim in tremi dizelskimi motorji. Bencinsko ponudbo bo zastopal atmosferski bencinski štirivaljnik SCe 115 v kombinaciji s petstopenjskim ročnim menjalnikom, turbodizelski pa bodo motorji Energy dCi 90, dCi 110 in dCi 130. Vsi trije bodo serijsko na voljo s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, z motorjem dCi 110 pa bodo lahko kupci dobili tudi šeststopenjski menjalnik z dvojno sklopko EDC. Na nekaterih drugih trgih bo motor Sce 115 na voljo še v kombinaciji z menjalnikom CVT, kupci pa se bodo lahko prav tako odločili za 130-konjski turbobencinski štirivaljnik v kombinaciji z menjalnikom EDC.

Najpomembnejši za Megane GrandCoupé so seveda tradicionalni trgi za štirivratne limuzine spodnjega srednjega razreda, med katerimi bo vodilna država Turčija, kjer ga bodo v Bursi tudi izdelovali, vendar bi se zaradi privlačne kupejevske oblike lahko bolj kot njegovi štirivratni predhodniki uveljavil na trgih, kjer so limuzine spodnjega srednjega razreda sicer manj uspešne. V Sloveniji bo njegov delež predvidoma dosegal dobro desetino prodaje Renaultovega Megana. K nam sicer pride sredi decembra, zanj pa bo treba odšteti 500 evrov več kot za primerljivi petvratni Megane Berline.

Besedilo Matija Janežič, foto tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja