Suzuki Baleno: Vrnitev Balena

17. 7. 2016
Deli

Suzuki bo v okviru nove kratkoročne strategije, v okviru katere bi rad okrepil položaj na avtomobilskem trgu, predvidoma vsako leto predstavil nove modele. Letos je v središču njegove pozornosti novi Baleno, ki zapolnjuje vrzel med Swiftom in Vitaro.

Lani so v okviru strategije predstavili novo Vitaro, letos bo poleg Balena na ceste zapeljal še prenovljeni S-Cross, prihodnje leto bosta nova Ignis in Swift, leta 2018 pa bodo predstavili nov model, o katerem ni bilo povedano še nič oprijemljivega.

Suzuki je s svojim nastopom na evropskem trgu sicer nekaj posebnega, saj se je leta 2003 japonska uprava odločila za neposreden tržni pristop, kar pomeni, da Magyar Suzuki avtomobile trgovcem prodaja neposredno brez vmesnih lokalnih distributerjev. Svoj novi pristop so leta 2003 zastavili z 20 trgovci v Sloveniji in na Slovaškem ter prodajno mrežo v zadnjih 13 letih razširili na 13 držav, v katerih njihove modele trenutno prodajata 102 trgovca, ki vsako leto povečujeta prodajo. V Sloveniji njihov tržni delež obsega 1,8 odstotka, največji delež v prodaji pa za zdaj predstavlja nova Vitara.

V Vitarin – in Swiftov – delež bi lahko precej posegel Baleno, s katerim naslednika po nekaj letih odsotnosti dobiva Suzukijev uspešni model iz preteklosti. Kot so povedali na predstavitvi, so ga razvili zato, ker s Swiftom kot svojim tradicionalnim modelom ne nagovorijo vseh kupcev kompaktnih avtomobilov iz segmenta B, predvsem tistih, ki si kljub vsemu želijo nekoliko večjega avtomobila.

Z dolžino 3,995 metra je Baleno za 145 milimetrov daljši od Swifta, od katerega je z 1,745 metra tudi za 50 milimetrov širši, a je z 1,478 metra od njega tudi za 40 centimetrov nižji, s čimer so mu oblikovalci zagotovili precej elegantno-športen videz.

Balenu so namenili povsem novo šasijo z medosno razdaljo 2,520 metra, s katero za 90 milimetrov presega Swiftovo in ima širše koloteke, hkrati pa je s 196 kilogrami tudi lažja od Swiftove, ki tehta več kot 200 kilogramov. To je inženirjem uspelo predvsem z uporabo ultratrdnih jekel, zaradi katerih so lahko opustili določene prečne okrepitve in kljub temu dosegli enako ali celo večjo trdnost karoserije. Baleno je zato tudi precej lahek, saj je, čeprav je precej večji, za 200 kilogramov lažji od primerljivega Swifta. To mu zagotavlja dobro lego na cesti, delo pa precej olajša tudi motorjema, ki mu kljub razmeroma skromnim močem zagotavljata precej živahnosti.

Izstopa predvsem litrski turbobencinski trivaljnik Boosterjet z neposrednim vbrizgavanjem goriva v izgorevalne komore, ki je konstrukcijsko bolj ali manj enak štirivaljniku iz Vitare S, le da ima en valj manj. Razpolaga z močjo 110 'konj' in navorom 170 njuton metrov, kupci pa ga lahko naročijo s petstopenjskim ročnim ali samodejnim menjalnikom.

Skromnejši je 1,2-litrski atmosferski bencinski štirivaljnik Dualjet, naslednik Swiftovega motorja enake prostornine, ki so mu za zadovoljitev okoljskih meril Euro 6 povečali kompresijsko razmerje. Razpolaga z močjo 90 'konj' in navorom 120 njuton metrov ter je na voljo s petstopenjskim ročnim ali menjalnikom CVT, lahko pa se naroči tudi v kombinaciji z blagim hibridom, ki ga pri Suzukiju označujejo s kratico SHVS.

V osrčju hibrida je integriran starter generator (ISG), ki do hitrosti 15 kilometrov na uro omogoča tudi funkcijo start/stop, gre pa za kombinacijo generatorja in elektromotorja za pomoč bencinskemu motorju predvsem med pospeševanji, ko pripomore k večji odzivnosti in zmanjšanju porabe goriva. V vlogi generatorja sicer polni tako svinčevo baterijo, iz katere se napaja v vlogi zaganjalnika, kot tudi litij-ionsko baterijo pod voznikovim sedežem, iz katere črpa energijo, ko deluje v vlogi pomočnika bencinskemu motorju. Baterija se polni tudi med regenerativnim zaviranjem. Blagi hibrid je na voljo le v kombinaciji s petstopenjskim menjalnikom in ne omogoča zgolj električne vožnje.

Baleno se pohvali tudi s precej prostora za potnike na sprednjih sedežih in zadnji klopi ter največjim prtljažnikom v segmentu B, ki s 355 litri močno presega 270-litrskega Swiftovega in se močno približa večji Vitari, ki razpolaga s 375 litri. Povečati ga je mogoče z zlaganjem zadnje klopi v razmerju 60 : 40. V najbolje opremljeni različici vozniku informacije, med drugim tudi silo G, ki deluje nanj, posreduje 4,2-palčni barvni zaslon, informacijsko-razvedrilni vmesnik z možnostjo povezave s pametnimi telefoni pa je dostopen prek sedempalčnega, za dotik občutljivega zaslona na armaturni plošči. Nižje različice opreme imajo primerljivo manj dodatkov, v osnovni pa so opustili tudi merilnik vrtljajev, a ohranili pomoč pri prestavljanju. Vozniku je na voljo tudi precej opreme za pomoč pri vožnji, tudi sistem za zaščito pred naletom, ki se je za zelo priporočljivega izkazal na preizkusih agencije Euroncap.

Suzuki bo Balena ponudil le v petvratni karoserijski različici. Trivratne in limuzinske ne bo, prav tako pa tudi ne kombijevske, ki je bila v prejšnji generaciji zelo uspešna. Na slovenskem trgu je sicer že na voljo. Za osnovno različico z motorjem 1.2 Dualjet, petstopenjskim ročnim menjalnikom in paketom opreme Start je treba odšteti 10.998 evrov, a bo predvidoma bolj zanimiva različica s srednjo opremo Comfort, ki bo na voljo za najmanj 11.699 evrov.

Besedilo Matija Janežič, foto tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja