Toyota Proace: Še več izbire za tovorni prevoz

11. 10. 2016
Deli

Proace je modelno ime, ki pri Toyoti ni novost, a so si z njegovo ponudbo pri največjem japonskem izdelovalcu vzeli nekaj odmora. Zdaj je na voljo transportni kombi, ki prihaja kar v treh velikostih.

Vožnjo s Proaceom po podobnih cestah, kakršne imamo pri nas, smo opravili po Varšavi in njeni okolici. V marsičem je novi skupni izdelek PSA in Toyote velik korak naprej v primerjavi s prejšnjim rodom teh avtomobilov. Opazno je, da so se inženirji in tržniki posvetili preučevanju vseh možnih potreb kupcev srednje velikih lahkih gospodarskih avtomobilov. Teh pa je veliko. Že zaradi tega je tudi možnosti, ki jih ponujajo pri nakupu Proacea, res precej. Najprej: dobili boste lahko bolj za prevoz primerne različice s skupno oznako Van (kjer bo tudi nekaj različnih karoserijskih možnosti). Tisti, ki potrebujejo večji avtomobil bolj za osebno rabo, se bodo ozrli po Versu (kjer se bo izbira sukala okoli manj ali bolj bogate opreme). Potem pa so tu še različne dolžine. Tem sta podlaga dve medosni razdalji (2,9 in 3,2 m), pri večji razdalji pa sta v igri še običajen ali podaljšan previs zadaj, tako da so na voljo torej tri dolžine, 4,6, 4,9 in 5,3 metra. Izbira se nato nadaljuje. Na voljo sta dve prostornini (zgolj) turbodizelskih motorjev. Čeprav boste na maski videli Toyotin zaščitni znak, bo pod motornim pokrovom tehnologija iz koncerna PSA. Za pogon bosta skrbela 1,6- in 2-litrski motor, prvi lahko z močjo 95 ali 115 'konj', drugi s kar tremi specifikacijami – s 120, 150 ali 177 'konji'. Zgolj pri osnovnem motorju s 95 'konji' bo na voljo petstopenjski ročni, pri vseh drugih so menjalniki šeststopenjski. Pri tem motorju bo na voljo še robotizirani oziroma polavtomatski menjalnik, najmočnejša motorna različica bo opremljena s samodejnim menjalnikom, 120- in 150-'konjski' pa z ročnim. Pri vseh je čiščenje izpuha na visoki stopnji – s selektivno katalitsko redukcijo, pri kateri kot dodatek uporabljajo vbrizg sečnine oziroma tržne oznake zanjo, AdBlueja.

Proace Van je pri slovenskih Toyotinih trgovcih že na voljo, pri njem je mogoče izbrati Combi, Crew Cab ali Platform Cab, kar po slovensko pomeni furgon, kombi za osebni prevoz ali pa osnovo za dodatno nadgradnjo. Vanu z osnovno dolžino so dodali oznako Compact, s 4,6 metra dolžine pa je najkrajši med srednjimi lahkimi dostavniki, pri Toyoti pravijo, da bodo tako lahko ponudili primeren avtomobil tudi kupcem, ki imajo sicer na seznamu želja Caddyja, Kangooja ali Dobla, pa seveda tudi Berlinga ali Partnerja. Vanj je v tovorni izvedenki mogoče naložiti celo dve evropaleti. Obe daljši karoserijski različici lahko prevažata celo tri evropalete. Kupčeva izbira so tudi bočna drsna vrata, tu je možno dobiti celo samodejno delujoč sistem odpiranja.

Precej boljša vzvojna trdnost kot pri predhodniku je sicer med vožnjo dobro opazna, vožnja po luknjastih cestah udobnejša, a povsem v primerjavi z nekaterimi tekmeci glede tega kriterija ne prepriča povsem. Udobnejša je vožnja po gladkih cestah, kjer k prepričljivim občutkom glede zmogljivosti Proacea veliko pripomorejo tudi zmogljivi motorji. So pa dovolj udobni sedeži v prednji vrsti (manj sovoznikov pri furgonu), tudi tisti za prevoz potnikov pri osebnem kombiju za daljša potovanja ne bodo zagotovili primernega udobja.

Kaj več o različici za osebni prevoz, Verso, bomo lahko zapisali ob morebitnem srečanju z njo, ko jo bodo pri Toyoti predstavili na trgu. Velja pa omeniti, da je trojček kombijev Toyote, Citroëna in Peugeota že bil preizkušen pri EuroNCAP in v različici za osebni prevoz pridobil tudi pet zvezdic. Zasluge za to ima sistem dodatnih elektronskih pripomočkov, v prvi vrsti sledilec voznega pasu in naprava za samodejno zaviranje v sili. Toyota bo skupek pripomočkov v paketu serijsko ponudila le v Versu.

Vrnitev odpisanega

Toyota je bila pred leti tudi na evropskem trgu kar uspešna s svojimi lahkimi gospodarskimi avtomobili, ne le tistimi, ki jih sicer imenujemo pickupi, ampak tudi pri kombijih. Prav ime Proace je bila Toyotina vstopnica k tej vrsti avtov. Potem pa so jih v Evropo nehali uvažati. Na čelo evropske Toyote je moral priti Francoz Didier Leroy, da so se stvari spet spremenile. Pred nekaj leti je tako Toyota podpisala nov sporazum o sodelovanju s francoskim PSA o izdelavi manjšega kombija. Za začetek so kar na hitrico priredili že obstoječi izdelek, ki so ga v tovarni Sevel Nord v francoskem Valenciennesu razen kot Citroena Jumpyja ali Peugeota Experta izdelovali tudi kot Fiata Scuda. Dobil je že uveljavljeno ime – Proace. A tega pri slovenskem distributerju niso niti ponudili trgu, vanj niso verjeli. Šele zdaj povsem novozasnovani Proace se je vodilnim pri slovenskem uvozniku zdel dovolj dober, da bodo lahko z njim kaj naredili proti tekmecem na precej zahtevnem trgu. Za letos računajo s prodajo okoli 20 Proaceov.

Je pa res, da so se ravno pri slovenski Toyoti edini odločili novi izdelek temeljiteje predstaviti tudi slovenski 'sedmi sili', medtem ko bosta vodstvi pri drugih dveh znamkah le s krajšima domačima predstavitvama zadovoljili radovednost medijev.

besedilo Tomaž Porekar foto tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja