Ultra kompaktni križanec: Suzuki Ignis - Vozili smo - Avto Magazin

Ultra kompaktni križanec: Suzuki Ignis

Suzuki se je odločil, da bo obudil še eno ime iz svoje zgodovine in pripravil sodobno izvedbo Ignisa, majhnega križanca iz devetdesetih let prejšnjega stoletja. Tokrat gre za še bolj kompakten avtomobil, ultra kompaktni križanec.

Ultra kompaktni križanec: Suzuki Ignis Suzuki
27. 12. 2016

Ime je edino, kar novega Ignisa povezuje s soimenjakom iz preteklosti. Pri oblikovanju so uporabili nekatere elemente oblikovalsko najpomembnejših avtomobilov iz Suzukijeve zgodovine. Zadnji strešni stebriček so popestrili s tremi poševnimi črtami s Cerva, kompaktnega športnega avtomobila iz sedemdesetih let prejšnjega stoletja, s katerega so tudi v masko integrirani žarometi. Črne stebričke A in B je imel prvi Swift, pokrov motorja in izstopajoči blatniki pa oblikovalsko izhajajo z zgodnje Vitare.

Platforma je po zaslugi prerazporeditve konstrukcijskih elementov in močnih jekel lahka in vzvojno trdna, omogočila pa je tudi zmanjšanje motornega prostora na račun potniške kabine. Čeprav je Ignis dolg le 3,7 metra, je v kabini precej prostora za potnike in soliden prtljažnik. Kupci bodo lahko Ignisa izbrali tudi v različici z le štirimi sedeži in v tem primeru dobili vzdolžno pomično zadnjo klop.

Kabina je urejena preprosto, materiali so cenejše sorte (in temu primerno trdi), a je v notranjosti vendarle dovolj pestro in s precej odlagalnimi površinami. Za občutek širine so poskrbeli z izrazito vodoravnimi linijami armaturne plošče, živahnost pa povečujejo barvni vložki, vključno z osrednjo konzolo, na kateri se ponovi vzorec s stebrička C. Armaturno ploščo obvladuje sedempalčni, na dotik občutljivi zaslon info-zabavnega sistema s povezavo do pametnih telefonov.

Varnost povečuje sistem za preprečevanje naleta na osnovi dveh video kamer, ki voznika najprej opozori, v primeru neizbežnega trka pa tudi popolnoma zavre avtomobil. Ignis ima tudi sistem za opozarjanje na nenamerno zapustitev voznega pasu.

Pod motornim pokrovom je 90-'konjski' 1,2-litrski atmosferski bencinski štirivaljnik Dualjet, ki je lahko opremljen z blagim hibridnim sistemom SHVS v 48-voltni različici (za razliko od Balena, ki ima še šibkejšo, mikrohibridno 12-voltno različico), ki osnovnim 120 njutonmetrom doda še 'električnih' 50 njutonmetrov navora. Blagi hibrid je na voljo le v kombinaciji z ročnim menjalnikom in z obema pogonskima možnostma, v različici brez sistema SHVS in s prednjim pogonom pa si lahko kupci omislijo tudi petstopenjski robotizirani menjalnik.

K dobrim zmogljivostim na brezpotjih poleg samodejnega štirikolesnega pogona Allgrip Auto, ki deluje s pomočjo viskozne sklopke, in majhnega obračalnega kroga prispevajo tudi 18-centimetrska oddaljenost dna od tal in kratki previsi, posledično visok položaj sedenja pa vozniku omogoči tudi dober pogled na okolico.

Ignisa bomo lahko v Sloveniji kupili konec februarja ali na začetku marca, na voljo bo s štirimi stopnjami opreme, o ceni pa pri nas še ni veliko znanega - a glede na nemške cene lahko ocenimo, da se bodo slovenske začele pod 12 tisočaki. Predvidoma naj bi ga uvrstili med Balena in Swifta, ki bo spomladi tudi dobil naslednika.

besedilo: Matija Janežič · foto: Suzuki

Prvi vtis
  • Videz

    Oblika Ignisa nikogar ne pusti hladnega. Glede prednjega dela bi se lahko strinjali, da je precej privlačen, zadek pa bo gotovo naletel na zelo različne odzive.

  • Motorji

    Ignis je žal opremljen le z enim motorjem, ki mu blagi hibrid doda nekaj živahnosti med pospeševanjem. Lepo bi bilo, če bi bil v ponudbi tudi turbobencinski trivaljnik Boosterjet.

  • Notranjost in oprema

    Notranjost je pregledna in živahna ter dobro opremljena. Tudi na zadnji klopi je dovolj prostora za dva odrasla.

  • Cena

    Za zdaj še ni znana.

Prva ocena

Suzuki Ignis je nekoliko nenavaden, a zelo privlačen avtomobil, ultra kompaktni športni terenec, ki je na svojem področju skoraj brez tekmecev.

Podatki

Model: 1.2 Dualjet

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, bencinski
Gibna prostornina (cm3): 1.242
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 66 (90) pri 6.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 120 pri 4.400
Menjalnik, pogon: R5; robotizirani 5, 2WD (4WD)
Prednja prema: posamični obesi, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema (večvodilna prema), vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.435
Dolžina x širina x višina (mm): 3.700 x 1.690 x 1.595
Prtljažnik (l): 267–1.100 (227–1.086)
Masa praznega vozila (kg): 810–885
Največja hitrost: 170 (165)
Pospešek (0-100km/h): 12,2; 11,8* (11,9; 11,5*)
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,6; 4,3* (5,0; 4,7*)
Izpust CO2(g/km): 104; 97* (114; 106*)
Opombe:

*SHVS, () 4WD

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri